Meiden gezocht die ervaring hebben met taarten maken!

Discussie in 'De lounge' gestart door Iris89, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Hoii meiden,

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het orienteren.. Het lijkt me heel leuk om taarten te gaan maken!

Nou is mijn man binnenkort jarig, en het leek me leuk om als verrassing een taart te maken van zijn favoriete film-figuur.. Jason Voorhees. :p (van friday the 13th) Het is echt 1 van z'n favoriete films en heeft er ook hele verzamelingen van. (brr..)

Ik heb alleen niet zo'n goed idee hoe ik het precies moet doen.. Ik hoop op wat tips.

Het is een vrij ongebruikelijke taart volgens mij hoor, maar hier vond ik een foto van iemand die hem ook heeft gemaakt.

Liefs! xxx

2. zo, dat word een leuk projectje ;)

is het wel een taart die je laat zien? lijkt er niet echt op.. Maar ik denk dat je hiervoor het beste een bolschaaltje kan gebruiken.. Blanda van ikea, maar ze hebben ze ook wel te koop bij xenos.. of een eivormige taart?

3. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Even bij clubs kijken, en dan de Taartdozen.
    Deze dames kunnen je vast helpen!

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    t biscuit in die vorm snijden. dus bv rond bakken, ovaal uitsnijden, neus etc erop?

haha, aan mij heb je niet zoveel, kijk even bij de taartdozen (clubs) of op www.deleukstetaarten.nl

5. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    hahaha, ja volgens mij is het echt een taart!! Tenminste, het staat op een taartsite dus mag hopen van wel. :p

Hahah ja word zeker een leuk projectje, maar ben erg creatief en ben gek op bakken dus lijkt me wel heel erg leuk!

Ik zit vooral met het masker zelf.. Die neus, begrijp niet hoe je die zo krijgt.

Wist trouwens niet dat er een clubje was voor taartenmakers! zal zeker even kijken, dank je! X

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

je bakt een 30 cm kapsel die snij je ovaal. daarna ga je hem bol snijden.

de neus doe je gewoon appart uit een deel wat je dan toch over hebt.

afsmeren met botercreme en bekleden met fondant.

ik denk te zijn dat er 2 lagen op zitten 1x zwart en1x wit

7. Ik zal gewoon iets van een verdikking maken voor de neus.. ;)

8. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

is opzich best een makkelijk taartje. als je het zo doet alsdat amfy zegt dan moet het lukken !!

9. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Dank je, hier heb ik echt wat aan! :D

Alleen een stomme vraag misschien... Maar hoe snijd je hem bol? :)

10. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Ik ken iemand die hem kan maken voor je voor weinig geld. Mijn collega maakt namelijk taarten. Ze is er erg goed in maar ze woont omgeving Utrecht, weet niet waar jij woont.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

gewoon laagje voor laagje afsnijden.

beginnen bij de randjes

12. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden

Lief van je! Maar ik woon in Leiden. :p En ik wil hem juist zo graag zelf maken!! haha.

Maar dank je wel! X

13. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

oke das wel wat verder ja hahaha nou super meid! erg stoer! succes!!!;)

14. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Je kan het idd doen zoals amfy al zegt, laagje voor laagje afsnijden. Of een bolle schaal (Zoals de blanda van ikea, xenos, action) en daar je taart in bakken.
    Vervolgens vullen en 1 keer dun bekleden en dan idd met biscuit of fondant/marsepein de verdikking maken voor de neus. Dan denk dat je eerst het masker in vorm moet snijden en de dinger eruit halen die eruit moeten, en dan op je taart.
    Zou er met rode kleurstof ook nog een beetje extra bloed ofzo erbij doen, of een halve vinger ernaast.
    Succes ermee, hij ziet er wel heel cool uit!

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

die neus kan je zo maken met de marsepein of fondant(beetje biscuit er onder in driehoek vorm,geeft wel wat extra vorm idee om het goed te kneden.dan kan je de vorm goed krijgen.

16. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Hier nog een tip van mij: maak je taart van cake en niet van biscuit want dat is net wat makkelijker in vorm te snijden, en leg je taart voor je hem in model gaat snijden een paar uur in de vriezer, een bevroren taart is makkelijker in model te snijden. Als je wilt weten hoe je een taart moet afsmeren en bekleden: youtube ;) Veel succes!

Deel Deze Pagina