Vandaag kwam eindelijk ons nieuwe dekbedovertrek van flanel-katoen. Heerlijk! Alleen, ik meende dat alle katoen gewoon in de droger kon. En zo staat ook op de verpakking. Zelfs op gewone tot hoge temperatuur. (twee stipjes) Echter op het waslabel op de hoes zelf staat dat het niet in de droger mag..... Dit lijkt me toch niet kloppen?
Ik doe ze gewoon in de droger, hoewel ze de neiging hebben om niet goed droog te worden doordat de dikke stof dan in elkaar draait (is 240x220 de overtrek en zware kwaliteit van beddinghouse). Maar gaat prima dus. Eerste keer was ik het wel altijd op lagere temp en hang ik het te drogen, maar daarna niet.
Hier gaan ze ook in de droger, op de verpakking stonden ook die twee stipjes in het drogersymbooltje, een label omheb ik op de hoes niet kunnen vinden. Gaat tot nu toe helemaal prima!
Hier gewoon in de droger. Staat idd in dat het niet mag maar katoen kan altijd in de droger is mijn ervaring. Ik stop wel meer in de droger wat er niet in mag officieel maar nog nooit enorm gekrompen spullen gehad.