Dag meiden, Aangezien ik dit keer vastbesloten ben bv te gaan geven lijkt het me nu tijd om op zoek te gaan naar een voedingsbeha, maar heb daarover een aantal vraagjes. -Moet ik nu de maat aanhouden die ik nu heb of juist een maatje groter kopen en dan alleen de cup een maatje groter of ook de omvang? -Ik heb vrij grote borsten, momenteel een 80E en merk dat beha's best duur zijn, weten jullie goedkope merken? -Hebben jullie ervaring met het bestellen van een beha via internet? Zo ja, tips voor online winkels? Hier in de buurt zit namelijk niet echt een goede winkel helaas. Alvast bedankt! Groetjes suus
Rond die tijd in de zwangerschap waren m'n borsten wel uitgegroeid, maar weet niet of dat voor iedereen geldt... Maar ik was toen van een B uitgekomen op een E, dus denk dat je wel veilig een bh kunt kopen die nu past, Rond dag 3-5 ergens zul je last van stuwing krijgen, maar daar kan geen bh tegenop, (bereid je voor op Pamela Anderson-taferelen ) en is het juist wel goed dat je bh wat strak zit: gaat de stuwing wat tegen. Ik heb zelf voedingsbh's bij het kruidvat gehaald. Niet elke kruidvat heeft ze, maar die zijn slechts 12 euro en waren er dus ook in E
Die van de HEMA gaan helaas maar tot D en niet groter. Weet niet of ze groot of klein uitvallen, misschien als ze groot uitvallen dat het bij E dan nog wel past maar anders niet.
Ja joh, ik snap ook niet dat de hema nog steeds geen fatsoenlijke range bh maten verkoopt... of je hebt een normale omvang, dan gaat het tot D, soms DD, of je bent behoorlijk fors, dan begint de omtrek bij 95 of zo? Een MEGA gat, HEMA!! Je kunt nu wel een bh kopen denk ik hoor. Mij werd overigens ook aangeraden een wat strakkere bh te dragen de eerste week om buitenproportionele boobies te voorkomen (alsof ik om de hoek even een bh kan kopen hier in afrika...). Ik had een tijdje eerder op de gok in NL 2 bhs gekocht. Eentje met beugels (AU, raad ik af), en eentje van Livera, een simpele en goedkoop. IDEAAL. kHeb er nog eentje na laten sturen! Mijn maat is normaal 75/80E, nu kwam ik op 80G. Ga vooral voor comfort! Het ziet er niet zo heel sexy uit, maar des te sexier voel je je weer als je na een tijd bv weer een mooie normale bh aantrekt
Ok, bedankt voor jullie reacties! Dan ga ik eentje kopen in de maat die ik nu heb. Had idd al bij de Hema gekeken, maar die gaan maar tot d en dat is geen gezicht en zit niet lekker, want is echt te klein helaas.
Koop niet die van H&M want dat zijn kl*te dingen. Als je hem net aantrekt zit ie goed, maar zodra je een keer hebt gevoed, dan zitten die randjes (die overblijven nadat je hem hebt losgemaakt) veel hoger. Het lijkt net of je bh dan te klein is. Ook zit er aan de zijkant een hard stuk in de bh wat mega-irritant zit. Ik heb de bh van Prenatal en die zit goed.
Op www.prettymum.nl heb je ook leuke voedingsbh's. Ik heb overigens pas bh's aangeschaft toen ik al bevallen was. Mijn borsten zijn nog best veranderd en anders had ik echt de verkeerde cup gekocht. Het kraamwinkeltje bij ons verkoopt ze ook, dus de kraamhulp had er een paar voor me meegenomen, zo kon ik thuis mooi passen.
Ik heb bij Yvon van Storm op Zolder voedingsbhclips besteld. 2,50 voor een setje geloof ik. Hiermee mijn favo bh omgebouwd. Super simpel!! Na de borstvoeding bouw ik hem gewoon weer om tot gewone bh.
Ik had een bh gekocht zodat ik er een in huis had, in de maat die ik voor e bevalling had, de rest heb ik later aangeschaft. Eentje in huis hebben is wel fijn, want in je kraam week op zoek naar een bh is ook niet alles. Ik vond de hema fijn en ik heb er een paar van hunkmoller, maar die maakt ze niet meer...
Ik had 3-4 voedingsbh's gekocht, ik gebruik er 2, andere bevallen niet goed. H&M is flut, Hema is wel redelijk, maar vallen niet echt groot. Ik pas de D goed en heb 'normaal' ook een D. Alleen de eerste weken heb ik ze echt als voedingsbh gebruikt, nu gebruik ik ze helemaal niet meer op die manier. Die vervelende sluitings.. ik zie het nut er niet van in. Ik haal mn borst er nu gewoon uit. Bh iets naar onder, borst maar boven.. veel makkelijker. Achteraf had ik dus beter een paar lekker zittende bh's kunnen kopen, want zo geweldig zitten deze ook niet. Steun geven ze maar weinig enzo. Ik zou er dus niet te veel kopen en niet te veel geld aan uitgeven, pas als je al even bv geeft eens kijken wat voor jou persoonlijk handig is.
Eentje die in principe altijd past én ideaal is voor 's nachts is de voedingsbeha van Noppies. Niet in cupmaten, maar M/L etc. De cups rekken mee (niet hinderlijk) en het lijkt op een bustier. Gegarandeerd dat je boobies er niet uitpuilen! Is er ook in een hemdjesvariant, maar die heeft geen achtersluiting.
hey ik heb mijn bh van de h&m en die bevallen uitstekend zijn niet zo heel erg duur. heb geen last gehad van pamela anderson taferelen en heb gewoon mijn eigen maat. en die past uitstekend. heb van de h&m ook voedingsshirt. is heel handig kan je in het openbaar voeden en niemand die iets ziet. succes met het vinden van de juiste bh
Hoi, ik weet niet of je normaal beugels draagt? Ik heb lang gezocht naar een fijne voedings-bh met beugels, die voldoende stevigheid biedt. De meeste vond ik namelijk erg slap, vooral als je een wat grotere maat hebt (75E/F). Mijn absolute tip is de Anita voedings-BH met beugels. Niet goedkoop (50 euro), maar wel heel erg fijn!
Tja, ik snap ook niet dat die van de Hema maar tot D gaan, als ze eens nadenken, moeten ze toch begrijpen dat je 9 op de 10 keer een of 2 maatjes meer krijgt! Ik heb 2 voedingsbh's, eentje van Anita (prijzig, maar blijft super in model, ondersteunt goed) en nog eentje van Triumph (is een Euro of 30 en bevalt ook goed). Aan die laatste hing een kaartje met 'grote maten', maar verder dan E ging hij niet . Al valt hij wel ruim, dus het zit tussen E en F in. Vergeet niet dat er ook nog van die compressen in moeten passen.
Bedankt voor de reacties meiden! Ik heb nu 1 van de h en m, al lees ik dat die niet zo goed uitvallen, maar goed. Koop er nog 1 bij van Anita en dan kijk ik dan wel verder. Desnoods stuur ik mijn man er wel op uit haha. Draag normaal altijd met beugels en vind dat ook fijner, maar lees eigenlijk overal dat je beter zonder beugels kunt dragen als je bv geeft? En weten jullie ook waar je voorgevormde beha's kunt kopen? Anders lijkt het me dat je de zoogcompressen ziet zitten door je shirtje heen en dat lijkt me niet bepaald charmant..
Ik draag eerlijk gezegd niet eens voedingbeha's. Heb ik de eerste weken gedaan, maar ik vond ze niet echt flattueus, en om nou te zeggen dat ze zo comfortabel waren... Sindsdien draag ik gewone beha's, en schuif ze gewoon een beetje omlaag. Mijn borsten zijn overigens 3 (!) cupmaten groter geworden, dus ik zou niet teveel beha's vooraf kopen, straks passen ze ineens niet meer...
Sommigen zeggen dat er daardoor melkkliertjes af kunnen knellen, maar ik heb daar nooit last van gehad. Ik vond juist de beha's zonder beugels irritant, omdat die bij mij 'dubbel klapten' als het ware, waardoor ze sneden. Ik vind vooral die van Anita zo fijn, omdat ze geen band bovenlangs hebben. Als je de beha open hebt, heb je alleen ondersteuning aan de onderkant. Dat voelt natuurlijker. (Ik had eerst een andere, van de hema geloof ik, maar als m'n borst door het gat piepte, voelde het echt als een uier ) En over die zoogkompressen: Met een strak hemdje en een iets losser shirt erover valt het reuze mee. Ik draag nu zowiezo altijd hemdje/shirt om niet te bloot te zitten tijdens het voeden.
Bij deze moet je wel erg op de maat letten vind ik... Ik heb er zo'n bh en dat is een maat xl/xxl... En deze zit al wat aan de strakke kant... Ik heb van kleding toch echt maat 34 en van Bh's normaal cupmaat a75 (nu een cup b met de bv) Maar hij zit wel fijn moet ik zeggen, alleen wat warm met dit weer.