Hoi, Misschien een aparte vraag maar ik vroeg me af hoe bij jullie de temperatuur werd op gemeten? Bij mij werd dit rectaal gedaan en ik vond dat echt verschikkelijk Nu ben ik bijna weer zover en ik wil dan ook niet op die manier getempt worden ( je zal denken,waar maak je je druk over na een bevalling maar goed ik heb er gewoon moeite mee ). Hadden jullie een oorthermometer of een gewone maar werd er op een andere manier getempt dan rectaal? Ik heb het toen ook gezegd dat ik het echt vervelend vind,maar ze gaf aan dat hun zo meten. Nu heb ik zoiets van dat het mijn lijf is en ik beslis,maar toch vraag ik me af of het van mijn kant nu zo raar is dat ik het gewoon niet wil zo. Kortom, misschien een een aparte vraag maar wel een waar ik nieuwsgierig naar ben, al is het maar om te kijken of ik echt zo moeilijk ben Groetjes MB2005.
Bij mij gewoon in m'n mond..... Deze keer heb ik een oorthermometer, lekker snel in 3 seconden. Ben benieuwd of ik die mag gebruiken. Ik zou het rectaal ook niet echt geweldig vinden, eigenlijk.....
Gewoon rectaal en nergens problemen mee gehad. Hier deden ze wel dat je op je zij moest liggen met je rug naar haar toe.
Hier ook rectaal, maar ik mocht 't gewoon zelf doen. Rectaal is vele malen nauwkeuriger dan via mond/oor etc. en dat vind ik erg belangrijk (helemaal ivm ontstekingsgevaar na de bevalling), dus als ik het niet zelf gekund had, had ik 't de kraamverzorgster laten doen.
Bij mij nooit gedaan, niet bij de eerste met kraamhulp en bij de tweede heeft de verloskundige die aan huis kwam het ook niet gedaan. Als jij het niet wilt, dan weiger je toch gewoon?
Toch is het wel belangrijk hoor. Een extra check voor je eigen bestwil. Bijv. kraamvrouwenkoorts is heel gevaarlijk.
Bij mij in het oor, maar toen dat toch wel hoog was ook een paar keer rectaal. Maar dat heb ik wel zelf gedaan. Rectaal is idd betrouwbaarder. Je zou met een oortemp kunnen doen en alleen als je het gevoel hebt dat het niet goed gaat rectaal doen? Hebben ze trouwens bij de thuiszorgwinkel geen goede oorthermometers te huur? In het ziekenhuis deden ze namelijk ook altijd in het oor.
Ik vond het ook verschrikkelijk en heb gewoon gezegd dat ik het niet wilde. De kraamzorg is niet verplicht en als je perse niet wil dat iets gebeurt, gebeurt het dus toch gewoon niet? Ik tempte onder mijn tong. Ik had echt genoeg gefruts aan mijn lijf gehad en rectaal tempen vind ik echt een ramp.
Gelukkig ben ik niet de enige die het zo vervelend vindt. Dat van die halve graad er bij optellen vindt ik ook wel een goede tip. En anders inderdaad gewoon zelf doen inderdaad. Ik kan ook inderdaad even bij de thuiszorg vragen of die oorthermometers te huur zijn. Er zitten goede tips bij meiden! Groetjes MB2005.
Zo werd het bij mij de laatste paar dagen gedaan, maar de eerste paar dagen was het ook rectaal en dat deed ik gewoon zelf.
Bij mij vanaf dag 1 onder de arm + een halve graad. ohwww wat was ik daar blij mee! Zag het helemaaaal niet zitten, rectaal. Ik had geluk met mn nare hechtingen, want de kraamzorgster vond het zielig voor me als ik tempen dan ook nog eens rectaal moest doen, dus ik had geluk bij een ongeluk!
Hier werd mijn temp gemeten in mijn mond maar ik had denk ik geen moeite gehad met rectaal ze moest toch ook iedere dag mijn hechtingen bekijken dus dat had er dan ook nog wel bij gekunt. Is ook voor je eigen gezondheid want op koorts zit je echt niet te wachten .
Rectaal is beter, maar je kan ook zeker tempen via de oksel en via het oor, als de kraamverzorgende het niet vertrouwd door bijvoorbeeld rode blossen of bleek zien MOET het echt rectaal. Meid als je het niet rectaal wilt dan geef je dat gewoon aan. Het is inderdaad JOU lichaam en jij bepaald wat daar mee gebeurd. Of inderdaad gewoon zelf tempen. ik ben kraamverzorgende en ik laat het de moeders altijd zelf doen, en als ze een oorthermometer hebben dan pak ik die standaard.
ik heb alleen een oorthermometer in huis... als ze dan rectaal wilt moet ik dan een thermometer aanschaffen? me oorthermometer kan trouwens ook op t voorhoofd.