Hoimeiden, opeens sinds gisteren heeft mijn ventje rode billen/luier uitslag? Als ik het aanraak doet het erg pijn en moet hij huilen. Het wordt erger en is warm en zo vurig! Ik had er bepanthen op gesmeerd maar dat lijkt niet te helpen. Wat kan ik doen? Zo zielig dat hij zo moet huilen bij het luier verwisselen. Arm ventje. Maar ook echt zo opeens. Ik dacht eerst van; heb ik hem uit badje niet goed droog gemaakt tussen zijn billen ofzo? Hij heeft dit echt nooit gehad en ook dat het niet weggaat rn maar groter en erger wordt???wat kan ik nog meer doen?
Laat hem thuis even met een hydrofiel luier. Vervangen zodra deze nat is. Dan ademt het goed en houd je het schoon. De reactie op zinkzalf, bepanthen enz is heel wisselend, de mijne reageert er snel op, anderen helemaal niet. Zemelenbadje helpt soms ook. Verder alleen met water en zacht doekje schoonmaken, geen gewone billendoekjes.
Wat sneu voor je mannetje. Tandjes? Bij ons krijgen ze dan ook luieruitslag. Wij poetsen met Zwitsalbillendoekjes want daar zit een beetje zinkzalf in. We zijn ook gaan smeren met zinkzalf (sudocreme) maar dat hielp niet voldoende. Het zo droog mogelijk houden is belangrijk. Dus veel verschonen! Zeker na een poepbroek. Wij zijn talkpoeder (zwitsal) gaan gebruiken om het droog te houden. Daar zitten ook verzachtende middeltjes in. Dit hielp hier heel goed. Hou even goed in de gate of het niet erger wordt of aan blijft houden. Witte puntjes( puistjes) wijzen op ontsteking. Dus kijk het even aan en anders na het weekend naar de huisarts. Succes ermee!
Sudocreme, talkpoeder en ook vaseline wil wel eens helpen. Verder idd tips hierboven. Mijn meissie had het laatst ook. Echt zo zielig dan he! Ze reageerd gelukkig heel snel op sudocreme, dus goed smeren is dan voldoende. Succes, hopelijk snel over bij je ventje.
Ik ken het. Hier ook een mannetje dat regelmatig rode billen heeft. Zo zielig Ik heb billendoekjes gekocht met kamille. Dat verzacht al wat meer. Verder niet te veel vegen, meer een beetje deppen. Dan doe ik er een dikke laag zinkzalf op. Wij hebben die van Neutral. Als hij echt "natte" uitslag heeft, doe ik er maïzena op. Werkt als een tierelier. En verder op tijd en wat vaker een schone luier om. Succes ermee!
Ik heb nu maizena geprobeerd omdat iemand mij die tip gaf. Vanavond nog maar een keer zijn luier verschonen en kijken of dit helpt.
Ik gebruik de billenzalf van Weleda, zit Calendula is. Werkt echt super!!! Als hij rode billen heeft, 1 x smeren en het is al bijna weg.
Schoonmaken met een nat washandje. Mijn zoontje heeft dit ook altijd als er tanden komen en die gilt het uit als ik billendoekjes gebruik, dat is zo agressief. Zelfs die voor de gevoelige huid. Daarna maizena, werkt hier heel goed.
Hier maak ik de billetjes schoon met lauwwarm water en dep ze goed droog en smeer dan in met zinkolie. Toen de uitslag weg was, na 2 dagen, ben ik prefentief gaan smeren met bepanthen en heeft tot nu toe nog geen uitslag weer gehad.
Je zou toch denken tandjes maar ik zie nog niets... Rode wangen, spuitluier en uitslag waar je u tegen zegt. Kom maar op met die tanden dan!
Wat ook helpt en het klinkt misschien vies maar even een eitje splitsen en het eiwit op de billetjes deppen even laten drogen en dan luier om. Dit geeft een bescherm laagje waar door urine en ontlasting minder snel contact heeft met de huid. Bij ons nichtje werkte dit heel goed. Onze kleine meid heeft er nu 2 tandjes door en weinig last. Maar dit is een middeltje die ik zeker ga proberen mocht ze last krijgen.
Klink gek maar bij de apotheek hebben ze barrière crème van Tena. Dat vormt een beschermlaag op de huid. Werkt super bij jong en oud.
Ik haalde geen doekjes meer langs de billen als er gepoept was. Ik kleedde/kleed ze uit en spoelde ze af obder de douche. Van dat geveeg raakte/raakt ze hier nog erger overstuur. Na het afpsoelen depte ik de billen droog en Ik pakte de maizena uit de keuken en deed dat erop met een klein beetje bephanten daar weer overheen. Elke keer een gedoe maar het was/is de enige manier om het pijn lijden te verzachten.
Ik was toevallig bij mijn h.a en heb toen de uitslag laten zien van mijn dochtertje. Is indd icm de tandjes, en door de hele dag een luier aan te hebben zijn er altijd bactieren. Ze heeft een schimmelcreme voor geschreven, die moet ik dun smeren en erover heen dun zinkzalf. Hopelijk werkt het snel, arme kindjes