Hoe nam de kraamhulp bij jullie de temp op?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door MB2005, 22 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hier een verandering. De kraamhulp deed het eigenlijk onder de oksel, totdat de verloskundige op bezoek kwam en zei dat ze wilde dat het rectaal moest. Nou ja, prima dan. :)

Ik vind het niet erg dat iemand anders het bij me doet. Gewoon ontspannen en aan iets anders denken. Lijkt me helemaal niets om het zelf te doen. Maat het mócht wel, als ik zou willen.

2. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    alle drie de keren rectaal zo maak het me niks uit maar als ze dan ook nog gaat staan wachten voel ik me best bekeken

3. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    bij mij ook rectaal, maar ondertussen meette ze mijn hartslag, dus wachten deed ze gelukkig niet.. lijkt me inderdaad niks nee...

4. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    Bij mij wou ze het toen rectaal doen, maar heb gevraagd of het niet onder mijn oksel mocht....

had voor mijn idee al lang genoeg in mijn blote gat gelegen...;)

onder mijn oksel was geen probleem en vond ze prima

5. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    owja ik heb dat nu nog tijdens de zwangerschap heeft echt iedere dokter me wel van onder bekeken en dat bij 3 zwangerschappen. Ik had een gegeven moment zoiets van :zal ik hem in de Telegraaf zetten?

En nu heb ik echt geen zin meer om met me benen wijd weer voor iets te laten controleren. Maar ja ik moet nog een keer voor de eitjes:)

6. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik had een oorthermometer gekocht, maar kraamhulp mocht die niet gebruiken, en omdat ze merkte dat ik niet zo zin had in rectaal meten, zei ze: dan meet ik gewoon onder je oksel. Zo is het dus ook gebeurd.

7. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik een week in het ziekenhuis gelegen en daar hadden ze ook een oorthermometer.
    Wat een ondingen! De één port m onder die hoek in je oor en de ander doet het wéér anders... Lekker betrouwbaar als 'ie niet elke keer even "diep" je oor in gaat :(
    Thuis door de kraamverzorgster werd het rectaal gemeten, vond ik persoonlijk geen probleem.
    Maar als je onder de arm/onder de tong wil meten staat in de gerbuiksaanwijzing van je thermometer wel hoeveel je erbij moet tellen.
    Onder de tong een halve graad dacht ik en onder de arm één graad.

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    NIET! ;)
    Ivm ks 3 dagen in het z'huis gelegen, toen 1 dag thuis daarna weer 3 dagen z'huis gelegen. (ivm veel te hoge bloeddruk)
    Maar in het z'huis deden ze het rectaal, althans dit deed ik zelf!
    Ze vroegen ook wil je het zelf doen of moeten wij het doen!

9. marmalot

marmalot Lid

21 okt 2009
    38
    0
    0
    Moeder
    West Friesland
    Ik begrijp er niks van. Voordat ik (eindelijk eens) zwanger raakte heb ik iedere ochtend zelf mijn temperatuur opgenomen ivm het bepalen van mn vruchtbare periode. Als je net bevallen bent kun je dat toch ook wel zelf, als er sprake is geweest van een normale bevalling? Je bent toch niet ziek, je bent "gewoon" bevallen. (natuurlijk is het wel fijn als de kraamvrouw zich te zwak voelt of vervelende hechtingen heeft of andere complicaties, dat iemand anders het kan doen, maar de meeste kraamvrouwen zijn toch wel gezond genoeg om het zelf te doen?)

10. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    In het ziekenhuis deden ze het me een oorthermometer, maar die zijn betrouwbaarder dan de huis tuin en keuken oorthermometers die je in de winkel koopt.

11. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    In het ziekenhuis idd oorthermometers.
    En thuis heb ik aangegeven dat ik het echt niet zag zitten om het rectaal te laten doen (of zelf te doen).
    Toen mocht het onder de oksel en dan telden ze er gewoon een halve graad bij op.
    Ze gaven niet gelijk toe (maar dat zal wel bij het protocol horen) maar toen ik aangaf dat ik het echt liever niet wilde mocht het wel, gelukkig!!!
    Wel zeiden ze dat zodra de temp. wat hoger zou zijn dat ze het dan ter controle wel rectaal wilden doen, daar kon ik dan weer wel mee leven.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Behalve dan dat 9 van de 10 vrouwen uitscheurt... En dus met hechtingen zit. Ik vond het al vervelend om te spoelen met water, laat staan dat ik iets rectaal in moest brengen bij mezelf... Dus deed de kraamhulp het bij mij. Dan kan ik zoveel mogelijk ontspannen en aan wat anders denken.

13. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik vond het fijn dat iemand het voor mij deed, ik had inderdaad ook hechtingen en dan heb je dus echt geen zin om met een thermometer te zitten wroeten down there. Bovendien had ik de eerste dagen veel spierpijn, dan is jezelf in bochten wringen ook niet plezierig :).

14. marmalot

marmalot Lid

21 okt 2009
    38
    0
    0
    Moeder
    West Friesland
    Ja dat kan ik me voorstellen. Als er een vervelende scheur zit met hechtingen kan iemand anders het beter voor je doen, dan doet het misschien iets minder pijn. Het ligt dus aan de conditie van de kraamvrouw of het handiger is om zelf te doen of het te laten doen. Zelf had ik wel een scheurtje, maar niet zo'n serieuze en mn temperatuur is helemaal nooit opgemeten.

15. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Ik heb geen kraamhulp gehad (eigen keuze) maar in het ziekenhuis deden ze het via mijn oren toen deze 38.3 bleek te zijn hebben ze rectaal gedaan toen was hij maar 37.5 dus het scheelt wel. Kan je zelf je temp niet rectaal nemen als je het zo lastig vind? Dit had ik in het ziekenhuis wel gedaan

16. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    sorry las later pas het berichtje over het zelf doen

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31