De vagina dus....ms heel stom maar ik vind t lastig dat hier voor meisjes niet echt een algemeen woord voor lijkt te bestaan. Heb t er met vriendinnen over gehad, maar iedereen noemt t anders. Bij jongetjes wordt over t algemeen piemel gezegd. Ik leerde vroeger dat ik een plasser had en mijn broer een piemel, maar veel mensen zeggen bij jongens ook plasser... Ben zelf geneigd t plasser te noemen bij Iris, maar was benieuwd hoe t jullie aan je kindjes benoemen....ik heb nog nooit een woord gehoord die ik ook vond (vindt bv spleetje / muisje/ voorbips/ kleine billen allemaal niks)
Ikzelf ben opgegroeid met "poesje" maar dat vind ik nu dus weer raar omdat we ook katten hebben en die noem je bij een klein kind ook weer poes Mijn man en ik zitten dus eigenlijk met hetzelfde probleem (yay we zijn niet alleen!) Een collega van mij noemt het "pottedoosje" maar dit vind ik zo gek klinken Misschien dat jij die woorden wel kunt gebruiken maar ik lees dus mee voor andere opties voor mezelf
jongens hebben een piemel en meisjes een plasser. eerst noemde ik het poesje haha zo noemde wij thuis het maar toen ik na een wc bezoekje zij en nu even het poesje poetsen keek ze allemaal rond en zij miauw haha. was dus niet zon goede benaming. nu noemen we het gewoon plasser
Ik heb een zusje van 5 en noem het tut, veeg je tut goed af haha. Bij de jongens gebruiken wij een griekse benaming
Kyra is zelf met de volgende benamingen gekomen: Meisjes hebben plasbillen en jongens een plasbuis!!! Tja ze kwam er zelf mee dus we houden het maar zo!
He toch plasser...nou fijn...is m'n dochter niet de enige waarbij dat zo genoemd werd. Ik weet nog toen ik ouder werd dat ik t zo raar vond dat t bij jongens ook wel plasser werd genoemd... Vind plasser ook wel lief. Hoorde pas iemand die t 'kutje' noemde; vond ik toch wel erg...
Mijn oud-collega had het over het doosje van haar dochter. Vond ik persoonlijk ook een beetje apart klinken, maar ja... Je moet het beestje toch een naampje geven Hier nog iemand die is opgegroeid met "plasser", hoor
Wij zaten hier ook mee en toen ben ik eens op verschillende fora op onderzoek uitgegaan. Veruit de meeste moeders noemen het bij een meisje plasser(tje) en bij een jongen piemel. Daarna kwam vagina. Ik ben gewoon voor hetgeen gegaan wat het meeste genoemd werd, dus plasser(tje).
prettig om te horen, ik was er ook nog niet echt uit, maar ben zelf dus ook opgegroeid met 'plasser' . Dus dan neig je daar toch sneller naar toe. En ook ik heb verder nog niets gevonden waarvan ik dacht 'dat klinkt beter' -de meeste benamingen die ik gehoord heb vond ik echt niets...
Hier heeft mijn zoontje een plasser en tja mijn dochter...dat weet ik nog niet wat ze heeft hahaha. Ja nee vroeger was het bij mij thuis een muisje maar ja vind ik ook zo raar. En poesje vind ik ook niks aangezien we twee katten hebben. Ja ik zat te denken aan een spleetje...maar ja vind ik ook niks. Dus misschien hebben ze tot nog toe allebei maar een plasser en straks als de oudste ouder is een piemel en zijn zusje een plasser. Maar ja als ik het woord plasser hoor denk ik echt aan een piemel....dillema!