hier ook rectaal ik had er totaal geen moeite mee ook al had ik aambeien haha ze zijn echt wel wat gewend
bij de eerst rectaal, maar mocht het zelf doen. bij de tweede in het oor omdat ik een totaal ruptuur had.
Bij ons op de afdeling doen wij via het oor. Echter als oor 37,8 aangeeft moeten wij het rectaal herhalen. Anders is oor veel minder belastend. Kwebbel
met de oorthermometer. Ik heb gehoord dat de oorthermometer bij baby's en kleine kinderen niet gebruikt moet worden omdat het dan niet secuur genoeg is. hebben jullie dat ook wel eens gehoord?
Ik ben verpleegkundige en ik werk in mijn ziekenhuis met van die oorthermometers, maar ik vind 't ondingen. Ze zijn echt verschrikkelijk onnauwkeurig. Maar ja, we kunnen niet bij alle patiënten altijd maar rectaal meten, dat is veel te belastend. Mijn kraamverzorgende wilde mijn temp rectaal, en dat is nu eenmaal de meest betrouwbare manier van meten. Ze gaf me echter de keuze om het zelf te doen, en daar heb ik voor gekozen. Gewoon effe op mijn zij liggen en dat ding naar binnen schuiven, zo moeilijk is het niet (mits je je ontspant). Ik zou niet anders willen: Liever een dagelijks ongemakje dan koorts. Daar moet je in je kraamtijd echt niet aan denken...
Oksel, ik zei gelijk dat ik na een bevalling echt geen zin had in het rectaal opnemen. Kraamverpleegster overlegde wel eerst met de verloskundige, maar die zag geen bezwaren.
Bij mij rectaal maar ik had het ook zelf mogen doen. Ze is ook bij de bevalling aanwezig geweest en ze zat er met haar neus bovenop dus ik had geen geheimen meer voor haar Maar je mag het ook wel zelf doen wanneer je dit aangeeft hoor!
rectaal is de ENIGE betrouwbare manier en de meest nauwkeurige, je kan toch vragen of je het zelf mag doen dat gaat keimakkelijk, je doet het toch ook bij je kindjes (dat zou je in elk geval wel MOETEN doen) dus waarom is het zo'n probleem , hoort er gewoon bij...
helemaal mee eens, en wat moet het ieigenlijk uitmaken, als je hechtingen hebt gaat ze ook elke dag kijken, dat vond ik veel vervelender.
Bij 1 van de kids wilde de kraamverzorgster dat ook, ik heb gevraagd uit welk tijdperk ze kwam hahahaha. De mazzel, ik heb net van alles ondergaan van onderen daar, allemaal afblijven, tenzij echt noodzakelijk zeg! Ik zou gewoon eisen onder je oksel of anders regelen ze maar ff een oorthermometer anno 2009 hoor!
maar die zijn compleet niet betrouwbaar dat zeggen ze zelfs in het ziekenhuis... dus jij hebt liever gemak dan goede verzorging?
Nou ja, overdrijven is ook een kunst Als er een reden zou zijn om te vermoeden dat ik eventueel koorts zou hebben of kunnen krijgen dan zou ik het prima vinden om eventueel op de "ouderwetse" manier te doen, maar voor de routine controle hoeven ze alleen met een oorthermometer aan te komen zetten bij mij. Zo te lezen ben je een rectaal fanaat, prima, maar respecteer dan ook dat anderen daar wel moeite mee hebben of er voor kiezen om dat niet te doen omdat ze zich daar fijner bij voelen en dus niet uit "gemak"