Weet het even niet meer, 9 maanden en nog maar 1 fles willen..

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Samba25, 25 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey meiden,

Fay is nu bijna 9 maanden.
    Dit was haar schema tot voor kort:

7:30 1 boterham met fles 210/7, dit gaat allemaal op.
    10:00 vers fruit
    12:30 2 boterhammen met fles 150/5
    15:00 diksap met liga o.i.d
    17:30 groente + yoghurt/vla
    19:00 fles 150/5

Nu sinds een paar dagen wil ze de fles bij de lunch 12:30 helemaal niet meer en de fles van 19:00 ook niet meer. Vanavond liet ze best wel veel groente staan en ondanks dat, wilde ze nog steeds geen melk daarna.

Volgens mij, ik weet het niet helemaal zeker, krijgt ze, door haar fles van 210/7 sochtends en haar toetje savonds wel genoeg zuivel binnen, of is dit echt te weinig melk, ze wil het gewoon niet meer, kan haar moeilijk dwingen toch?

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Mijn zoontje is 8 maanden en de vorige keer bij het bezoek aan het CB moest ik er een fles afhalen.
    Dus hij heeft er nu nog maar 2.

8.00 180/6
    10.00 fruit
    12.30 boterham met sap
    15.00 180/6
    17.30 groente met wat water.
    18.15 toetje

En evt. als hij savonds laat nog wakker wordt krijgt hij ook nog een flesje maar dit is zelden.

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Volgens mij moeten ze min. 500cc zuivel hebben en is 300 opvolgmelk voldoende.
    Wel moet je onder de 500cc opvolgmelk Vit D druppels geven.

4. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    De één zegt onder de 400, de ander onder de 300 , en nu weer 500?
    Snap er geen hol meer van...

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    nee wat de vit d snap ik er ook niets meer van.

Zijn er geen tanden onderweg dat ze slechter eet en drinkt?
    Merk hier dat ze er dan best wel last van heeft en moeilijker drinkt en eet.
    Alleen brood niet want daar kan ze lekker haar tandvlees in zetten.

6. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    WesDaan heeft gelijk. Bij minder dan 500cc opvolg melk moet je vit D toevoegen.
    Ik zou het nog wel even blijven aanbieden want ik denk ook aan een tijdelijke weigering zoals tandjes oid. Heb je bijv al koude melk aangeboden ( van nutrilon kan je kant en klare pakjes kopen en nestle ook) of mss een scheutje diksap erbij dat het een soort vruchtenmelk word. Deze dingen heb ik ook allemaal toegepast toen mijn zoontje de melk ging weigeren, gelukkig is die periode nu over en drinkt hij weer als vanouds.

Suc6
    Groetjes Kim

7. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Bedankt voor de reacties, er is idd een 3e tandje onderweg, dus zou goed kunnen maar sap bijv neemt ze wel aan, dus dat vind ik dan weer vreemd maar goed, het zou best kunnen natuurlijk. Anders ga ik er misschien idd is een scheutje diksap bijdoen of koude nutrilon proberen. Want volgens mij krijgt ze nu toch iets te weinig binnen en dat vind ik toch niet prettig, vla eet ze wel heel goed dus doe ik daar maar iets meer van tijdelijk zodat ze toch genoeg zuivel binnenkrijgt. Ik moet a.s donderdag gelukkig naar het CB dus dan kan ik het ook bespreken maar das toch nog 4 dagen, anders bel ik ze morgen wel even voor de zekerheid, kan nooit kwaad toch! En gelijk ook ff vragen van die VIT D want daar snap ik ook weinig van..:)

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    kou is vaak lekkerder op het pijnlijke tandvlees.
    Hier vwil ze normaal best wel iets wat warmer haar fles maar als er een tand onderweg is wil ze hem kouder

9. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Hier een link waar alles in beschreven is over vitamine D:
    Suppletie van vitamine D voor de baby - Babyopkomst.nl

Idd zou het goed kunnen zijn dat ze over 2 dagen ineens haar flessen gewoon goed pakt. En anders even proberen met sap erin of koude melk.

Suc6

Groetjes Kim

10. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn drinkt normaal 2 flessen, 1sochtends en 1 savonds..maar laat de laatste 3 weken ook regelmatig de laatste fles staan...en inderdaad kan hem niet dwingen, en ook zonder die fles slaapt hij door....

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    thanks voor de link kim

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Volgens mij is 1 fles op die leeftijd niet verkeerd?

Waarom krijgt ze overigens alleen groente met het avondeten? Met die leeftijd zou ze in principe gewoon een hele maaltijd mogen (met aardappelen/rijst/pasta, groente en vlees/vis). Misschien dat dat haar ook beter smaakt.

13. adi

adi Niet meer actief

Hoi Jojo,

ik vind dat zij echt heel netjes eet hoor! 3 boterhammen met 9 maanden heb ik nog nooit gezien! Als hier 1 boterham opgaat ben ik heel blij.
    Het kan zijn dat ze na die 2 boterhammen gewoon tjokvol zit en niet nog een fles achteraan wil.

Hier hebben wij iom CB de volgende schema sinds 2 weken:

- 07.00 fles 180/6 (Melisa drinkt niet helemaal op)
    - 09.00 fruit met liga ong 200gram
    - 12.00 1 boterham + fles 120/4, dit drinken ze met moeite op
    - 15.00 yoghurt 120cc + soms een koekje of broodkorst
    - 17.00 groente/vlees/aardappel -> dames eten nog steeds maar 100gram
    - 19.30 fles 210/7. Dit gaat ook niet altijd op

Jouw meisje eet heel goed haar vaste voeding (vooral brood!), dus is ze waarschijnlijk helemaal verzadigd en hoeft ze die flessen niet meer

Deel Deze Pagina