Ik word er gek van. Na elke 2 slokken laat Roan los. Hij dronk altijd al snel, maar hij is nu in een paar minuten klaar. Hij trekt mijn tepel mee kijkt om zich en drinkt weer 2 slokken. Maar erger nog, mijn productie is weer tot het nulpunt gedaald hierdoor. Heeft hij genoeg, is het de bijvoeding ( beetje fruit en broodkorst ), of is er een andere oorzaak van dit rare drinkgedrag? Wil hij gewoon alles in de gaten houden? Als hij gekolfde melk krijgt uit een fles is het overigens hetzelfde probleem. Of ligt het misschien aan de melk? Wieowie heeft raad?
Concentratie denk ik? Mijn dochter heeft ook van die fases, vanavond ook weer. Ik houd dan haar hoofdje zo vast dat ze niet m'n tepel er af kan trekken Ook in een rustige ruimte voeden of met een hydrofiel losjes over haar hoofdje is hier vaak een oplossing. Mijn productie heeft er nog niet onder geleden, maar misschien ff bijkolven?
Hier is dat ook al een heel aantal weken aan de gang. Zelf denk ik dat het te maken heeft met het bijvoeden want ik kolf op mijn werk en mijn productie is lang niet meer wat het geweest is maar dochterlief is wel nogsteeds prima tevreden, volgensmij is dat de belangrijkste graadmeter (samen met voldoende plasluiers). Wat ze werkelijk binnen krijgen zul je nooit weten...
Ik vind dus lastig te beoordelen wat het is. Als ik boven zit met gordijnen dicht, geen prikkels, dochter beneden, dan doet hij het nog. Hij geeft ook weer wat mondjes terug. Misschien is het wel dat hij vol zit. Fruit gaat er met smaak in, evenals alles wat we aanbieden. Misschien is hij wel een beetje klaar met de melk? Fles of borst maakt hem ook niets uit. Hij kwam daarentegen gisteravond en 2 x vannacht om te drinken. Ikke moe! 1 x voeden gaat nog, maar dit is killing in combinatie met werken. Ik kolfde ook beduidend minder.
Wanneer geef je de bijvoeding? Biedt je hem eerst de borst aan en dan pas bijvoeding? En hoeveel bijvoeding denk je dat hij ongeveer naar binnen krijgt?
Ik doe het tussen de ochtendvoedingen door. Dus als hij om 7:00 heeft gedronken, dan om 9:00 voordat hij weer gaat slapen geef ik fruit. Dan drinkt hij weer rond 11:00. Die drinkt hij goed. Daarna wordt het lastig. Verder geef ik eerst bv en dan eventuele bijvoeding.