Hoe nam de kraamhulp bij jullie de temp op?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door MB2005, 22 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hier ook rectaal ik had er totaal geen moeite mee ook al had ik aambeien haha ze zijn echt wel wat gewend

2. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Niet!
    Ik mocht het lekker zelf doen.

3. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    in mijn oren...

Ik vond het behoorlijk genant als het van achteren moest gebeuren...

4. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    bij de eerst rectaal, maar mocht het zelf doen.
    bij de tweede in het oor omdat ik een totaal ruptuur had.

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Bij ons op de afdeling doen wij via het oor. Echter als oor 37,8 aangeeft moeten wij het rectaal herhalen. Anders is oor veel minder belastend.

Kwebbel

6. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Onder mijn oksel.

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

met de oorthermometer. Ik heb gehoord dat de oorthermometer bij baby's en kleine kinderen niet gebruikt moet worden omdat het dan niet secuur genoeg is. hebben jullie dat ook wel eens gehoord?

8. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ik ben verpleegkundige en ik werk in mijn ziekenhuis met van die oorthermometers, maar ik vind 't ondingen. Ze zijn echt verschrikkelijk onnauwkeurig. Maar ja, we kunnen niet bij alle patiënten altijd maar rectaal meten, dat is veel te belastend.

Mijn kraamverzorgende wilde mijn temp rectaal, en dat is nu eenmaal de meest betrouwbare manier van meten. Ze gaf me echter de keuze om het zelf te doen, en daar heb ik voor gekozen. Gewoon effe op mijn zij liggen en dat ding naar binnen schuiven, zo moeilijk is het niet (mits je je ontspant). Ik zou niet anders willen: Liever een dagelijks ongemakje dan koorts. Daar moet je in je kraamtijd echt niet aan denken...

9. joseph

joseph Lid

28 jul 2009
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oksel, ik zei gelijk dat ik na een bevalling echt geen zin had in het rectaal opnemen. Kraamverpleegster overlegde wel eerst met de verloskundige, maar die zag geen bezwaren.

10. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Bij mij rectaal maar ik had het ook zelf mogen doen. Ze is ook bij de bevalling aanwezig geweest en ze zat er met haar neus bovenop dus ik had geen geheimen meer voor haar ;)

Maar je mag het ook wel zelf doen wanneer je dit aangeeft hoor!

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    gewoon onder de oksel en dan 0,5 erbij optellen.
    Doet ze hier nog tot aan dinsdag hahahaha

12. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    onder mn oksel

13. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

9 jun 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    Onder de oksel ( na het douchen....?)

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    rectaal is de ENIGE betrouwbare manier en de meest nauwkeurige, je kan toch vragen of je het zelf mag doen dat gaat keimakkelijk, je doet het toch ook bij je kindjes (dat zou je in elk geval wel MOETEN doen) dus waarom is het zo'n probleem , hoort er gewoon bij...

15. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    helemaal mee eens, en wat moet het ieigenlijk uitmaken, als je hechtingen hebt gaat ze ook elke dag kijken, dat vond ik veel vervelender.

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    jep en heel wat pijnlijker, alhoewel met een flinke aambei het ook aardig zeer kan doen natuurlijk..

17. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Bij 1 van de kids wilde de kraamverzorgster dat ook, ik heb gevraagd uit welk tijdperk ze kwam hahahaha.
    De mazzel, ik heb net van alles ondergaan van onderen daar, allemaal afblijven, tenzij echt noodzakelijk zeg!

Ik zou gewoon eisen onder je oksel of anders regelen ze maar ff een oorthermometer anno 2009 hoor!

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    maar die zijn compleet niet betrouwbaar dat zeggen ze zelfs in het ziekenhuis... dus jij hebt liever gemak dan goede verzorging?

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb het zelf gedaan, moest wel rectaal.

20. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Nou ja, overdrijven is ook een kunst :p

Als er een reden zou zijn om te vermoeden dat ik eventueel koorts zou hebben of kunnen krijgen dan zou ik het prima vinden om eventueel op de "ouderwetse" manier te doen, maar voor de routine controle hoeven ze alleen met een oorthermometer aan te komen zetten bij mij.

Zo te lezen ben je een rectaal fanaat, prima, maar respecteer dan ook dat anderen daar wel moeite mee hebben of er voor kiezen om dat niet te doen omdat ze zich daar fijner bij voelen en dus niet uit "gemak"

Deel Deze Pagina