hoe moet kdv hem nou snappen?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Gup1982, 10 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gup1982

Gup1982 Niet meer actief

Dani gaat over 2 weekjes voor het eerst naar het kdv, maar hoe moeten zij hem nu al snappen terwijl ik net een beetje ritme heb gevonden bij hem.
    Als hij teweinig slaapt wordt hij heel vervelend en huilerig en als je hem dan te lang ophoud valt hij nooit meer in slaap.
    Dalijk gaan ze zeggen dat hij niet kan wennen omdat hij maar 1 dag in de week gaat terwijl dat gewoon komt omdat hij niet echt een makkelijke baby is.

oh maak me zo zorgen erover. Hebben meer hier last van gehad met wat moeilijkere baby's en is het gewoon weer goed gekomen.

liefs Gup

2. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik werk zelf in de kinderopvang en ik wil je even zeggen: Het komt allemaal wel goed!

Natuurlijk kennen ze je kindje niet meteen, iedereen moet aan elkaar wennen. Maar als jij gewoon duidelijk doorgeeft, zoals je dat hier ook hebt gedaan, hoe jij het allemaal doet en hoe je kindje is, dan is het voor de leidsters al een stuk prettiger. De leidster hebben al heel wat ervaring en hebben al snel door hoe de kindjes in elkaar zitten. ;)
    Het belangrijkste: Blijf met ze praten, als er iets tegen staat, maar ook als ze het goed oen!

3. Gup1982

Gup1982 Niet meer actief

bedankt andrea voel me iets geruster. Ik weet ook wel dat ze een heleboel verschillende kindjes krijgen daar. Dani zal heus niet de enigste zijn die wat ingewikkelder in elkaar zit ;)

groetjes

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Toen ik intake had op het kdv, kreeg ik een vragenlijst mee die ik moest invullen. Met vragen over zijn slaapritme, eetgewoonten en hoe hij getroost kan worden. Zo krijgen ze toch het idee hoe het thuis gaat. Ook houden ze hier een schriftje bij, waar ze elke keer inschrijven o.a. hoe lang hij geslapen heeft. Zo kun je een beetje in de gaten houden hoe zijn dagschema op het kdv eruit heeft gezien en of dit een beetje naar je zin in.

Groetjes Saskia

5. angel11

angel11 Lid

12 okt 2006
    99
    0
    0
    Breda
    Hoi,

Mijn dochtertje ging met 3 maanden naar het kinderdagverblijf.
    hier werken ze met een schriftje dus ik heb haar handleiding hahaha opgeschreven in het schriftje en dat werkt perfect.
    En iedere keer als er iets veranderd dan schrijf ik dat in het schriftje.
    De leiders schrijven er ook iedere keer iets in hoe de dag is verlopen.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Gaat je kleine niet wennen dan?

Ruben gaat 2x wennen en ik vertrouw erop dat ze me bellen of met ons overleggen als dingen niet soepel gaan.
    Probeer er vertrouwen in te hebben...al is dat soms lastig ;)

Wij (werkende mama's...) slaan ons er uiteindelijk wel doorheen.
    Ik denk namelijk echt dat wij het er moeilijker mee hebben dan het kind of het KDV ;)

Succes!

Elmo

Deel Deze Pagina