Hoe netjes duidelijk maken aan kraamvisite dat oudste zoon niet vergeten mag worden?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Minyaweth, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb niet alle reacties gelezen maar ik krijg een beetje de kriebels van je wat je wilt. ik snap de achterliggende gedachte wel maar ik vind het nogal "brutaal" om aan je visite een kadootje te eisen voor je andere kind. snap je wat ik bedoel. de meeste mensen zullen uit zichzelf echt wel snappen dat het voor een klein ander kindje ook niet gemakkelijk is allemaal. maar omdat nu te gaan oplossen met kadootjes te eisen. een beetje extra aandacht moet toch ookal een genoeg zijn. ga je dat straks anders bij elke verjaardag doen. je zult hem ook zelf overal in moeten betrekken. ik zou het niet prettig vinden zo'n kaartje te ontvangen in ieder geval. ik bepaald liever zelf wat en op welke manier ik het doe.

2. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik snap het eigenlijk niet.. zoals al gezegd werd, vind ik ook dat een kind moet leren dat ze niet altijd iets hoeven te krijgen omdat een ander ook iets krijgt.
    Wat betreft jaloerse gevoelens, door je oudste overal bij te betrekken, zal dat vast wel goed komen.
    Cadeautjes geven om te zorgen dat hij niet jaloers wordt, vind ik belachelijk, soort van omkopen.
    Ik vind het wel een leuk idee, om hem zelf een cadeau te geven voor de geboorte van zijn broer/zus, maar om de visite hierom te vragen, vind ik niet kunnen.

Liefs Huismus

Deel Deze Pagina