We hebben twee weken een proefabonnement op het Parool. (Niks aan die krant trouwens, maar dat terzijde.) Wij hebben een voortuin met een pad lopen naar onze voordeur, en als de krant bezorgt word door de bezorger, dan fietst ze het pad op, doet de krant op de bus, keer haar fiets om en fietst weer weg. Eigenlijk vind ik dit helemaal niet netjes. De overige bezorgers die hier folders of post bezorgen laten wel netjes hun fiets even voor het huis staan. Ik zat er net op te letten en ze ging met haar fietswiel helemaal tegen de bloemetjes in de tuin. Zijn hier bepaalde regels voor of mag de bezorger wel met de fiets je tuinpad op?
geen idee of er regels voor zijn. maar anders zeg je het volgende keer dat je het vervelend vind of dat ze wil uitkijken voor je bloemen? pffff lastig wel ja
Onze krantenbezorger gaat ook de oprit op met de fiets, maar die komt al s'ochtends vroeg. Ik weet dit doordat ik met het winterse weer aldoor fietsbanden op de oprit zag. Wij hebben een grote oprit, dus ze hebben genoeg ruimte om de fiets te keren. Maar als ze elke keer tegen je bloemen aan zit dan zou ik er wel wat van zeggen. Is het parool overigens een ochtend of middag krant? Als ik jou was zou ik een proefabbonement nemen op het Dagblad van onze provincie. Veel leukere krant met af en toe nog wat regionale nieuws. Ik neem ook altijd proefabbonementen hierop, heb nu eentje van 20 euro voor 10 weken!
@ Consider, ja precies als het een oprit is en dan daar de deur met brievenbusgleuf, dan zou ik het niet zo erg vinden. Maar wij hebben een smal paadje waar je eigenlijk niet makkelijk met je fiets kan keren. Ik vroeg me gewoon af of er regels voor zijn... Het ziet er gewoon niet netjes uit. Ach en ik denk dat de krant zaterdag voor de laatste keer komt. Dus dan is het al einde abonnement. Het is een middagkrant. En mijn man heeft hem zonder overleg met mij, besteld. Ik hoef helemaal geen krant. Hou er niet van om een krant te lezen. Ik volg al het nieuws op internet en tv. Dus de dvhn hoef ik niet. en volgens mij was dit Parool gratis 2 weken.
hier komen ze ook steeds mijn oprit op terwijl de brievenbus aan het begin van de oprit staat maar dat vergeten ze telkens. Dus om 6 uur s ochtends slaat mijn hond regelmatig aan en kind wakker... (daarom heb ik nou juist die brievenbus aan het begin neergezet...)
Niet erg netjes. Toen ik de krant bezorgde voor iemand die op vakantie was, ging ik echt niet zulke smalle paadjes op met de fiets. Kunnen ze de fiets uberhaupt wel goed keren?
hier geen last van, maar ik zou de bezorger anders even aanspreken. Denk dat ze er niet echt bij stilstaan.
Ik denk dat het ook komt omdat het parool niet echt een blad is wat hier in de buurt veel gelezen wordt. Deze krant wordt dan vaak samen met nog een andere krant door dezelfde bezorger bezorgt. Dus de bezorger heeft misschien maar 2 kranten te bezorgen bij jou in de straat. Dan kost het meer tijd om de fiets te parkeren dan om met de fiets naar de brievenbus te fietsen.
heb je voor aan je paadje een boom of hekje oid waar de bezorger zijn fiets tegen aan kan zetten? ik ben postbezorger (niet bij tnt) en als het even kan fiets ik naar de brievenbus. maar ik ga niet met mijn fiets tegen bloemen of planten.
hier stappen ze gewoon over het hek tussen de voortuinen en lopen pal langs ons raam naar de voordeur. En de meesten koekeloeren dan ook uitgebreid naar binnen. Irritant!
hier lopen ze ook voor het raam langs het viel me inene op vond het ook raar want hij zag mewoon voor het raam op de bank zitten moet wel zeggen ik heb vroeger ook folders gelopen dat als je niets hebt om je fiets tegen aan te zetten hij 9 van de 10 omvald door het aantal folders die je mee moet nemen.. maar je kan altijd vragen of ze voorzichtig doen met je plantjes en bloemetjes
mijn kinderen bezorgen ook en je wilt werkelijk waar niet weten wat voor idiote dingen mensen allemaal aandragen om commentaar op te hebben. ze hebben 400 huizen keer 2 dat zijn er 800 per week. en ze kunnen haast onmogelijk elke gebruiksaanwijzing van elk huis uit hun hoofd onthouden. die wil het zus die zo die wil dit niet die dat wel. daar kom je te vroeg maar bij de buren is dat te laat. wij hebben inmiddels de wijk opgezegd want het is echt niet leuk meer. wij gaan trouwens tegenwoordig zelf mee, zoveel comentaar krijgen ze en niet altijd even zachtzinnig. en dan hebben we het nog maar over reclame. de ochtendkranten moet voor 7 uur in de bus liggen en dan is het maar net hoelaat ze aangeleverd worden met de vrachtwagen. liggen ze er niet op tijd in dan krijgen ze een boete voor elke klacht.(25 cent per klacht) het kan zijn dat jullie bezorger misschien ook krap in de tijd zit en zo snel mogelijk alles wil bezorgen en misschien daarom de planten raakt? het was toch maar voor 2 weken dus laat het gaan zou ik zeggen.
Toen ik bij de TNT werkte mochten wij niet met de fiets de voortuin in.. maargoed je pakte gewoon een grote stapel post en ging dan lopend en als je geen post meer had, liep je terug naar je fiets
Geen idee of het mag. Hier loopt een bezorger (reclame) ook steeds langs ons raam, best irritant en vaak zit hij ook tegen de planten aan... Maarja wat doe je eraan he