Hallo Kan iemand me vertellen wat de schema is voor 6/12 mnd nutrilon? Want mijn zoontje is al over de 7 kg en is bijna 5 mnd... De huisarts zegt dat hij bijv. een paracetamol mag hebben voor 6mnd oude kindjes dus dacht ik misschien is het goed om over te stappen op nutrilon 6/12 mnd Kan iemand even voor me kijken?
Het gaat niet om het schema, maar om de leeftijd. Het is niet nodig om met 5 maanden al over te stappen op nummer 2 melk. (6/12 maand) Je hoeft ook niet het schema aan te houden op het pak, dat is maar een richtlijn, maar gaat ook vaak niet op. Zo was mijn zoontje 5kg bij de geboorte, maar die kreeg echt niet direct 4 flessen van 200 ml hoor.
Ik zou niet overstappen voordat je kindje (bijna) 6 maanden bereikt. Ik zou ook niet weten waarom je nu al wilt overstappen? Opvolgmelk is voor de kindjes die al bijvoeding krijgen, want daarvan mag je max 800cc geven, liefst minder. En paracetamol is wel gebonden aan gewicht (vanwege de werking) en daarom is het logisch dat jouw kindje sterkere paracetamol krijgt, omdat zijn gewicht daarbij past. Met kunstvoeding werkt het niet helemaal zo.
In principe gebruik je die nr1 voeding gewoon tot 6 maanden. De reden van die paracetamol is het gewicht. Die pillen zijn gemaakt voor kinderen die gemiddeld wegen. Mijn zoontje was ook een stukje zwaarder (7,5 kilo bij 5 maand) en mocht dus ook eerder een grotere zetpil of liever kreeg hij wat meer kleintjes, maar dat was niet altijd gezellig. Maar zorgt wel voor een betere verdeling van die stoffen over een dag. De standaard dosering is 60 mg/kg/dag voor kinderen. Dus bij 7 kilo zou dat 420 mg per dag zijn. Dat zijn dus bijna 4 pillen a 120, of 2 a 240. Dan zou ik geloof ik nog even voor die 120 kiezen. Voor een iets betere verdeling over de dag. Die 2 dingen hebben weinig met elkaar te maken
Wij zijn bij 6 mnd en paar dagen overgestapt.. pak 1 was leeg.. Via cb als richtlijn gekregen, omdat Gijs nog steeds op 5x 180+6 zat dat ik ook 4x 210+7 mocht proberen.. Ga af op t advies van je cb ( bel of mail desnoods even) en staar je niet blind op die 800 cc die ook hier in een reactie weer naar voren komt.. Dat is een richtlijn op t pak waar ook bij staat t advies van je arts/cons.bureau te volgen... Als 800cc echt t max zou zijn, stond dat er heel duidelijk op vermeld dat je echt niet meer moet/mag geven hoor!!! maar dat is dus niet t geval..
hier werd op het engelse cb gezegd dat je zelfs gewoon nr.1 voeding kan blijven gebruiken, dat dat net zo goed na 6 maanden nog gebruikt kan worden en niet minder goed is! volgens haar was het alleen commecie geblabla dat je met 6mnd op nr 2 over moest stappen.