Hoe nam de kraamhulp bij jullie de temp op?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door MB2005, 22 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Ik had ook 3 flinke grote aambeien en bij mij werd het ook rectaal gedaan.
    In het ziekenhuis had 1 verpleegkundige er moeite mee, dus mega zeer deed dat. Maar de anderen en de kraamhulp deden het gelukkig wel goed.
    Ik had er geen moeite mee dat ze het rectaal deed, zeker na de bevalling was de gene wel verdwenen moet ik zeggen.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Bij mij werd het door de kraamverzorgsters rectaal gedaan. Niet fijn, maar ach, het gaf niet zo heel veel. Hoopte overigens wel elke dag dat ze het zouden vergeten :)! Maar hadden ook een stagiaire dus die moest ook tempen leren ;)!

Zelf doen is wel een goed idee! Denk dat ik dat komende keer ga vragen. Is toch net iets fijner ;)!

3. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    onder mijn arm (oksel)

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier ook onder de oksel. No way dat zij het bij mij rectaal had mogen doen, dan had ik het wel zelf gedaan.

5. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hier net als bij MerleQ onder de oksel.
    Rectaal deed ze niet ivm mijn hechtingen (zijn die dingen toch nog ergens goed voor :))

6. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Als de mogelijkheid tot onder oksel er is, dan heb ik dat liever dan rectaal. Indien het rectaal zou moeten, dan doe ik het liever zelf. Desnoods doet manlief het maar, iig geen kv.

7. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hier met de oorthermometer. Als deze dan te hoog aan zou geven, dan nogmaals rectaal, maar dat mocht ik zelf doen, of mijn vriend. Ik zou er ook niet happy van worden.

8. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Hier onder de arm!

9. fam

fam Actief lid

1 jul 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    Ik had een oorthermometer en die gebruikte ze gewoon.

10. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hier dus ook rectaal na de bevalling van mijn zoon. Vond het totaal niet prettig maarja ze moest ook mijn wond/hechtingen verzorgen dus het kon in 1x erbij gebeuren.
    Wist ook niet dat het niet perse (rectaal) hoeft dus denk dat ik dan deze keer aangeef dat ik het liever niet heb, doe het dan zelf wel.

11. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Ze kon op haar kop gaan staan maar mooi dat die termometer alleen mijn oksel zag!

12. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Bij mij onder mijn arm!

13. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Oraal

14. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    Rectaal, maar ik mocht het zelf doen. Dus dat viel alles mee. Daarna maakte ze het netjes schoon met alcohol. Dus geen problemen mee gehad.

15. RobenNadia

12 mrt 2009
    5
    0
    0
    Almere
    Bij mijn vrouw gebeurd het onder de oksels, en dan wordt er een bepaalde waarde bij opgeteld. Rectaal is wel nauwkeuriger volgens mij maar omdat de temperatuur goed is vanaf het begin doet de kraamhulp het nog steeds zo.

16. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Onder de oksel

17. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    deed t ook zelf hoor!
    was in t ziekenhuis ook zo lachen moest voor de keizersnee een klisma
    nou bij t idee dat hun dat in mijn kont gingen doen werd ik ffjes niet goed hahaha
    3 klismas verder(2 vielen in de plee omdat ik met mijn enorme buik er niet eens meer bij kon komen) :)

dat ik na de keizersnee niet eens in staat was om alleen naar de wc te gaan en dat er iemand bij moest zijn tjaaaaaaaaa dat was dus ff niet anders.

18. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

In het ziekenhuis deed men dit middels een oorthermometer, beide oren werden dan gemeten. Toen we weer thuis waren deed de kraamverzorgster dit ook met de oorthermometer bij mij.

19. HappyLuna

HappyLuna Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik kan me zo goed voorstellen dat je daar problemen
    mee hebt. De eerste keer had ik een superlieve kraamhulp,
    van haar mocht mijn man de temperatuur opmeten. Daar
    was zij niet bij. De tweede kraamhulp was ook aardig, maar
    ik kon toch minder goed met haar opschieten. Voelde me ook
    snel ongemakkelijk bij haar. Zij vergat regelmatig te temperaturen
    en ik heb haar er niet aan herinnerd ;) .
    De keren dat ze het wel deed, mocht het in mijn oksel. Maar dat
    is naar mijn gevoel erg onbetrouwbaar. Mijn temperatuur
    schommelde onwijs, en daar is nooit iets over gezegd.

Ik zou je adviseren wel rectaal te temperaturen, maar laat toch
    lekker je man dat doen! (of zelf als je dat kan, maar daar was ik
    zelf niet zo handig in)

20. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    De eerste ochtend vroeg ze of ik het zelf wilde doen, maar ik had onwijze spierpijn in mn armen en benen, dus was al lang blij dat zij het wilde doen. Had er niet echt moeite mee. Ze had me al zien bevallen dus dan maakte dit ook weinig meer uit. En ze checkt inderdaad toch iedere dag mn schaafwondjes.
    De tweede ochtend had ik al gedouched voor zij er was en daarna had het geen zin meer. Dat wist ik niet.

De ochtenden daarna heb ik het zelf voor het douchen gedaan en de temp. keurig aan haar doorgegeven :)
    Wachten jullie elke ochtend met douchen enzo dan tot zij er is eigenlijk? Of wordt er wel gewoon ge-tempt na het douchen?

Dus zelf doen hier is geen probleem en vind het toch wel fijn zelf ff op te meten voor de zekerheid.

Deel Deze Pagina