Bounce Bounce Baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamary, 23 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    Hallo dames,, !

Hier een misschien wat domme vraag
    vandaag mijn eerste echo gehad! 10 weken 6 dagen precies, het klopte helemaal met mijn eigen berekening. de echoscopiste was super vriendelijk, liet me het hartje horen, alles was goed volgens haar, twee beentjes, handjes, ze kon zelfs vertellen dat Baby vruchtwater had geslikt want het maagje was vol... :D

Maar..... mijn baby bewoog niet zoveel? hij lag daar maar en soms gaf ie een schokje. Maar bij verre na niet zo beweegelijk als ik me had voorgesteld of zoals ik bij een paar andere echos op internet heb gezien. Echo-mevrouw zei dat dat niks was om me zorgen over te maken. Baby was mooi gevormd, groeide goed volges curve (4.3 cm) en misschien was Baby wel slaperig of gewoon een beetje lui (DAT zal ie waarschijnlijk van de vader hebben niet van mij :) )

enfin, no bounce bounce baby voor mij.. Toch niks ergs? wat deden jullie wurmpjes op de eerste echo? waren ze wel actief? of juist niet? :(:

raar zijn we he? klopt het hartje en heeft ie alle ledematen is het ook niet goed genoeg. nu gaan we we ons zorgen maken over andere dingen, Zoals dit.. waarom ie niet zoveel beweegt. alsof al van hem verwacht wordt dat ie olympisch kampioen turner kuntsjes moet vertonen in de baarmoeder.. der is ook altijd wat .. :)

2. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    ons kindje is op de meeste echo's ook heel rustig geweest en nog is het een rustig kindje. Gewoon een tevreden kind denk ik.
    Voordeel van zo'n rustig kind tijdens de echo; ze kunnen alles heel goed bekijken, bij een bewegelijk kind wil niet alles lukken. Zo heb je de mooiste plaatjes van je kindje.
    Zou me er geen zorgen over maken hoor!

3. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Hahaha, nou bij mij precies hetzelfde hoor maar ik had ook nog niet zo veel verwacht. Maar 1 ding is zeker: hij heeft t van zn vader! :)
    Volgende echo is vast al heel anders! Fijne zwangerschap!

Liefs

4. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

12 okt 2006
    298
    1
    0
    bij beide kindjes, dus zowel merijn als beebje wat nu in ontwikkeling is, hebben we weinig tot geen beweging gezien op de 1e echo.

Overigens later ook niet echt.. bij de pretecho lag hij te slapen

5. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Die van ons was vrij rustig en opeens begon ie te wiebelen en te zwaaien (5 sec) en daarna weer helemaal stil. 't Is ook gewoon een stukje timing denk ik....

6. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    Heeejjj

dank je wel voor de snelle reacties,

ik zat net nog effe van de DVD na te genieten (jawel, heb dvdtje meegekregen, wat er tegenwoordig allemaal niet kan), en op het einde kan ik constateren dat ie wat schopjes gaf en met zijn armpjes maaide. maar het was snel gedaan met de pret wat de DVD houdt kort daarna op.

toch leuk dat ie wat bewoog, voel me nu stukken beter. en ook leuk dat jullie het zelfde mee hebben gemaakt. ook wel logisch trouwens. een echo is een moment opname, het zou wat zijn als de baby 24 per dag druk bezig was.

na deze echo voel ik me nu pas een beetje moeder (niet helemaal. dat voel ik bij de eerste schopjes)

tis raar he. de zwangerschapstest zeg dat je zwanger bent, de symptomen laten je ook weten dat der wat groeit.. maar zoooo raar om dat eindelijk dat wurmpje te zien. het dringt nog niet helemaal door. er groeit wat in me. (nou word ik sentimenteel. zal wel aan de hormonen liggen :D )

veel plezier dames!

7. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Die kleine gup van ons lach de eerste twee keer ook lekker rustig... Maar bij de 20 wkn echo en bij de pretecho ( 24 wkn ) bewoog hij zo erg dat ik er af en toe ff gek van werd hahahah... Bij de pret echo was hij zelfs zo ondeugend dat hij telkens met zijn rug naar dat echo ding ging liggen zodat we zijn gezichtje niet konden zien hahaha

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Bij mij was het totaal omgekeerd!
    Het eerste wat we zagen was iets dat gigantisch snel op en neer aan het bouncen was :) Ik was toen ook 9 weken en nog wat dagen zwanger.
    Voor mij dus wel bounce bounce baby..... :)

9. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    hihi wat leuk! :D

misschien dat ik dat bij de volgende echo ook kan zeggen :)

10. Sijke

Sijke Bekend lid

bij ons was het van beiden wat, eerst lag de baby heel stil, daarna begon hij/zij echt flink te bewegen, dus wij vroegen ons af of dat door de echo kwam (apparatuur ofzo..)
    Was wel een grappige beweging om te zien, alsof het van midden uit de rug kwam ofzo, en ook gezwaai met armpjes en beentjes.
    Ik verheug me nu al heel erg op de volgende echo, want ik vind dat er nu even heel weinig gebeurd, afgezien van uitdijende buik dan!

11. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ik heb nu 3 echo's gehad en elke keer was ze rustig. bij de tweede echo lag ze met haar rug naar ons toe en probeerde de vk haar te laten draaien en dat lukte maar net daarna lag ze weer stil.
    morgen heb ik een pretecho en ik ben benieuwd of ze weer stil blijft liggen.

12. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Bij mijn eerste echo met 9,5 week lag die kleine man heel erg stil. En nu is hij juist hartstikke druk en is hij aan het koppeltje duikelen en schoppen bij het leven, dus misschien verandert het bij jou kleintje ook nog wel hoor.
    Don't worry!
    x Linda

13. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    heyy,

tis 4.52 in de ochtend en ben zomaar vroeg wakker. kan niet meer in slaap komen, hebben jullie dat soms ook? ik heb de vuilnis maar buiten gezet en zit nu lekker aan een kopje thee hier rond te snuffelen.

heb de echo foto in een lijstje gestopt en op mijn bureau gezet, dus nu zit ik liefdevol naar een onduidelijk grijs zwarte vlek te staren (hihi :) ) ik kan niet wachten tot Baby gaat bewegen.

ik denk dat ik maar naar baby namen ga zoeken. ook weer zoiets. ik heb geen flauw idee hoe ik aan een naam kom. ik wil iets aparts en exotisch, misschien een hawaiiaanse naam of zo. die klinken zo grappig. hoe zijn jullie aan namen gekomen? internet? baby boek? familie kennissen?

anyway,

Goeiemorgen allemaal! ;)

14. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ons kindje lag met de 9 weken ook rustig te pitten en wilde niet bewegen, heb nog geklopt op mijn buik maar hij werd niet wakker :)
    Duidelijk zijn vader!

Op 30 januari weer een echo misschien toen ie nu wat meer actie, maar ik vond het wel lief om te zien zo'n slapend kindje. Hoop maar dat als hij/zij er eenmaal is ook zo rustig is, dan lijkt het iig niet op mij :D

15. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ik heb net weer een echo gehad en dit keer was ze wel drukker alleen bleef ze de hele tijd met haar handjes voor haar gezicht liggen. ze was wel druk aan het schoppen en gapen.

16. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik had met 10 weken de eerste echo, en de beeb deed ook niet echt veel... Een klein beetje gefriemel met de armpjes en beentjes in wording, meer niet.
    Bij de 20 weken echo was hij/zij lekker beweeglijk, super om naar te kijken!
    Groetjes, Anakin.

17. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    oh wat leukkk, zie je hem gapen? ik kan echt niet wachten tot ik mn 20 weken echo kan doen.

hebben babies in buik ook echt een slaapritme? zoals "normale" babies? dat ze bv 20 uur per dag slapen, en 4 uur actief zijn of zo? of zijn ze constant in halve slaap toestand? weet iemand dat?

18. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Geen idee Mamary of baby's in de buik ook een slaapritme hebben of niet. Ik merk er (nu nog) niks van in ieder geval.
    Ennuh geen zorgen maken he, misschien lag de kleine wel te slapen. Mijn echo duurde ongeveer 1 minuut en ik heb niet eens kunnen zien of ie bewoog of niet..... Heb er niet eens bij nagedacht eigenlijk. De groei was toen goed op schema en alle andere controles waren goed, dus waarom zou ik me dan zorgen maken....

Groetjes Miep

19. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    gister zei die vrouw die de echo maakte dat de kleine een ritme heeft ik zei nou lekker dan ze is vooral 's avonds en 's nachts aant schoppen

20. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    wij hebben vandaag de eerste echo gehad! En het was echt helemaal super....In het begin was hij/zij heel rustig maar toen begon het heel druk te doen..hih een echte bounce bounce baby dus, heel leuk om te zien:D

Deel Deze Pagina