Wat deed jij nog met 39 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Samama, 12 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samama

Samama Niet meer actief

Ik vroeg me af wat jullie zoal nog met 39 weken deden? Maakten jullie het hele huis nog schoon of alleen de noodzakelijke dingetjes?

Aan de ene kant wil ik bv. mijn badkamer nog uitpoetsen, maar aan de andere kant heb ik zoiets van; laat maar ( maar dan voel ik me weer ontzettend lui :oops: ) En de hele dag op mn kont zitten is al helemaal niks voor mij!

2. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Ik laat de honden nog uit 2 a 3 x per dag. En doe elke dag een stukje huis schoonmaken. Maar de badkamer (bad en douche) die mag manlief toch echt schoonmaken hoor. Dat doe ik niet meer!
    Verder komen er vriendinnen op bezoek, doe ik nog de boodschappen (op het zware drinken na), ga bij mijn ouders langs, regel nog dingen voor de bevalling, genoeg te doen nog hoor!

3. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben nu nog niet zo ver, maar bij mijn vorige zwangerschappen heb ik tot het laatst toe gewoon alles in huis gedaan. En of ik het aanvoelde, de avond voor ik ging bevallen heb ik elke keer nog de badkamer goed gedaan. Zelfs nog gedweild op mijn knietjes! Verder doet mijn zus de boodschappen wel. Maar er staat ook nog een uitstapje gepland naar een musical twee dagen voor de uitgerekende datum. Ga ik vast nog wel halen :D

4. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik doe ook alles nog zelf, alleen wel op een rustig tempo. En zoals de badkamer vloer dat mag manlief doen! 8)

5. Samama

Samama Niet meer actief

Ik doe ook alles nog zelf, maar vraag me af en toe af of het niet teveel is wat ik nog doe ( als bij mij eenmaal de knop omgaat kan ik niet meer stoppen ) Manlief heeft een eigen bedrijf en is erg vaak aan het werk, dus vraag niet aan hem of hij nog even de badkamervloer wil doen als ie thuiskomt.

6. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Bij de eerste deed ik alles nog, liep op de dag van de bevalling nog heel de stad door, lekker winkelen..
    Nu kan ik eigenlijk weinig meer, zo'n last van mijn bekken..
    Dus ik zit veel achter de pc.. mijn man is bezig met Eliza..
    Kleine dingetjes doe ik nog wel, zoals wassen en eten koken maar ik kan per keer niet meer dan 100 meter lopen.. dus ja dan gebeurd er niet zoveel meer..

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik doe ook nog best veel, maar dan in een rustiger tempo. Alles bijhouden en dan af en toe iets meer. Dus de ene dag het bed verschonen, de andere dag de badkamer poetsen, winkelen, uitstapjes maken (maar niet meer te ver weg), computeren, en ook lekker uitslapen en uitrusten. Gewoon doen waar je je goed bij voelt. Je voelt vaak vanzelf wel aan als je te veel hebt gedaan, dan weet je dat je de volgende keer minder moet doen. ;)

8. joyce

joyce Bekend lid

ik deed niks moest plat liggen in het ziekenhuis met een te hoge bloeddruk.

9. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Tja.. het is maar net hoe je je voelt denk ik! Ik ben nu in week 37 maar ik slaap heel slecht s'nachts, heb een verhoogde bloeddruk en verga van de jeuk op mijn buik nu en heb flink opgezwollen voeten zodat lopen al heel snel pijn doet... ik doe niet zo veel meer! Probeer af en toe wel wat te doen maar ik rust toch heel veel. Heb zoiets van: wat is belangrijker: een opgeruimde flat of mijn (onze) gezondheid.. is de keuze toch snel gemaakt hoor! ;)

10. Samama

Samama Niet meer actief

Absoluut! Daar geef ik je ook echt gelijk in!

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik deed en doe nog zo weinig mogelijk!
    Ik heb al een hele tijd BI en ben sinds 38 weken heel duizelig. Een klusje van 5 min zoals stofzuigen levert mij een uur misselijkheid en hoofdpijn op, dus ik doe het even niet meer...

12. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik zou niet weten wat ik zou hebben gedaan.
    ik heb de 39 weken nooit gehaald ik ben bevallen met 36 weken en 6 dagen

13. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ik krijg heel veel hulp van mijn moeder !
    Vanochtend nog lekker mijn huis schoongemaakt!
    Zelf heb ik de koelkast schoongemaakt en het gasfornuis, aanrecht keukenkastjes.. etc.. Mijn moeder lekker de badkamer en afstoffen en stofzuigen en mijn vader heeft gedweild :D

Lief hè :D:D

-x-x-x-

(PS: Mijn vriend is aan het werk, maar door de weeks helpt hij mij )

14. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik voel me ook weleens lui hoor ;) Maar jij bent ook al 39 weken zwanger, dat alleen al is al 'zwaar werk'. Dus voel je niet schuldig over die badkamer en doe het lekker rustig aan! Je hebt straks al je energie nodig voor de bevalling :)

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Alles, zelfs mijn broertje nog verhuisd :-D
    Honden liet ik 5 uurtjes voor de bevalling ;)

16. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    In principe doe ik nog alles, alleen wat langzamer. Van de week nog op de fiets naar een dorp verderop, want hier ken ik het assortiment van alle winkels al uit mijn hoofd. Zo meteen boodschappen doen en de was, morgen de badkamer en keuken nog even (da's wel nodig :)).

17. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik kon alles nog doen. Geen beperkingen. Zelfs bedden verschonen en wekelijkse boodschappen tillen. Ik heb echt geluk gehad!

Pim

18. milou

milou Niet meer actief

ik heb gewoon tot het laatste moment alles zelf gedaan, poetsen, in de tuin werken, maar ik ging ook bijna dagelijks 6 km wandelen en boodschappen doen. maar ik had geen klachten en voelde me prima.

je hoeft niet te poetsen. ik dacht dat het huis schoon was. maar de kraamhulp had alles nog veel schoner gemaakt....

19. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    'k Zou werkelijk niet weten wat ik nog zou kunnen met 39 weken! Mijn langste zwangerschap is 37+6!

20. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    Ik heb ook alles gedaan tot het laatst toe,was tijdens men eerste zwangerschap wel anders toen mocht ik vanaf de 20e week niks meer,maar tijdens deze zwangerschap heb ik mezelf perfect gevoeld en dus lekker alles zelf gedaan,heb het wel een keer gevragen aan de gyneacoloog omdat ik mezelf schuldig voelde en die zei,je hebt erbij die staan 4 uur voor de bevalling nog de ramen te zemen,ik denk dat het maar net is hoe je je voelt,gewoon luisteren naar je eigen lichaam is het beste denk ik.
    Groetjes jeslin

Deel Deze Pagina