Van Comfort naar Extra overstappen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door babs38, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Mijn zoontje van 3 maanden drinkt al weken een combinatie van Comfort en Extra, 5 flessen 180/6 waarvan 3 Comfort, 3 Extra scheppen.

De Comfort kreeg hij in overleg met het CB vanwege kramp en spugen, maar hij blijft maar zo'n honger houden. Van het CB mocht ik pas met drie maanden overstappen op een andere voeding, Extra dus, maar in overleg met de Friso Voedingsdeskundige ben ik al eerder gaan mengen. Nu heeft hij nog steeds honger..alle flessen gan schoon leeg en overdag moet ik echt mijn best doen om het te rekken. Op zich is hij nu drie maanden dus zou ik wel kunnen proberen om alleen Extra aan te bieden, maar ik ben bang dat hij weer die krampjes terugkrijgt als ik de Comfort eruit gooi. Iemand hier ervaring mee?

En zou Nutriton er aan toevoegen misschien ook een optie zijn?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ben je met die razende honger al eens bij de huisarts langsgeweest. Dat kan namelijk wijzen op (verborgen) reflux. Zeker die kramp en spugen kunnen daar heel goed op wijzen.
    Als indikken niet genoeg is kan de huisarts medicatie voorschrijven.

3. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier hadden we ook een enorm hogerig kindje met (verkeerde) diagnose... reflux. Vooral rond 3 t/m bijna 4 maanden hele erge honger.
    We hebben ook bijna 2 maanden moeten rekken en rekenen.

Wij zijn ook langzaam overgegaan naar Extra (ook dmv mengen)
    Infacol tegen de krampjes en Nutriton tegen het spugen.
    Op een gegeven moment alle flessen compleet Extra voeding.
    Met 3,5 maanden afgebouwd met Infacol (nu helemaal gestopt)
    Nutriton niet meer verhoogd, en uiteindelijk gestopt omdat ons ventje helemaal geen reflux had. Zijn liesbreuk zorgde voor onrust en spugen (geopereerd met 9 weken)

Het dus een poos rekken en rekenen geweest en kokkerellen met alle toevoegingen/mixen en middeltjes naast de fles.

Nu is de ergste honger weer voorbij (groeispurt geweest)

Deel Deze Pagina