dochtertje heeft niet genoeg aan minder flessen (advies?)

Discussion in 'Voeding' started by jonibra, Feb 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jonibra

jonibra Niet meer actief

Hey hoi,

Ik hoop dat 1 van jullie me mischien kan helpen want weet het nu zelf eigenlijk niet meer.

Mn dochtertje van nu ruim 6 maanden (aug 09) heeft absoluut niet genoeg aan de 4 flessen die ze mag nu ze op nr 2 zit.
    Bijvoeding accepteerd ze een paar hele kleine hapjes maar daar blijft het ook bij... de rest (als we meer proberen duwt ze gewoon haar mondje weer uit.
    Ze komt echt gewoon nog standaard om de 3 uur voor een voeding.
    (Zelfs 's nachts!!! dus heb vanacht ook ruim een half uur met een huilend meisje in bed gelegen voordat ze weer heel even in slaap viel)
    Dit is eigenlijk ook het enige moment op een dag dat ze even slaapt, lekker met een warm flesje tegen mama aan...
    Heb het geprobeerd met 4 flesjes maar t is echt niet te doen.
    Geef haar nu 2 schepjes voeding per flesje minder wat meer water en wat bambix erbij maar dit lijkt me op de lange termijn ook geen optie.
    Heb nu wel mn lieve vrolijke kleine meid weer terug ipv een zielig meisje dat meer huilt dan wat anders;)

Iemand mischien advies?

O ja, bij het CB vragen is geen optie... weet niet wat voor mensen het hier zijn maar toen ze nog geen drie maanden ofzo was 2e keer dat we er kwamen kreeg ze zoveel voeding op hun advies dat de huisarts echt even helemaal stil viel toen we daar kwamen omdat ze niet meer kon poepen en steeds buikpijn had.

Liefs mij

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wat je zou kunnen doen is voorlopig 3 flessen in nr2 te geven. En dan wat ze verder nog wil in nr1. Dan zit je iets minder met die 800cc grens (optie van ons CB, hier ook hongerig jochie). Of zelfs alle flessen terug naar nr1.

Die 4 flessen is best leuk, maar dan moeten ze wel wat bijvoeding binnen krijgen. Als ze dat nog niet lukt, moet je soms nog even wat langer op nr1 voeding blijven.
    In theorie zou je nog naar hongerige baby voeding kunnen. Maar volgens mij ligt het bij jullie eerder aan het tekort aan bijvoeding, en niet zozeer dat ze onverzadigbaar is. En die bijvoeding is meestal toch een kwestie van tijd..

Op welke tijdstippen geef je de bijvoeding? Net voor een fles, of direct erna, of halverwege. Dat kan ook nog schelen. Bij flesvoeding wordt het meestal halverwege 2 flessen gedaan. Maar sommige kindjes doen het beter als ze eerst een halve fles krijgen, dan fruit/groentehap, en vervolgens de andere helft van de fles als toetje..

3. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    1,364
    0
    0
    Hier sinds een aantal 4 flessen maar ze komt 's nachts ook vaak nog wel een keer en dan geef ik 120cc met 2 schepjes en dan slaapt ze weer verder.

Maar wat is nou max 800ml of 1 liter met nr 2?

Ze heeft echt vaak nog 5 flessen en dan doe ik gewoon de helft friso 1 en ander helft friso 2 zodat ze niet teveel opvolgmelk binnenkrijgt.

4. adi

adi Niet meer actief

Van opvolgmelk mag je max 800cc geven (het gaat eigenlijk om het aantal schepjes). Van nr1 max 1 liter.

Volgens mij hoef je niet per se met 6 maanden over te gaan op nr 2. Als je kindje meer flessen wil kun je gewoon nr1 blijven geven, totdat de bijvoeding beter gaat en haar een beetje gaat vullen.

5. jonibra

jonibra Niet meer actief

Bedankt voor jullie adviezen :)

Ik ga denk ik inderdaad maar gewoon even terug naar 1, mischien 1 of 2 flessen 2 zodat ze er wel vast een beetje aan gaat wennen.

Bijvoeding heb ik eigenlijk op all mogelijke tijden al geprobeert, net na een fles, precies wanneer ze aangeeft dat ze honger heeft, gewoon op het moment dat ze een flesje zou mogen en gewoon zomaar eens tussendoor.
    T is iedere keer 3 of 4 mini hapjes en dan duwt ze het gewoon haar mondje weer uit.
    Denk dat er alles bij elkaar mischien 1 groot lepeltje in gaat.

Vanacht kwam ze ook weer precies na 3 uurtjes dus ik ga er maar even vanuit dat ze het gewoon nog nodig heeft.

Liefs mij

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb hier ook niet altijd genoeg aan 4 flessen van 180cc + 6 schepjes nutrilon 2.

Op het cb gaven ze aan dat ze nog te weinig fruit en groente binnen krijgt om daar echt langer op te teren.
    Ze vond het dan ook geen enkel probleem dat ik 1 fles meer gaf.
    Tussendoor geef ik hier extra water en soms een klein scheutje diksap er door.
    bambix of pyamapap wil ze niet dus ben ik het sinds een paar dagen anders gaan doen.

Tja advies om met 6 maanden te beginnen met bijvoeding is leuk maar dan moeten ze wel ineens alles opeten want ze mogen ook maar 4 flessen.
    Misschien kun je kijken of ze wat meer cc voor de nachtfles wil drinken zodat ze er wat langer tussen houd.
    Ging hier zowaar 210+7 om 23.00 uur in en ik hoorde haar pas om 06.00 uur weer.
    Maar goed je kan het er niet in persen dus hopen dat ze langzaamaan wat meer gaat eten aan bijvoeding.

Oh ik geef trouwens mijn bijvoeding 2 a 3 uur na de fles dus vanmorgen om 6 uur 210 + 7 en om 8.30 uur fruit.
    Om 10.00 uur wilde ze wel weer een fles hoor maar die is dan 180+6 en daar is 40 cc van over gebleven.

7. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    is het geen idee om wel de bijvoeding zeker aan te blijven bieden en juist op moment voor de fles zodat ze iig ook trek heeft (niet zo ver dat ze al zo hongerig en ongeduldig is, maar wel zo dat ze interesse heeft? En verder dan 's avonds een wat vollere fles geven en ze mag nu toch ook rijstebloem hebben? Dan gaat ze met een verzadigd buiktje slapen lijkt me.

Share This Page