boodschappen doen met maxi-cosi

Discussie in 'De lounge' gestart door melisjuh30, 3 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Hallo,

Ik wil straks boodschappen doen maar om nou de kinderwagen mee te nemen is niet erg handig.
    Nu wil ik de maxi-cosi meenemen maar ik zie het al helemaal voor me dat ik daar bij de winkel zit te stoeien hoe ik de maxi-cosi op de boodschappenkar moet krijgen.

Wil de maxi-cosi uberhaupt wel op de boodschappen kar? in het kinderzitje bedoel ik. want als ik hem in de kar doe dan blijft er geen ruimte over voor de boodschappen, hoe doen jullie dat altijd?

2. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    ik zette hem altijd bovenop het kinderzitje!ff goed wiebelen tot hij stevig staat,en tijdens het lopen gewoon iets vasthouden!

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik zette haar altijd gewoon in de kar zelf en pakte er een winkelmandje bij dat ik op het krattenrek zette, ging perfect. Ben veel te bang dat ze (misschien omdat een ander tijdens je karretje aanstoot ofzo) van dat kinderzitje af zou vallen met de maxicosi.

4. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Bij ons paste het bij de ene supermarkt wel en bij de andere niet, dan zette ik hem er ook gewoon in

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb hier ooit eens gelezen dat de maxi cosi van het zitje af was gevallen...lijkt me verschrikkelijk dus dat ga ik nooit doen. denk dat de maxi cosi in het wagentje met een mandje op het zitje ook goed werkt.

6. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant

hier hetzelfde.. erg makkelijk.
    en vallen doet ie niet zomaar. je houdt hem toch mee vasst

7. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik vind het dood eng om de maxicosi op de winkelwagen te zetten. Dus ik doe het ook niet. Ik ga voor kleine boodschappen, lopend naar de winkel. Voor de grote boodschappen gaan we altijd met z'n tweeen. Dan nemen we de onderstel mee van de kinderwagen en daar klikken we dan de maxicosi op. Ik pak dan altijd een mandje en die zet ik op de kinderwagen en leeg dit dan in de winkelwagen waar papa mee loopt. Niet heel ideaal, maar ik vind het een stuk veiliger dan de maxicosi op de winkelwagen...

8. Toen ik wel eens boodschapjes ging doen met mn neefje, zette ik de maxi-cosi in de winkelwagen.
    Want je hebt die maxi-cosi en je winkelwagen niet elke seconde vast, en er zal maar net iemand tegen aan rijden als jij vlees pakt ofzo..

Als je de maxi-cosi in de winkelwagen zet weet je iig zeker dat je kleintje niet van de wagen valt..

X

9. veertje

veertje Fanatiek lid

Maxi-cosi zelf waarschuwd dat het niet veilig is dus ik zou het niet doen..

10. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Aaaaah... Weer een goede reden om voor een draagdoek te gaan. ;) Thuis de draagdoek vast omknopen, kindje vanuit de auto in de draagdoek leggen, boodschappen doen met twee handen vrij en kindje veilig dichtbij en na de boodschappen kindje weer in de auto in de maxicosi zetten.

(Nee, ik rijd geen auto, maar ik kan me voorstellen dat ik het zo zou doen als ik wel met de auto boodschappen zou doen.)

Asley vindt dit leuk.
  11. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    ik werk in een supermarkt en wij hebben een speciaal winkelwagentje voor de maxi-cosi die heeft een speciaal oppervlakte waar je die op kan zetten en er zitten ook banden bij waarmee je die vast kan zetten zodat hij niet kan vallen. ik weet niet of je die bij alle supermarkten heb maar wel bij de hoogvliet ( reclame ) :)

12. henkie24

henkie24 Niet meer actief

zo doe ik het ook altijd. als ik echt veel boodschappen moet doen dan zorg ik gewoon even voor oppas (lees oma) ;)

13. BoBam

BoBam Niet meer actief

Heeft die winkel geen houder voor de maxi cosi?
    Hier bij de Jumbo zit er zo'n ding in de kar speciaal waar die in kan!
    En bij de ah zitten er standaard maxi cosi's in een paar karren.

14. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    Doe alsjeblieft nooit de maxicosi op het kinderzitje.

Dit deed ik ook altijd totdat mijn dochter 3 weken geleden met maxicosi en al eraf kukelde. Gelukkig vloog ze (voor haar) achterover het karretje in. Ze was heel diep in slaap en werd echt KRIJSEND wakker, zo erg had ik het haar nog nooit horen doen. Ik schrok me echt wezenloos en heb haar goed nagekeken voordat ik haar uit de cosi haalde. Ze bleek achteraf gewoon heel erg geschrokken te zijn. Ik trouwens ook, want ik huilde bijna even hard als mijn dochter haha.

Ik hield toen de maxicosi viel, gewoon de maxicosi vast. Maar het gebeurde zo snel (los steentje) waardoor de MC uit mn hand vloog.

Nooit, maar dan ook nooit meer zal ik de MC op het kinderzitje van het karretje zetten. Ik leg nu de MC in de winkelkar en plaats een mandje op het krattenrekje.

15. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik liet altijd roos in de maxicosi op het onderstel van de kinderwagen en nam dan zelf zo'n mandje met wielen eronder. Als ik veel moest doe ik ook nog weleens de winkelwagen en wandelwagen besturen (moet het niet te druk zijn)

16. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Yup, zo zou ik het ook doen.

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wij deden Sasha óf in de draagdoek óf de maxicosi op het winkelwagentje. Nou doen/deden wij altijd boodschappen met zn 2en. Nu zit ze er gewoon in.

18. Siem

Siem Actief lid

7 apr 2007
    399
    0
    0
    Ik deed altijd de maxi cosi in het winkelwagentje. En bij Super de boer zijn er wagentjes waar al een maxi cosi in zit gebouwd, dus dat is ook wel handig.

19. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Bij mij paste de maxi-cosi gewoon zijwaarts bovenop het winkelwagentje. Het kinderzitje bleef ingeklapt.Heb dat bij alle twee mijn kinderen gedaan en heb nooit problemen ondervonden. De maxi-cosi stond daar vrij stevig bovenop. Het is al wel 9 jaar geleden, dus misschien dat de maxi-cosi's nu anders zijn (?)

20. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Kheb dus zostraks de boodschappen gedaan.
    bij de aldi en die hebben geen speciale karren met babyzitje.
    ik heb de maxi-cosi in de uitgeklapte kinderzitje geplaats.
    Ik moest de maxi-cosi er zijwaarts in zetten.
    En de maxi-cosi lag een beetje scheef, maar t lukte wel. Gelukkig was er een vriendin mee en was er altijd iemand die bij de maxi-cosi stond.

Deel Deze Pagina