piemeltje voor een jongen, en eh sjit ja, heb alleen maar zonen... nooit nagedacht wat je tegen een meisje zegt.
Beetje saai, maar ook hier heet Ilse haar meisjesding een plasser. Bij Leo noemen we het piemel of ieliepielie. Zegt hij zelf nu ook.
Bij Koekeloere (school tv) zeiden ze (is wel jaren gelden) spleetje. De kinderen in de klas moesten er hard om lachen! en begonnen allemaal 'spleetje' te zeggen. Het was voor hen een heel nieuw woord voor wat ze bijna allemaal plassertje noemen.
Wat is er ordinair aan 'muts' ? Jongens hebben een piemel en meisjes een muts. (Ik zeg ook wel is.....maar dat is dan tussen man en mij....toverdoosje )
Daar hebben mijn man en ik 't ook wel eens over gehad. . Ik vind piemeltje (jongen) en plassertje (meisje) wel goed, maar mijn man vind piemel niet netjes genoeg en vind plassertje voor een jongen. Maar dan blijft er niks meer over voor het meisje. Euhm, misschien plasgaatje? Hmm, neeej. Ik weet 't niet...
Tja ik vind piemeltje wel een normaal woord. Plassertje kan voor n meisje ook wel... spleetje... hmmm kan... ook wel, ja misschien is dat t wel! want die plassertjes die kun je zo door elkaar halen! Tja ik vind muts wat ordinair denk ik omdat het in moppen etc ook vaak zo genoemd wordt. Ik heb echt geen idee hoe mijn ouders het noemde bij ons... denk dat het 'onderkantje' heette of iets in die hoek...
En NEE, had ik niet van Gooische vrouwen. Zo noemden wij het vroeger thuis en JA ik woonde in het Gooi dus dat klopt aardig Piemelotje voor de mannetjes trouwens!
Bij mijn dochter hebben we altijd gezegd je moos/moosje en toen ze Vince in zijn blootje zag zei ze meteen en Vince heeft een pielemoos/je
wij noemen hem van kleins af aan al mien of ik zeg doos of mimi Slaat nergens op maar ja beter een grappige naam dan zo ordinair hoor haha