hartje gehoord dus wel zolang zwanger als ik denk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Irene, 7 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Meiden, misschien weten jullie het ook niet maar toch maar even vragen. Ik heb dus afgelopen maandag een echo gehad die heel erg onduidelijk was. Eerst zag de verloskundige geen hartje, toen dacht ze een vertraagde hartslag te zien maar toen begon mijn beebje zich als een gek te bewegen en er was ook weer een superduidelijke snelle hartslag. Maar het beeld was heel onduidelijk en de verloskundige kon hem niet goed opmeten. Ik dacht zelf 10 weken en 3 dagen te zijn en ze kwam uit op 8 weken 5 dagen, maar met veel twijfel omdat ze het gewoon niet goed kon opmeten. Ik ben hier erg onzeker door geraak. Nu heb ik de angelsounds gekocht een apparaatje waarmee je normaal gesproken vanaf week 12 ong. het hartje kan horen. Ik heb inmiddels 2x een hartje gehoord en het klopte zo'n 153 slagen per minuut (het moeten er tussen de 120 en 160 zijn geloof ik). Maar nu vraag ik me af, zou ik hier uit op kunnen maken dat ik toch zolang zwanger ben als ik denk (nu inmiddels 11 weken en 1 dag)? En dat ik al 2x een hartje heb gehoord moet toch een goed teken zijn? Ik denk zelf dat de kans groot is dat de verloskundige verkeerd heeft gemeten want anders zou ik op het moment dat ik het hartje hoorde pas 9 weken en 1 dag zijn geweest en dat is toch wel heel vroeg om een hartje te kunnen horen? Nou, ik weet het, het is knap lastig maar wil graag jullie mening. Woensdag mag ik gelukkig voor nog een echo en hoop dat alles goed zit!

2. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Als de verlos het niet goed kon meten dan krijg je over een paar weken weer een echo om te kijken hoe groot je kindje dan is.

Ik was volgens mijn laatste menstruatie bij de eerste echo bijna 11 weken zwanger. Aan het babytje te zien was ik pas 9 weken en 3 dagen zwanger. Je zit dan een klein wormpje met een kloppend hartje van 23mm.
    Toen ik 3 weken later terug mocht komen klopte haar bereking en was ik precies 12 weken zwanger. t kindje was toen 5,2 cm.

Meestal meten ze het wel goed op, en dat je het hartje zelf gehoord hebt vind ik knap. Je moet dan erg hard duwen op dat ding want je kindje zit nog erg goed verstopt, maar wie weet heb je geluk. Maak je alleen niet gek met dat ding :D Als je t hartje ene keertje niet hoort, kan je kindje gewoon wat dieper liggen en dan hoor je het echt niet met dat ding.

Veel luisterplezier en gefeliciteerd met je zwangerschap :D

3. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hoi hoi ik weet het antwoord niet op je vraag maar wat ik wel heb gehad met de angelsound is dat ik de navelstreng regelmatig voor hartje heb aangenomen. Als je het hartje hoort moet je echt kebonk kebonk horen en ik hoorde vaak woesj woesj zeg maar en dat is dan het bloed dat door de navelstreng gaat en niet direct het hartje. Dus ja ik weet niet of je het hartje hebt gehoord of de navelstreng. Misschien dat je die eerder kan horen? Ik weet het niet.

4. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Nee weet bijna zeker dat het het hartje was, klonk inderdaad als een bonkend geluid.

5. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
  6. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    heb het gehoord hoor! en is idd het hartje!
    mooi geluid he net een sneltrein ;) genietse meid!

7. Anz

Anz Actief lid

21 dec 2006
    288
    0
    0
    Den Haag
    Hmm, ik had afgelopen woensdag een echo met nekplooimeting, en m'n kleintje was toen 6,1 cm. Volgens de echoscopiste precies 12w3d. zouden ze hier en daar dan net andere standaarden hebben? lijkt me toch stug dat zo'n ukkie in drie dagen bijna een hele centimeter groeit?

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    bij mij eertse echo zeiden ze dat me kleintje nog geen 8 weken was (1,5cm) precies 3 wk later zou ik dus nog geen 11 wk moeten zijn maar het kleintje was flink gegroeit naar 4,98cm en had de leeftijd van 11 wk en 4 dg.

Deel Deze Pagina