Zoals de titel al zegt hebben wij een zoontje van 9 maanden. Tot nu toe heeft hij altijd redelijk geslapen, maar sinds een week of 2 maakt hij er 's nachts een potje van :x Hij gaat meestal wel zonder problemen slapen, maar wordt dan rond een uur of 1 a 2 wakker. Hij draait namelijk naar z'n buik. Op zich vind ik dat geen probleem, hij kan makkelijk z'n hoofdje makkelijk zelf op zij liggen. Maar zelf vindt hij het dus niets. Hij begint te kreunen en als het te lang duurt gaat hij huilen. Konden we hem de eerste nachten nog terug leggen op z'n rug zonder dat hij echt wakker werd, de laatste week is het dan brullen. Vaak valt hij dan wel weer in slaap na een paar minuten, maar na een kwartier draait hij weer op z'n buik. En dit kan wel een paar uur zo doorgaan.. Ondertussen hangen onze wallen op onze enkels en weet ik niet zo goed wat te doen. Verder wordt z'n grote broer er nu ook soms wakker van.. Hoop dat het een korte periode is en dat hij snel weer doorslaapt. Maar zijn er meerdere ouders die dit herkennen en hebben jullie misschien DE tip om hem weer lekker door te laten slapen?????? (of moeten we gewoon geduld hebben totdat dit vanzelf overgaat )
Tycho had het ook toen hij om kon rollen (5maanden). Hij rolde om in zn slaap, sliep even verder maar werd daarna toch wakker. Ik kon er niks tegen doen, behalve braaf mn bedje uit en hem weer goed leggen, even instoppen, speentje erin en dan was hij weer vertrokken. Het was echt nieuwigheid want na een tijdje was het weer over, heeft een week of 2 geduurd denk ik. Dus geen tips voor je maar wel herkenning. Ik hoop dat hij weer snel lekker gaat slapen! xxx
nu maar hopen dat bij Niek de lol er ook af is na 2 weken.. (dan hebben we vanavond lekker een rustig nachtje ) bedankt voor je reactie..
hier helaas ook geen tips, alleen maar herkenning. Mijn dochter kon zich met 4,5 maand omdraaien van rug naar buik. Ondanks dat ze, voordat ze het zelf kon, regelmatig op haar buik sliep, vond ze het nu even iets minder grappig. Ik ben er een week lang iedere nacht regelmatig uit gegaan om haar om te draaien, en daarna sliep ze door.
ik deed dat vroeger ook volgens mijn moeder, zij heeft toen linten aan mijn slaapzak gemaakt en me vast gebonden aan de spijlen. beetje raar maar het werkte super ik sliep weer heerlijk volgens haar.
weet niet of hij normaal altijd met een speentje slaapt, maar wat je misschien kunt proberen, zodra je hort dat hij begint te kreunen en wakker wordt omdat hij op zijn buik slaapt, hem zijn speentje geven gewoon door hem te laten liggen op zijn buik en niet om willen draaien, misschien valt hij zo wel weer terug in slaap en is het goed. Ons meisje sliep altijd op de rug, rond een maand of 9/10 begon ze meteen te huilen als we haar in bedje legde, ze wilde meteen omdraaien, dus zijn we haar maar ook meteen op de buik in bedje gaan leggen, slaapt ze verukkelijk en heeft ze na een paar weken een kussentje gemaakt van haar schaapje wat in bed ligt.
Hier hebben we die periode ook gehad en als die geweest is dan komt er ook een periode dat ze wel kunnen gaan staan in bed, maar nog niet zelf kunnen gaan liggen... Het zijn periodes, die hier ongeveer een week of 2/3 duurden, ben bang dat er geen tips voor zijn. Denk wel dat veel ouders het zullen herkennen.
@schaapje84 ja hij slaapt met een speentje.. maar als je eenmaal in z'n buurt komt, wordt ie wakker.. en als je speentje in doet als hij op z'n buik ligt, spuugt ie die meteen weer uit.. maar goed, is waarschijnlijk een fase.. en vannacht was het pas 5 uur dat ie kwam.. dus gaat de goede kant op en op zich is een paar weken ook niets als je erop terug kijkt.. maar als je er middenin zit dan duurt het zoooooooooooooooooooooooooooooooooooo lang
hahah ja erg is dat dan he. Ik denk altijd: het is een fase het is een fase het is een fase het is een fase hahahaa En zie je nou wel, pas om 5uur voor het eerst wakker dus dat gaat goed En anders misschien iets van een t sleep of slaapwikkel? Maar goed daar moet ej dan wel achetr staan. Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.123babywinkel.nl/img/7/2272.jpg xxxx
hier heb je de link naar mijn oude topic, het is nu pas over dus ruim 4 weken.. succes http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/249598-omdraaien-bed-maar-niet-terugdraaien-help.html
ik gebruik een slaapzak! Prinsesje kan niet omrollen hierdoor in bed. leg het uiteinde van de slaapzak (hij is iets te groot) vast tussen het matras en voeteneinde van het bed.
Het belangrijkste: het is een fase en gaat snel weer over!! Don't worry! Slaapzak hielp hier niet, ik heb die snoozzz slaapwikkel aangeschaft. Ik vond het wel een beetje zielig maar het hielp (en het was maar een paar weekjes nodig)! Sterkte.