Hoe naar ziekenhuis?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lumiere, 3 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Als hij echt niet bekwaam is tijdens de bevalling of als ik ontdek dat hij stiekem drinkt dan gaat dat ook zeker gevolgen hebben. Dan kan meneer zich rechtstreeks bij de hulpverlening gaan melden. Ik heb ook helemaal geen zin om het hele fenomeen drank een rol bij mijn bevalling te laten spelen. Ik moet denk ik gewoon keiharde grenzen stellen en me daar ook aan houden. En er niet steeds over blijven piekeren. Hij moet toch de keus zelf maken. Ik heb de baby nu ruim 37wk gedragen, mijn medicatie voor adhd gestopt, gezond geleefd, mountainbiken en hardlopen tijdelijk gestopt en ziekenhuisspullen klaargezet. En dat deed/doe ik allemaal met plezier voor ons klein ventje. En zo kijk ik ook tegen de bevalling aan, ook al word die misschien zwaar en pijnlijk. Nuchter zijn is wat hij dient te doen. Lijkt me toch een minimale inspanning vergeleken met mijn rijtje.

2. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Maar er staat toch bij dat hij door de weeks niet drinkt? Dus vind de term alcoholist of drankprobleem nu wel een beetje overdreven. Maar ik kan me er wel bij inkomen, dat je nu je 37 weken zwanger bent, niet wilt dat hij te veel drinkt zodat hij niet meer mag rijden. Ik zou me er alleen niet zo druk om gaan maken. Schiet je volgens mij niet zoveel mee op als je het al een aantal keer hebt aangegeven.

3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    #23 Lumiere, 3 mei 2014
    Laatst bewerkt: 4 mei 2014
    Doordeweeks drinkt hij ook niet, of hooguit 1 glas per avond. Hij werkt fulltime en zijn werk lijdt er niet onder. Als ik inderdaad had gedacht dat hij een alcoholist was dan had ik wel even nagedacht voordat ik zwanger van hen werd. Ik vind hem geen alcoholist, juist omdat hij niet in de problemen raakt met werk enzo, en doordeweeks geen moeite heeft om eraf te blijven.
    Ik heb ook zoiets van: okay vriend, mijn punt is duidelijk, doe ermee wat je wil. Het is ook voor mezelf dat ik dan ook moet stoppen met piekeren er over. Maar dat valt nog niet mee. Vandaag hield ie zich eraan, hopenlijk blijft dat zo de komende weken.

4. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Nee precies als je dat had gedacht had je denk ik nooit zwanger van hem willen worden. Maar vroeg het me alleen af, omdat er in sommige reacties werd gesproken over een fors drankgebruik en dat hij elke dag zou drinken, wat dus niet het geval is. Dus eigenlijk moet je hopen dat je doordeweeks gaat bevallen ;). Nee hoor lastige situatie, maar nogmaals zou me er niet te druk over maken. Benoem het nog een keer en verder kan je er weinig tegen doen denk ik. Hij moet toch volwassen genoeg zijn om hier zelf een keuze in te maken zou je denken.

5. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Dank voor de reacties. Het is nu nog zo rustig in mijn buik, geen enkel teken van rommelen, ik ga nog om de week naar de verloskundige ipv iedere week, baby is nog niet ingedaald, dus wie weet word het uiteindelijk inleiden, doordeweeks :) dus.

6. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Nou je ziet het volgens mij scherp. Volg je eigen advies zou ik zeggen :)
    Ik wens je een goede bevalling!

Deel Deze Pagina