Iemand hier ervaring mee? lijkt me een geweldig apparaat. Gelijk de melk op de goede temperatuur en niet meer midden in de nacht naar beneden en klungelen met de magnetron of een pannetje. Hij is wel even duur in aanschaf, maar als het echt een uitkomst is dan vind ik dat wel een investering waard. Hoor het graag of er hier mama's zijn die weten of het echt wat is/niet?
hoihoi is het voor de gewone fles te maken? want als voor gewone fles is, deden wij gewoon een fles mee naar boven met bakje poeder erbij, warm water uit de kraan en klaar. gr brenda
Het is idd voor de gewone fles. Maar ECHT gewoon kraanwater?? Dit wordt mijn 3de kindje en bij de vorige 2 baby's was het 1 groot drama met de darmkrampjes. Ze hebben tot dik 5 maanden liggen krijsen. Daarom kreeg ik het advies om barleduc of spa blauw te gebruiken om de voeding mee aan te maken. Ben een beetje huiverig voor kraanwater ( hier bij ons is het overigens bekend dat er veel kalk in het water zit )
Wij hebben 'm gehad en na een week gebruiken weer verkocht. Water uit de kraan was hier net zo makkelijk, voeding en alles mee naar boven en 's nachts in de badkamer klaar maken. Het water kwam er ook helemaal niet zo warm uit, vonden we erg tegenvallen. Net als dat het lang duurde, het opwarmen, het water dat er met een pisstraaltje uit komt. En we moesten het apparaat altijd een beetje voorover kantelen om het laatste restje water eruit te krijgen. Je kan er natuurlijk meer water in doen, maar dan moet je altijd het apparaat weer legen omdat er anders oud water in staat en dat is niet zo hygiënisch. Wat wij nu vooral doen is een deel gekookt water uit de waterkoker en water uit de kraan. Heb ik altijd dezelfde temperatuur en hoef ik niet eerst eeuwen die kraan te laten lopen en te voelen. Misschien is dat een optie en dan met bronwater uit de fles? Een klein waterkokertje op de badkamer neerzetten is goedkoper dan die Bib' Expresso. Ik overtuigde mezelf in het begin ook van het belang van het apparaat en het was ook zó handig dat je later eventueel potjes er in kon opwarmen. (wij hadden geen magnetron in de keuken) Een collega van me heeft er eens een potje in opgewarmd maar tjeee wat duurde dat LANG! Kind chagrijnig van de honger, en toen ie eindelijk zogenaamd klaar was, was de inhoud hartstikke lauw dus kon ze uiteindelijk alsnog naar de schuur om gebruik te maken van de magnetron. Nee, ik vind het niet wat, die Bib' Expresso.
heb er geen ervaring mee maar ik had gewoon een fles spa water naast m'n bed staan, bakje poeder en een flessenwarmer. werkte prima. als er veel kalk in het water zit dan kan je beter barleduc nemen. kalk in water zorgt vaak voor buikkrampen. en GEEN warm water uit de kraan nemen zoals hierboven gezegd wordt. mag wel koud water en dan verwarmen maar warm water uit de kraan wordt juist afgeraden ivm bacterien. er loopt warm water door de leidingen en deze wordt nooit helemaal geleegd. dus er blijft een beetje water in staan die vervolgens weer afkoelt en op een gegeven moment weer verwarmd wordt. hier kunnen bacterien in gaan groeien. om deze reden wordt zelfs door de watermaatschappijen afgeraden om warm water uit de kraan te drinken. en dat is nog eens voor volwassenen. laat staan wat het bij baby's doet. ze zeggen dit niet voor niets. dus je mag wel kraanwater gebruiken maar alleen koud en het dan zelf opwarmen.
ik zou dan eerder een thermos of een flesje in een thermo zakje mee naar boven nemen. Heb hier geen ervaring in want ik geef bv maar dat lijkt mij een logische en goedkope oplossing
Helaas mag ik door medicatiegebruik geen borstvoeding gaan geven... Heb in het verleden al heel wat merken flessenwarmers getest, maar het wordt allemaal lauw van temperatuur en als het wel al op goede temperatuur is ben je 10 minuten verder en ligt je kleine te schreeuwen van de honger... moeilijk hoor...
nee nee, ik bedoelde niet dat je bv moest geven, ik bedoelde dat ik geen ervaring had in die dingen omdat ik bv gaf. En dat die thermos met warm water of fles in thermoszakje naar mijn "onervaren" mening een logische en goedkopere oplossing leek.
thermosfles met heet water is inderdaad ook makkelijk. blijft lang heet en je zet er gewoon een flesje koud water bij. even mengen tot goede temperatuur en klaar.
Ik heb er 1 gebruikt bij mijn eerste zoontje en voor de aankomende baby ga ik hem weer gebruiken. Ik vind hem ideaal. Lekker snel, altijd goede temperatuur. Ik gooide dus wel altijd extra water in de verwarmer want er zit een ontkalk functie op. Als ik de fles klaar had drukte ik meteen de ontkalk knop in dan werd het overige water meteen tot kookpunt verhit wel zo hygienisch. Het verwarmen duurd 30 sec water in de fles even roeren en klaar. Wij hebben ook geen magnetron en flessenwarmers vind ik te veel gedoe dus dit is voor mij de meest fijne en snelle oplossing.
Volgens mij veranderen de "regels" per jaar! Bij de jongste (nu 5 maanden) mochten we van de kraamhulp ook gewoon warm water uit de kraan gebruiken! Ik vond dat vooral een gedoe met voelen en op de juiste temperatuur krijgen. Flessenwarmer vond ik ook veel te lang duren, dus wij liepen gewoon even snel naar beneden. Ik zette dan wel een bakje afgemeten voeding klaar, want tellen is toch wat lastig midden in de nacht :-D.
Heldere recensie kijk nu heel anders tegen het apparaat aan...ik was er ook van overtuigd dat we die zouden moeten hebben als bv niet lukt en over moeten gaan op fv, maar na jou recensie niet meer
Ideaal! Gebruik hem nog, en hij blijft lekker staan voor de aankomende baby hoor! Je hebt hem niet perse nodig, maar ik vond het wel een grappige baby gadget!
Ik had hem gekregen van iemand die er spijt van had en wilde hem proberen, maar heb uiteindelijk tot 12 mnd bv gegeven en toen sojamelk gaan geven dus het ding niet gebruikt.. hij staat nog steeds op zolder (als je interesse hebt? ). Heb hem toen wel getest en was idd precies met 30 sec opgewarmd en 37 graden.. Au-bain-marie warmertje is wel een kloteding. Flesjes blijven er niet fijn in staan (probeerde er eens bv in te warmen..)
Hier een fan van het apparaat. Tot een maand geleden (zoonlief was toen 11 mnd) nog dagelijks gebruikt. Zou het nu nog doen, zij het niet dat we tijdelijk ergens anders wonen en 'em niet mee konden nemen... Anyway, bij ons staat 'ie boven. We hebben 'em altijd gebruikt voor de nachtvoedingen en de eerste fles van de dag. Tot vorige maand kwam meneertje altijd nog tussen 04.00u en 06.00u voor een fles en wij hadden dan niet zoveel zin om helemaal naar beneden te banjeren. Wij maakten 's avonds voor we zelf naar bed gingen de fles klaar met afgepaste hoeveelheid water en een poedertoren met de schepjes melkpoeder daarin. Dus was het even water erin doen, 30 sec wachten, melk erin, schudden en klaar. Ideaal!! Bij ons overigens geen (warm) water uit de kraan, want het is wit van de kalk. Drink het zelf ook niet, dus hier wordt alle (fles)voeding met mineraalwater aangemaakt...
Wat appart he dat sommige mensen het een onding vinden en andere en tevreden van zijn. Het leek mij ook heel makkelijk..mmmm...twijfel...
De menigen lopen inderdaad flink uiteen. Het is echt een gemaks-apparaat. Waar de een gek op is....en wat de ander onzin vind. Dat is denk ik het grote verschil.