Ik heb nu aardappel krieltjes gekocht van die kleine en vroeg me af wat nou beter is voor de lijn en gezonder is. Die dingen bakken in de wokpan met olijfolie? Of in de frituurpan met zonnebloem/frituur olie? Heb het al aan verschillende mensen gevraagd maar iedereen zegt wat anders Ben benieuwd wat jullie zeggen/denken
Met olijfolie in de wok zal misschien iets gezonder zijn, mits je de olie goed verhit zodat de krieltjes direct dicht schroeien. Maar hoe dan ook komt er vet bij kijken, en valt het dus niet onder het kopje 'gezond'. Je kunt ze idd beter koken of stomen, of verwerken in een ovenschotel. Ook erg lekker!
weet je wat het grappige is. elke dieetiste zal ook wat anders zeggen. de dieetiste die we nu hebben zal zeggen de olijfolie.
okee bedankt Stomen of koken heb ik niet zo trek in. Vind het ook niet zo lekker. Maar we gooien ze dan denk ik in de frituurpan dat vind ik het lekkerste En als het dan toch niet veel uitmaakt komt mooi uit bedankt
Weet je wat ook lekker is.... Om ze in de oven te doen. Je doet ze in een ovenschaal, klein beetje zonnebloemolie erover. En dan lekkere kruiden zoals cajun kruiden, kerrie en paprika poeder erover. een half uur op 180 graden in de oven, en dan nog 10 minuutjes onder de gril zodat ze lekker bruin en krokant worden.
Gefrituurd nemen ze wel wat meer vet op hoor. Allen wel uit kijken dat je geen extra vierge olijfolie verhit
Dat is dus echt niet aan de lijn doen. Sorry maar de aardappeltjes kun je het beste met een beetje olijfolie ( 1 eetlepel) in een ovenschaal doen met lekkere kruiden ( Roosmarijn of tijm) en dan in de oven. Super lekker en erg gezond. Misschien zelfs nog een teenje knoflook erbij. ( echt lekkerder dan de frituur) Frituur is echt heel slecht. En iedereen kan het dan tegenspreken en zeggen dat er tegenwoordig erg veel goede vetten zijn voor in de frituur maar dat geloof ik dus echt niet. Of je doet aan de lijn of je doet het niet.
Sorry hoor!! maar ik doe aan de lijn ja ben dinsdag begonnen en heel blij dat het weer goed gaat. En om altijd maar super gezond te eten dan houd ik het never niet vol. En daarom wou ik mezelf even wat lekkers gunnen ! En ik vind in de koekenpan heel lekker en in de frituurpan vroeg me van die 2 dingen af wat dan beter zal zijn. Maar ik zal de volgende keer het eens in een ovenschaal proberen met dingen. Maar heb nu niet de kruiden enz in huis om ze lekkerder te maken. En aangezien het slecht weer is heb ik ookg een zin om een uur erdoorheen te lopen. bedankt voor de verdere tips.
aardappels bakken in een klein scheutje olijfolie is heus niet verkeerd hoor!!!! Iig beter dan uit een vetpan. Zorg iig dat de olijfolie goed heet is.
Je hoeft je niet te verdedigen hoor. Helemaal zelf weten. Als jij denkt zo af te vallen moet je dat gewoon doen. Meteen in de verdediging zegt me wel dat je weet dat frituren eigenlijk niet goed is. En ik vind je wel erg makkelijk. Het weer is slecht dus kan ik niet de kruiden kopen...... en ik wil mezelf af en toe iets lekkers gunnen...... ( je bent nog maar een paar dagen bezig, ) Maar goed, succes ermee.
huh??? ik vind die reactie redelijk overtrokken?? ik lees alleen dit topic en dan vind ik die vraag niet raar hoor!!!!
Hiervoor ben ik al 3 maanden bezig geweest. Ben er toen al 14,5 kg kwijt. Toen een stop geweest ivm ..doet er ook niet toe... En vanaf dinsdag weer begonnen en 2 kg kwijt. En ik verdedig mezelf wel omdat ik me aangevallen voelt van ZO lijn je niet blablabla. Dat weet ik zelf ook wel. En zal jij met 2 kinderen zeker een uur gaan lopen naar de winkels met 1 kinderwagen? en een meid van 3 jaar die niet het hele stuk wilt lopen? En gaat gillen en huilen enz? Sorry ik heb daar geen zin in. En ja ik denk zo af te vallen want als ik alleen maar gezond eet wat verantwoordelijk is hou ik het niet vol. Zal wel per persoon verschillen. Maar ik hou het anders niet vol. Maar bedankt voor je adviezen. Zal vanavond de laatste keer frituur zijn en de volgende keer gewoon in de oven. Want heb lekkere dingen voorbij zien komen en als dat gezonder is en net zo lekker dan is de keuze makkelijk.
Vind het ook overdreven hoor , ik bedoel ik ben nu 2 maanden aan het lijnen en 10 kilo afgevallen maar 1 keer in de week moet ik echt iets eten waardoor ik er weer even tegenaan kan , en dan nog moet ze dat zelf weten Zou je het niet kunnen bakken in de pan met bijv. wat van die dieetboter ? Maar nogmaals ook al ben je aan het dieeten dan nog kun je best af en toe wat lekkers eten als avond eten !!
Dat is waar. Ik ken je niet weet ook alleen de dingen die ik zo lees op het forum. Maar met 2 kinderen door de regen is inderdaad lastig. Zo zie je maar dat ik ook maar voor een deel kan oordelen ( veroordelen). 14,5 kilo afgevallen is ook erg goed.
Zo doe ik het nooit. Als ik eenmaal de knop om heb ga ik ook echt direct over op lijnen en sporten. Ik gun mezelf dan pas wat weer als ik op mijn streefgewicht ben. Maar goed dat is voor mij vaak nooit meer dan 6 kilo a 8 kilo afvallen.
Dat is heel fijn voor je als je dat zo volhoud maar ik ben echt iemand die af en toe zijn dosis vet nodig heeft en ik moet er 20 in totaal kwijtraken en ik kan dus echt geen 5 maanden zonder vet hoor !! En niet iedereen is hetzelfde ,het maakt toch ook niet uit hoe je het kwijtraakt , als je het maar kwijtraakt