Ik weet even niet of ik hier in het goede forum zit, maar ik moet schoentjes kopen voor de jongste. Of in ieder geval iets waardoor ze buiten warme voetjes heeft. Nu is ze wel mn derde maar ik heb werkelijk even geen idee welke maat ik dan ongeveer moet nemen. Wat is een beetje gemiddeld, zijn hier moeders met een gemiddeld meisje van 10 maanden en welke maat schoentjes oid hebben jullie?
Stom ... ik die alles google heb hier niet aan gedacht haha! Dank! Ben overigens nog wel benieuwd wat anderen hebben ...
Ik had toen gevoerde leren slofjes. Stond een maattabel bij met welke maat je kon nemen bij de grootte van het voetje in cm.
blote voet even op een papiertje zetten en omtrekken met een potlood. dan de lengte van grote teen naar de hak opmeten en op internet kijken voor een maattabel. wat ik altijd doe: voet omtrekken en dan een rietje op de tekening leggen. van grote teen naar de hak en die knip ik op lengte af. dit rietje neem ik mee en leg ik in een schoen. staat hij bol dan is het schoentje te klein, zit er iets ruimte tussen rietje en hak dan is hij qua maat goed. erg handig middeltje wanneer de neus van het schoentje hard is en je de tenen niet kan voelen als je erop drukt. kan je ook nog doen, schoen aan, kind laten staan en even met je duim op de voorkant duwen. voelen waar de tenen zitten.
Als je niet kan voelen waar de tenen zitten (bijv. omdat je kindje haar teentjes intrekt) kan je ook proberen of je een vinger achter het voetje krijgt in de schoen. Als je Googled op maataabel vind je idd veel info! Ik zou alleen niet afgaan op de maatvoering bij de slofjes die in maanden aangegeven staat. Een vriendin is erg tevreden over Bunnies, die hebben ook een anti-slip zool en da's weer fijn met afzetten, gaan staan en de eerste stapjes.