hoe nemen jullie zelfgemaakte potjes mee die je al bervroren hebt of als jij het in de koelkast had? Moet je dan de bevroeren gr. of fr. eerst ontdooien?
hoi flippy, ik neem ze in een avent bakje nog bevroren mee... dan ergens opwarmen in de magnetron! gaat hier prima...
ik geef altijd zelfgemaakt eten, maar als we op pad gaan neem ik een potje (gebeurd trouwens zelden, en meestal de fruithap)
Ik neem ze ook in zo'n Avent viabekertje mee. Vandaag had ik trouwens haar groentehap bevroren in zo'n avent viabakje in de magnetron gezet, hoor ik me toch een knal, is dat bekertje aan de onderkant opengeploft! Zat een heel gat in en het eten was door de hele magnetron gevlogen.
Ja, het dekseltje was eraf. Ik ontdooi het altijd op dezelfde manier en dat gaat altijd goed. De bovenste laag was alleen helemaal bevroren en ik denk dat de druk onder in dat bakje door de hitte die niet wegkon te hoog werd en de het plastic van de onderkant dunner was dan die ijslaag om die spanning kwijt te kunnen. Maar ik schrok wel zeg, gaf echt een klap en dat bakje was gewoon de hele magnetron door geknald.
ik heb trouwens ook die avent via bekers, maar heb ze daarvoor nog niet gebruikt. Maar ik zag op deze pagina dat je ze maar 4x kan gebruiken! http://www.borstvoedingswinkel.nl/reind ... ductID=261 Vond ik wel erg weinig! Misschien dat het daar aan lag?
Ja, inderdaad erg weinig. Op de verpakking stond dat je ze kon gebruiken tot slijtage duidelijk werd. Tja, ik ga die bakjes na 4 keer ook niet weggooien, ammahoela. Maar ja, dan zal dit wel de slijtage geweest zijn ! Mijn man had zo'n bekertje er wel eens te lang ingezet, die kwam er nogal misvormd weer uit. Ach, maar verder zijn het ideale dingen.
4x gebruiken? Da's wel heel kort. Ben van plan ze te gebruiken totdat ze versleten zijn. Het zijn anders wel hele dure bakjes :-S Op de site van Avent kan ik het nergens terugvinden. Wel gek dat ze dat op die site er wel bij zetten.
nou inderdaad,goedkoop zijn ze niet.en ik heb ze al veel vaker gebruikt dan 4 keer en ze zien er nog prima uit
Ja ik gebruik ze ook elke keer weer opnieuw. Is ook een beetje milieubelastend als iedereen ze maar na 4x gebruiken weggooid. Wel goed voor de portemonnee van Avent trouwens!
Heel ff het bakje onder de hete kraan houden en je hapje komt los uit het potje dan in een glazen schaaltje verwarmen dat scheelt een hoop centen
Bij AH en Xenos verkopen ze allerlei 'tupperware' achtige bakjes. Vaak zijn die ook geschikt voor magnetron. Dat werkt hier prima. Verder heb ik ook een boel glazen potjes (van bijv. bonen/pastasaus) verzameld, waarin je het prima in kan vriezen, ook dit gaat goed in de magnetron. Succes ermee! Groetjes Six
Zelfde geldt voor HEMA: ideaal! En zeer goedkoop. Bevroren meenemen, maar dan wel dezelfde dag gebruiken. Voor de zekerheid heb ik wel altijd een potje in de luiertas. Als ik voor meer dagen moet meenemen, dan gebruik ik tevens zo'n diepvriestas en op de plaats van bestemming gaat alles meteen weer de vriezer in = moet nog wel bevroren zijn). Als ik op vakantie ga, ga ik de eerste dag gewoon weer koken en gebruik ik de vriezer daar... (appartement)