Samengesteld gezin waarbij partner ver weg woont van kids

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door Rabi, 19 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Vanwege privacy wil ik niet te veel uitweiden over het onderwerp, maar ik zou graag willen pb'en met dames die een samengesteld gezin vormen met hun partner, waarbij de partner op auto afstand van zijn kinderen woont.
     
  2. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.170
    4.233
    113
    Vrouw
    Bedoel je dan dat jouw huidige partner ver weg woont van zijn kinderen?
     
  3. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Ja inderdaad :)
     
    soppie vindt dit leuk.
  4. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Maar willen jullie samen nog kinderen?

    wij latten al 2,5 jaar. Niet direct een kinderwens en wonen 50 km bij elkaar vandaan.

    soms doen we wat leuks met mijn zoon samen maar over het algemeen plannen we uitjes als ik oppas heb of zoon bij mn ouders logeert.
     
  5. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Ja we wonen samen, hebben allebei kinderen, en hebben een kinderwens samen. :) Het gaat dus om de situatie waarbij je samenwoont, allebei kinderen hebt, en hij op autoafstand van zijn kinderen woont.
     
    Huismuisie en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw
    Ik. Maar wat wil je weten?

    Zowel mijn ex als de ex van mijn vriend wonen op autoafstand. De een 50km de ander 26
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    De eerste vraag die in mij opkomt is: wat vinden de kinderen hiervan?
    Los daarvan zou ik er niet voor kiezen. Ik vind dat kinderen altijd op de fiets naar beide ouders moeten kunnen. Dat geldt zowel voor mijn kinderen als voor partners kinderen
     
    Luna86, Marti en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw

    Hier had mijn ex partner weinig boodschap aan. Het is ook véél meer dan aangegeven in het ouderschapplan. Maarja hij woont er nu eenmaal wel
     
  9. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Wat is auto afstand? Ik vind nogal een verschil zitten tussen 20 minuten met de auto zodat je altijd kunt chauffeuren voor de kinderen of dat het 2 uur rijden is.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Na die 2,5 jaar ook nog geen plannen te gaan samenwonen? En heeft jouw partner zelf kinderen en is er in de toekomst nog een gezamelijke kinderwens?
     
  11. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oke, heel anders dan bij ons dus. Dan heb je niks aan mij ;)
     
    Rabi vindt dit leuk.
  12. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nee voor nu niet, hij heeft geen kinderen. En ik een. Samen kinderen denk ik niet. Maar sluit niks uit. We zien wel :)


    Maar dus wel een heel andere situatie dan bij @Rabi. Ik was weer eens te snel met reageren ;)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    In onze vriendenkring is de afgelopen 5 jaar veel gescheiden 4 koppels. Er zijn weer nieuwe partners gekomen, sommige met andere zonder kinderen. Gezamelijke kinderen zijn er nog niet gekomen. Wel hebben ze allen in dezelfde wijk als hun exen weer een nieuw huis gekocht dicht bij de scholen voor de kinderen zodat de kinderen zelfstandig naar beide ouders kunnen. Ze hebben ook alle 4 co ouderschap en gaan alle 4 nog heel goed met elkaar om. Ook alle nieuwe partners klikken goed met elkaar. 2 van die koppels gaan nu jaarlijks (sommige meerdere keren) gezamelijk met kinderen en nieuwe partners op vakantie en vieren de verjaardagen van de kinderen nog samen. Als ik ooit ga scheiden hoop ik dat wij dat zo kunnen doen. Voor hun kinderen is het zo gigantisch fijn! De nieuwe partners gaan ook gezamelijk met de vrienden groep mee met mannen en vrouwen weekenden weg en zijn ook soort van vrienden geworden met de ex partners. Ze zien dat de nieuwe partners goed voor hun kinderen zijn en zijn daar heel blij mee. Dus in onze vrienden groep geen 1 vechtscheiding en problemen met omgang. Echt heel fijn ook voor ons als vrienden we hebben nooit kanten hoeven kiezen of exen moeten teleurstellen door goed contact te hebben met de nieuwe partners.
     
    Juffrouwminoes, Ysabella, tuc en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Tsja het leven loopt soms anders dan je van tevoren hebt uitgedacht. Ik heb ook zo mijn voorkeuren maar de ideale situatie is simpelweg niet altijd de realiteit. :) Was ook niet op zoek naar meningen, die ken ik allemaal wel ;) Maar dus naar ervaringen.
     
  15. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw


    Ik had gereageerd:)
     
  16. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Yes gezien, dankjewel. Ik pb je!
     
  17. Novi

    Novi Niet meer actief

    Is hij samen gaan wonen dat hij nu toch verder woont? Ik kan me er niks bij voorstellen dat je je kinderen op een tweede plek zet. Zou ik ook heel onaantrekkelijk vinden een man die het belangrijker vindt om met mij samen te wonen dan in de buurt van zn kinderen :) Hoe is de band nu met jullie kinderen?
     
  18. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw

    Ja. Zij woonde ook hier in de buurt en zijn samen véél verder gaan wonen. Ik zou z'n man ook niet willen. Laten we zeggen ze passen goed bij elkaar:roflmao:

    Sinds kort ziet mijn ex zijn zoon elke vrijdag weer.
     

Deel Deze Pagina