Weet niet zo goed waar ik deze vraag moet plaatsen.. Dus heb ik het maar hier gedaan in de hoop dat ik het zo goed doe. Waar ik graag even jullie meningen over zou willen horen is het volgende... Een vriendin van mij die ook zwanger is,nu ongeveer 19 weken, die gaat soms nog wel op stap... Maar is dat nog wel goed voor de kleine in je buik?? Want met die harde muziek en harde bass enzo,dat is toch niet goed voor het gehoor van je kindje..??? Weet ook wel dat het pas goed ken horen ongeveer met 23 a 24 weken,maar toch.. Ben wel benieuwd naar de meningen van anderen erover... Want mijn mening is,ik zou het niet doen.. En doe het dus ook niet! Ben zelf 23 weken zwanger,en ben in me hele zwangerschap helemaal niet meer op stap geweest. Ook geen behoefte aan. Ben benieuwd naar jullie antwoorden! Alvast bedankt! Liefs,Diamaria
ik ben ook gewoon nog op stap geweest in me zwangerschap. Volgens mij kan het geen kwaad hoor. Gelukkig mag je nergens meer roken dus daar kan het kindje al geen last meer van hebben. En die harde muziek heeft ie volgens mij ook geen last van hoor. Vriendin van mij ging met 36 weken nog op stap en 2 weken later werd hun kleine meid geboren helemaal gezond en wel.
Sorry, ik zou het eigenlijk niet weten.. Ben ook niet meer op stap geweest sinds ik zwanger ben, idd ook geen behoefte aan. Maar lichamelijk is het voor mij op dit moment ook niet te doen, en lijkt me ook niet zo verstandig voor die kleine.
Ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen. Zeker nu er in de horeca niet meer gerookt mag worden, lijkt het mij niet zo'n bezwaar. Alleen geen alcohol drinken, natuurlijk. Als zij zich er goed bij voelt: prima. En zodra de kleine beeb last heeft van de muziek laat ie het wel merken hoor!
oei.... dit is echt zo'n onderwerp wat ik al vaker tot discussie uit heb zien lopen...... maar toch mijn mening... Weet niet of het echt kwaad kan, vruchtwater dempt wel een hoop geluid... en ben zelf eerste zwangerschap nog wel eens op een bruiloft geweest, maar niet echt gemerkt dat de kleine last had van muziek.... IK ga niet op stap tijdens mn zwangerschappen.... ben veel te bang dat er iets gebeurt.... Had al met nieuwjaarsborrel in voetbalkantine dat een stel van die bezopen kerels niet voor mn dikke buik uitkeken... en met 41 weken, was die buik toch echt zichtbaar.... Verder is met BI, ook niet echt te stappen..... Nee, ik vind het niets.. zwanger zijn en stappen...
Goh, en dan dacht ik dat ik al 'extreem' was naar voorzichtigheid toe! Ik geloof echt niet dat het kwaad kan om eens een keertje op stap te gaan en ben ervan overtuigd dat dit geluid voor je kindje hard genoeg gedempt wordt. Ik drink ook absoluut niet en zal ook niet in de rook gaan staan maar je moet je toch niet helemaal opsluiten als zwangere hè?! Lieve groetjes!
Wij zouden laatst naar de bios gaan, maar helaas was de film uitverkocht. Toen hebben we uiteindelijk een soort kroegentocht gedaan door Amsterdam. We hebben er geen nachtwerk van gemaakt (dat red ik gewoon echt niet) maar verders hebben we gewoon relaxt wat kroegjes e.d. gepakt. Ik zou het zelf inderdaad ook niet teveel doen. Maar zo was het wel even gezellig en de kleine laat vanzelf merken als het ergens last van heeft.
Hey Toevallig heb ik deze vraag afgelopen donderdag aan mn gyn voorgelegd...want ik WERK in de horeca met harde muziek en bass etc... Ze zei tegen mij, dat ik zolang als ik wilde kon blijven werken...en dat het wel een onderwerp is waarover gediscussieert wordt....maar nog geen enkel officieel onderzoek dat heeft bewezen dat het daadwerkelijk SLECHT is voor je baby...omdat ze dat nou eenmaal niet echt kunnen uitpluizen... enige wat wel kan zijn, in een later stadium van je zwangerschap is dat het kindje het als "vervelend" kan ervaren, maarja...hoe kom je daar achter!? Mss dat je lichaam het je vanzelf aangeeft... enja...met alles denk ik altijd....als jij er geen goed gevoel bij hebt, doe het dan gewoon niet...en voor degene die er niets ergs bij voelen oid....ga dan lekker op stap! Alleen uitkijken, voor die dwaze zuiplapjes....die je wellicht kunnen omstoten om duwen...en in een gevecht wil je ook niet terecht komen...dus ik zou lekker btj in een hoekje gezellig dansen! ( in een discotheek dan...in cafe's is het sowieso rustiger) succes allemaal!
Ik zou het zelf niet doen, maar als ze geen alcohol erbij drinkt dan denk ik toch niet dat het kwaad kan, want ik denk dat sigaretterook en alcohol de grootste boosdoeners zijn. Een van mijn vriendinnen is 6 maand zwanger en die zat met nieuwjaar heel de avond in het lawaai te dansen, terwijl ik op dat moment 1 week zwanger was en na een kwartier al naar huis wou. Iedereen is anders.
Kinderen schijnen harde geluiden/muziek erg irritant te vinden. Een kind kan er zelf niet voor weglopen, dus ik zou zelf niet gaan stappen. Vind het gewoon een vervelend idee dat het kindje er last van heeft, maar er zelf niks tegen kan doen. Of zou het zelf al z'n vingertjes in z'n oortjes kunnen doen? Maar sommigen nemen ook gewoon soms alcohol tijdens hun zwangerschap en dat zou ik zelf ook nooit doen! Maar ja, ieder moet voor zich weten denk ik dan maar... Doe wat voor jou goed voelt.
Ik ben met 36 weken nog naar The Hague Jazz-festival geweest! Hardstikke leuk, moest wel veel zitten, omdat ik last van mn bekken had. Maar verder ging alles prima! Ze reageerde niet ontzettend op de muziek, ik ging natuurlijk wel een stukje verder van het podium vandaan zitten .
Volgens mij kan het helemaal geen kwaad hoor. En de muziek in de kroegen staat meestal zo hard, dat je net nog kan praten. Of het staat als achtergrondmuziekje, dan is het helemaal niet erg. Gewoon doen wat je zelf leuk vindt. Kijk, ga je nou op knallende techno in de Westergas staan te beuken....DAT zou ik dan weer niet doen. Want behalve hele harde muziek, dreunt de bass ook echt door je hele lichaam. Dat lijkt me niet fijn voor de kleine.
Ik denk dat het heel persoonlijk is. Ik ben met 14 weken nog naar een discotheek gegaan waar loeihard werd gedraaid, het was leuk, maar na 2 uurtjes was ik het wel zat. Heel soms gaan we een x naar de kroeg, dan ga ik lekker met de auto zodat ik naar huis kan als ik dat wil. De laatste x dat we gingen kreeg ik na een half uur harde buiken, dus ben ik lekker naar huis gegaan. Binnenkort is het carnaval, en dat wil ik gewoon gaan proberen, voelt het niet fijn dan ga ik naar huis. Slecht voor het gehoor zal het niet zijn denk ik, nee je moet niet naast een box gaan staan, maar in een kroeg staat de muziek ook niet op levensgevaarlijk hihi. Toen ik de vorige x zwanger was ben ik met 34 wkn nog gaan stappen, rustig aan gedaan en goed geluisterd naar mijn lichaam. Ging prima! Mijn zoon is gek op muziek, hoe harder hoe beter... Als hij slaapt en ik zet de muziek aan zou je hem niet wakker mee krijgen. Maar t blijft persoonlijk!!
Zolang iemand zich er nog goed bijvoelt, moet ze vooral doen wat ze leuk vindt. Ik ga geregeld naar concerten, en ben van plan dat te blijven doen, zolang ik me er goed bij voel. Sta alleen nooit in de grote massa, maar altijd wat aan de zijkant, zodat ik ook even kan leunen en zitten.
Waarom niet? Als iemand daar zich goed bij voelt, moet ze het zelf toch weten. Je moet hierbij gewoon je gezonde verstand gebruiken en niet pal naast een dikke box gaan staan of in een drukke duwende menigte. Zelf zou ik het niet doen, maar dat heeft meer te maken met het feit dat om 8 uur 's avonds bij mij echt het licht uitgaat en ik richting bed strompel.
Ik was gisteren op een verjaardagsfeestje in een voetbalkantine.. Nou eerlijk gezegd was ik het na een uurtje al zat.. Er werd volop gerookt (hoe slecht is dit voor je baby?) en ik durfde nauwelijks te dansen, bang dat iemand tegen mijn buik aanstootte, Ik zal het dus zeker niet gauw opzoeken!! Ook geen behoefte aan eigenlijk! Groetjes, Peace!
ik ben tijdens de zwangerschap van mijn oudste naar een tentje geweest met een live bandje, niet eens echt op stap, maar gewoon een drankje gedronken. dochter was erg wild aan het trappen, dus zijn toen weg gegaan. toen dachten we dat ze er last van had, maar hoe ze nu op muziek reageert denk ik dat ze gewoon aan het dansen was idd niet drinken, niet roken, niet al te drukke ruimtes waar veel mensen elkaar omver duwen, en dan even aankijken hoe de beeb er op reageert.
Wow wat een reacties al! En hele verschillende meningen zie ik. Bedankt! Ikzelf moet er dus niet aan denken om op stap te gaan. Vind dat maar niks, ben veel te bang dat er iemand tegen mijn buik aanstoot ofzo..(we hebben hier nogal van die lompe lui zeg maar..) En met die harde muziek vind ik toch niks. Maar dat is gewoon ieder zijn mening Bedankt voor al jullie reacties in ieder geval! Liefs,Diamaria