echt waar ik weet het niet meer gister heeft fynn zijn 4e dktp+pneu en hij is weer zo ziek. 0m 10 uur geprikt en om 16 uur had hij 39,6 koorts om 23 uur heeft hij alles terug gegeven wat hij gegeten had.en 40,6 koorts. ook vandaag is het niets waard.koorts lamlendig huilen om alles overgeven echt niet leuk. hij gaat steeds heftiger reageren op de inentingen bij de vorige was hij 4 dagen echt ziek geweest en is 2 weken van slag geweest. nu moet hij in maart voor de bmr maar mijn vriend wil wachten hij zegt nu dus gewoon in ga hem dat niet weer aan doen. heeft het nadelige gevolgen als we het uit stellen tot 18 maanden ofzo?
Nee dat maakt niks uit als je hem uitstelt, het is beter van niet natuurlijk. Mijn zoontjes moesten op 8 december voor de BMR-prik. Maar goed wij zagen dat niet zitten omdat toen de M-griep zo heersde. Ik heb gebeld met het CB en die zeiden dat het onze eigen keus is/was. Heb daarna nog contact gehad met onze huisarts en zij vonden het ook geen probleem. Maar goed dat was mede door die M-griep.Ze konden er wel inkomen dat ik het niet wou omdat de weerstand dan na beneden gaat na die prik. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn mannen 3 maanden te vroeg zijn geboren en dat het daarom ook geen probleem was als we de prik 3 maanden gingen uitstellen. Maar ben je niet bang dat hij alsnog van slag is als hij hem wel krijgt bij 18 maanden? Hij moet het prikje toch een keer krijgen. En zal zowel bij 14 als bij 18 maanden waarschijnlijk weer van slag zijn. Wat zegt je CB of huisarts erover? Zou anders even met hun overleggen.
Nee hoor, doordat mijn dochter geopereerd moest worden mocht ze ook geen enting. Die hebben we uitgesteld tot de 18 maanden!
he bah, wat erg dat hij er zo ziek van is zeg. Dan zal hij nog wel zieker worden van de 14 maanden prik. Althans, dit is mij zo verteld door cb arts. Misschien heel krom maar kunnen jullie het dan maar niet beter achter de rug hebben ipv het uit te stellen? Dan zie je er op een gegeven moment nog meer tegen op. Veel beterschap voor je zoontje.
Wat akelig zeg. Charlotte heeft gisteren ook de 4e prikken gehad maar hier helemaal niets te merken! Gisteravond 37,6 (moest 's middags werken en oma was het vergeten op te meten dus weet ik niet) en vanochtend weer 36,9... Niks aan de hand, speelt, is vrolijk, alleen wat meer geslapen vandaag. Wat zegt het cb dat hij zo sterk reageert? Kan me goed voorstellen dat je ongerust bent zeg. Ik zou ook tijdelijk stoppen, gisteren zeiden ze tegen mij dat ze van die bmr-prik een week erna ziek kunnen worden, als de reactie bij jullie nu al zo fel is zou ik ook wachten inderdaad! Beterschap voor je mannetje!
waarom bij 18 maanden: dat is hij alweer een stuk groter en waarchijnlijk heeft hij dan ook wel last van de prik maar ik denk minder als met 14 maanden
Maar is hij dan niet weer meer bewust er van? Op zich groeien ze ook niet zo hard tussen de 14 en de 18 maanden, dat je zegt van, de dosis is dan relatief lager. Dat verschil is eigenlijk maar heel klein. Ik denk dat ze hier in die tijd zo'n 400 gram gegroeid is...
Het is juist aan te raden om nog even met deze prik te wachten. Het is een vrij heftige prik voor zo'n ukkie. Misschien is het een idee om contact op te nemen met een homeopaat. Deze heeft druppeltjes wat het lichaam helpt om de schadelijke stoffen uit zo'n prik te verwerken. Ik ben persoonlijk heel kritisch op vaccinaties. Mijn kind heeft de dktp + pneu wel gehad. Maar ik twijfel of ik de BMR wel ga doen. Home
o meid ik snap het wel hoor... ik zou als ik jou was ook de prik uitstellen! 40,6 is echt wel heel hoog voor zo'n jong kindje..!!! en als het teleksn een stukje hoger is snap ik dat je het maar niks vind... wat zegt het cb er zelf over? ik zou je gevoel volgen en het uitstellen, als ze wat ouder zijn kan het lichaampje ook weer meer aan.. onze dochter had ook na een prikje boven de 40 graden koorts en het is echt wel een eng gezicht dan als ze zo ziek ervan worden
ik zou het er trouwens zowiezo even met het cb erover hebben, want ze horen toch ook niet zulke hogen koorts te krijgen na een prik en als het elke keer is misschien kunnen ze verder kijken of je zoontje niet reageert op een stofje wat in die prik zit?
ik zou t cb eens bellen en overleggen, misschien dat je kindje allergisch is inderdaad en dan hebben ze waarschijnlijk een alternatief.
Wat een onzin dat het zelfs aan te raden is om met deze prik te wachten Als het aan te raden was geweest om de prik later te geven had het RVP het niet met 14 maanden gedaan natuurlijk. Ja het is inderdaad een vrij heftige prik. En ja, ze kunnen er flink ziek van worden. Dat komt omdat er - in tegenstelling tot de DKTP prik - een deels levend virus wordt ingespoten. Dus, als je kind ziek / niet lekker is op het moment dat het eigenlijk de BMR prik zou moeten krijgen, is het aan te raden om de prik even uit te stellen. Als je kind gewoon gezond is, is er geen enkele reden om hem uit te stellen. Tenzij je dat zelf wilt natuurlijk, dat moet iedereen voor zichzelf weten. @TO Ik zou gewoon kijken hoe je zoon tegen die tijd is. Als je ook maar denkt dat jij niet helemaal lekker is kun je hem altijd uitstellen. Maar ziek worden ze van de BMR bijna allemaal. Of ze hem nou met 14 maanden krijgen, of met 18 maanden. 1 troost: dit is voorlopig de laatste prik, pas met 3 jaar en 9 maanden krijgen ze er weer 1.. Voor wat betreft de hoge koorts: is die wel goed omlaag te brengen met paracetamol?
hoi andro reageert ook zo heftig op alle inentingen. hij heeft de bmr prik gekregen toen hij 14 maanden was en daar heeft hij ook heftig op gerageerd. ik denk dat het niet uit maakt of je het uitstelt. ik denk dat hij er zowiezo op reageerd. de 1 reageerd wat heftiger als de andere. Daarom hebben wij ook besloten om hem geen mexicaanse griep prik te geven. En andere mensen zoveel mogelijk te mijden. bel desnoods met het rivm en leg je vraag daar neer. ik ben toen ook goed geadviseerd.
je kan trouwens ook een melding doen bij het rivm. datheb ik gedaan na de bmr. mijn zoontje (was verkouden, maar we dachten dat het door een kies kwam het gesnotter) is 1 week na de prik erg ziek geworden. hij heeft hier bijna een week last van gehad. en heb alle klachten door moeten geven. met de dktp en hib heb ik nooit een melding gemaakt, maar ook dan had hij een paar dagen 40 graden of hoger koorts. ik ben zo blij dat die prikken achter de rug zijn. ik weet dat je van vsm ook een middel hebt voor vaccinatie. misschien dat hij dan wat minder ziek word. ik heb het nog niet geprobeerd, waarom weet ik eigenlijk niet haha ik zou hem we geven als hij 14 maanden is en de eerste 2 a 3 weken daarna gewoon niets plannen. bijna ieder kind reageert op de bmr na 6 a 10 dagen. succes
Wij hebben de DKTP4 al uitgesteld en dat is geen enkel probleem. Rondom de mex-griep werden alle vaccinaties ook allemaal uitgesteld, dus een paar maanden uitstel maakt helemaal niets uit hoor! De BMR is de zwaarste prik, dus ik kan me voorstellen dat je die even uit wilt stellen. Je zou eea wel eens even kunnen overleggen op het CB en ze vragen naar de samenstellingen van de verschillende vaccinaties, (bijsluiters eventueel opvragen: die moeten ze je kunnen geven?). Misschien dat je daar nog wat wijzer van wordt?
Ik meen dat in de ons omringende landen de BMR wel pas later gegeven wordt, dus zo raar is deze uitspraak niet hoor! En het is wel een beetje naief om te denken dat als het RIVM eea zo plant zoals ze doen, dat dat dan wel zal betekenen dat het niet later kan...
Die 14 maanden is natuurlijk ook maar een planning. Ik geloof niet dat het RIVM vindt dat het alleen op dat tijdstip mogelijk/nuttig is. Het is puur een gekozen moment die vast wel enige onderbouwing heeft, maar vast geen strikte regel bevat. Ik zou in ieder geval sowieso dit even uitgebreid bespreken met je huisarts, een arts van het CB of een andere arts. Niet perse over wanneer je de prik het beste kunt geven, maar uberhaupt omdat hij er zo extreem veel last van heeft.
Ik zeg ook nergens dat het niet later kan hoor. Bij mijn oudste dochter heb ik 'm ook uitgesteld omdat ze toen ziekig was. Ik vind het echter wel onzin om te stellen dat het in zijn algemeenheid "zelfs aan te raden is om de BMR prik uit te stellen", daar reageerde ik op. Ik ga niet blind uit van het RIVM, maar ze zullen heus wel een onderbouwing hebben waarom er met 14 maanden wordt geprikt en niet met 15, 16, 17, 18 maanden. Daarmee zeg ik dus NIET dat de prik niet later gegeven MAG worden. Nogmaals, ik reageerde alleen op degene die zijn dat het in zijn algemeenheid zelfs aan te raden is om de prik uit te stellen. Dat wordt gewoon zonder onderbouwing geroepen. Is het dan niet wat naief om te stellen dat als hij in andere landen later gegeven wordt, dat hier ook maar moet?