Bij mij was ze bij de bevalling, heeft ze mijn hand vastgehouden tijdens het hechten, mijn hechtingen regelmatig gecontroleerd...dan geef ik er persoonlijk niks om hoe de temperatuur wordt opgemeten...Rectaal is gewoon echt het meest betrouwbaar. En als je het liever zelf doet, dan mag dat heus wel! Ik had ook aambeien, maar juist daarom vond ik het prettig dat zij het deed, ze kon tenminste zien wat ze deed. Ik had trouwens een thermometer van Braun die heel snel de temperatuur meet.
Ben nog niet bevallen, maar bij de intake vertelde ze dat bij de baby rectaal wordt gedaan, maar bij de moeder onder de oksel, omdat ze zo veel mogelijk proberen weg te blijven bij de gevoelige onderkant. Dat is standaard beleid bij HomeCare.
Volgens mij doet iedereen dat verschillend. Sommige kraamhulpen willen het juist rectaal omdat dat het nauwkeurigst is. Ach, ik vond het een beetje ongemakkelijk maar het hoorde er nu eenmaal bij. Eerst douchen als ze kwam, dan hechtingen controleren, temp meten en dan was je er weer vanaf Mijn vriendin kraamt en vind dat zo vervelend voor de dames dat ze altijd onder de arm doet en er een halve graad bij telt dus het is maar net wie je treft. Als je het echt liever niet wilt hebben zou ik gewoon een oorthermometer halen, hopelijk gebruikt ze die dan.
Ze vroeg mij ook of ik het zelf wilde doen trouwens maar ik zei dat ik dat nog nooit had gedaan en toen zei ze zelf dat het ook wel lastig was en alles was al zo blauw dus ik was ook blij dat ik niet zelf hoefde te gaan klooien...
rectaal maar ik had er geen problemen mee, ik mocht het ook zelf doen evt. maar ik heb het de kraamzorg gewoon laten doen.
zowel in het ziekenhuis als thuis met oorthermometer. En allebei met hetzelfde argument, het belangrijkste is of het regelmatig is, als je altijd 37.1 hebt, maakt het neit zoveel uit hoe het getempt is, hij is regelmatig... en als hij plotseling 38.1 is, weet je dus dat je verhoging hebt!
Rectaal alleen de laatste dagen onder mn oksel. Het is wat ongemakkelijk maar ja het hechtingen laten bekijken is ook niet mega relaxt
Ik heb mijn vriend es gevraagd en hij zei dat mijn temp idd wel is opgemeten Weet ik gewoon niks meer van, gedoe ook, 6 weken te vroeg bevallen.. Maar onder mijn oksel dus. Denk als het rectaal was geweest ik me het ook nog wel had herinnerd
Bij mij rectaal, de eerste dagen door de kraamhulp en daarna zelf. Hoort er gewoon bij. Zorgde wel altijd dat ik voor die tijd even op toilet was geweest om te zorgen dat ik een beetje fris was van onderen Had geen hechtingen of scheuren, dus die check hoefde niet. En die schaamte, ja inderdaad die ben je wel voorbij. Kan me herinneren dat ik een half uur na de bevalling nog met de benen wijd lag zonder dekens of wat dan ook. dat de kraamhulp zei, zal ik je eerst even onderdekken, misschien iets prettiger. Toen had ik zoiets van oh ja, ik lig hier nog naakt en niet schoon in mijn bed
Nou het moest dus eigenlijk rectaal maar ik heb gezegd dat dat dus echt niet ging gebeuren. Ik heb hier gewoon problemen mee. En buitendat in het zkh gebruiken ze ook gewoon oorthermometers. Dat heb ik ook gezegd. Dus de kraamhulp vond het prima en maakte er alleen notitie van dat ik absoluut niet rectaal getempt wilde worden. Ja sorry hoor maar bepaalde dingen wil ik gewoon echt niet
Ik vind ook niet dat het erbij hoort. De dame van het kraambureau zei op het intake gesprek dat ze juist niet rectaal doen, omdat het daaronder sowieso erg gevoelig is na een bevalling en ze blijven daar zoveel mogelijk weg.
hier doen ze het altijd rectaal.. heul vervelend.. dit keer doe ik t mooi zelf.. dat gefrut van een ander.. bah.. voel me er echt ongemakkelijk bij en idd. in het zh of bij ha doen ze het ook altijd met oorthermometer.. nou ja.. ik heb maar 1 thermometer.. en ga er ook niet nog 1 aanschaffen. ik ontsmet m gewoon met alcohol..vind t wel goed.. gemiep om niks..