nee hoeft niet persee... MAAR je moet een normale thermometer in huis hebben voor je kleintje straks, die mogen wij namelijk niet tempen via het oor, en dat gaat ook niet met die kleine oortjes....
Bij mij maten ze mijn temp via het oor in het ziekenhuis. Eenmaal thuis moest het rectaal van de kraamverzorgster omdat zij niet in het oor mocht meten. Ik heb het gewoon zelf gedaan hoor, ga echt niet op mijn zij of wat dan ook liggen om iemand mijn temp te laten meten, ben heel goed in staat zelf dat gat te vinden . Omdat ik een catheter had gehad (keizersnee) waren ze dus ook bedacht op blaasontsteking. Groetje sAnita
Onder mijn arm en dan 0.5 erbij tellen. Alleen toen ik echt flinke koorts had moest het rectaal. Omdat ik daar zelf niet toe in staat was heeft mijn man het gedaan. Maar ach, de kraamhulp inspecteerd ook iedere dag de hele onderkant dus als zij het had gedaan had ik het ook niet erg gevonden.
Fijn dat jullie je ervaring even wilde delen. Ik weet nu voor mezelf dat de kraamhulp het zowiezo niet gaat doen bij mij. Dan doe ik het nog eerder zelf Groetjes MB2005.
mocht het zelf doen maar had ook niet erg gevonden als de kh het deed. was alleen s ochtends al gedoucht als ze kwam en dan was de temp niet meer nauw keurig
eerlijk gezegd snap ik je standpunt niet dat je het niet wilt. maar goed ieder zijn eigen. Maar bij mij werd het ook beide keren rectaal gedaan. Omdat dit simpel weg de betrouwbaarste manier is om iemand te tempen. het is toch in je eigen belang
door mijn mega-aambeien ben ik 1x rectaal getempt en daarna onder mn oksel. Ach, ik vond het feit dat ze mn aambeien ging verzorgen genanter dan het tempen, maja het deed te veel pijn en ze kon ook niet zien waar "het gaatje"was
Hier ook onder de oksel... Door mijn aarbeien kon het ook niet. @talia.. hoe bedoel je verzorgen? Hier heeft ze er niet eens naar gekeken. (alleen de vk)
ehm ik had écht hele grote aambeien. (3stuks, alle 3 ter grote van een klein kippenei). Zij smeerde ze voor mij in met de zalfjes en controleerde ook voor mij of ze slonken en zich niet verder vulde. Je kunt je voorstellen dat dat geen feestje is... De eerste dagen durfde ik er namelijk niet zelf aan te zitten, deed zoooooooon pijn Echt iedereen maar zeiken over die hechtingen, nou ik was blij toen ik ze éindelijk voelde. Was een teken dat mn aambeien slonken (sorry, heb echt een trauma aan die vreselijke dingen overgehouden..)
Ja dat trauma ken ik! vre-se-lijk! Voor de bevalling had ik ze al, maar met de bevalling heb ik ze echt echt opgelopen. Wel 4 cm! 2 stuks. Het leek eruit als zo'n ballonnenhondje hihi.
ja erg he.. bij mij idd dezelfde maat en dan 3.maar dan maakt 1tje extra ook niet meer uit. erg he? daar zie ik bij een evt 2e echt enorm tegenop.. wat gebruikte jij voor zalf oid?
Hier dan geen 2e. Maar zou het per ongeluk zo zijn, dan zou ik daar ook het meeste tegenop zien! Bij mij hielp ook niets! Lactulose meuk, alles geprobeerd, kon nog steeds niet voor een number two! Sasha lag echt op mn darmen. Ik gebruikte curanol/nal zalf en tabletten. Ik zal je vertellen, binnen 2 weken was ik ervanaf! Heb nu alleen een flubbertje, maar die gaat ook echt niet meer weg denk ik. En nee ik heb geen aandelen. hihi
hihi, ja ik gebruikte ook curanol die combi! wellastig aan te komen. En lidocaïnezalf voor de pijn. En nee, ook geen aandelen, maar werkt als een t**t, die curanol! Tijdens de zw. schap heel klein aambeitje, na de bevalling 3 kleine, de dag erna dus die kippeneieren uit mn kont hangen... Jeempiedeempie, wat een ellende... maar goed, lekker offtopic! Wel fijn een lotgenoot gevonden te hebben...
Nog even 1 ding offtopic... Toen ik bevallen was, woonde ik in Haarlem nog, daar was 1 winkeltje waar ze het verkopen! Maar heb inderdaad gehoord dat er slecht aan te komen is.
Ik laat kraamvrouwen altijd onder de oksel tempen. Zelf zou ik het ook niet prettig vinden om dit rectaal te doen. Curanol zalf en tabletten werd veel gebruikt maar 'k geloof dat verloskundigen dit niet meer mogen verkopen. Dus dat wordt een ramp!
mijn verlos verkocht het sowieso al niet. Ze kende het uberhaupt niet. Mn hele, hele goede kraamhulp wel en die zei dat de vlos het voor moest schrijven Wij konden het halen bij een apotheek 20 km verderop, of bestellen in ? (den haag geloof ik). Bij een evt volgende zorg ik dat ik het in huis heb voor de bevalling
De kraamhulp tempratuurde mij rectaal. Vooraf dacht ik dat ik dat nooit goed zou vinden, maar na die bevalling kon het me allemaal niks meer schelen.
Mijn kraamverzorgster zei dat ze het altijd rectaal moeten doen, omdat dat veel nauwkeuriger is. Je mag het evt. wel zelf doen. Bij mij deed ze het onder mijn arm (en telde er een halve graad bij op), omdat ze het me niet rectaal aan wilde doen vanwege een enorme aambei Maar als ze ook maar één keer had getwijfeld over koorts, zou ze het toch rectaal gedaan hebben zei ze. Dus, tjsa, ik zou zeggen, vraag of je het zelf mag doen.