Bij ons thuis was het gewoon (nou ja ... als ik hier lees niet gewoon) kutje ... vind ik prima klinken hoor! En loopy, hihi ja voorbips! Raar hoor ... is toch geen bips?! (vind bips al een vreemd woord ... bipsbipsbipsbipsbipsbips ... ) Bij een jongen zou ik inderdaad voor piemel(tje) gaan ... niets mis mee toch?
Haha, die voorbibs is toch van Van Kooten en de Bie? Tenminste die hadden daar ook zo'n stukje over met de opvoeddeskundige ofzo. Tja, plasser voor een meisje en piemel voor een jongen, tenminste zo was het bij ons vroeger en denk dat ik dat er maar in hou.
ik heb dat soort dingen niet meegemaakt of ergens gehoort. maar bij mijn zoontje niem ik het altijd zijn pipi.
Bij mijn zoontje noem ik het een pipi... hij noemt het zelf : poepen Als hij zn pipi ziet, zegt ie ook poepen, of pipi hahaha. Voor een meisje, zou ik zeggen muisje Kutje, of spleet vind ik pas kunnen als ze wat ouder zijn. Straks zeggen ze ergens in het openbaar kutje of spleet
wij zeggen ook dat een meisje een musj heeft.en de jongen een pielli heeft. mijn zoon van 9 zei laatst dat wij meiden een broodje hebben en de jongens een worstje liefs mariska
bij ons was t voor de jongens een tiktak of plassertje en voor meisjes muuske of flamoeske en tiktak was omdat ik dat ding zo noemde hihihi
Wat is er mis met het woord 'vagina'? Is een mooi woord dat niet als scheldwoord wordt gebruikt, toch?
Maar ben je dan niet bang voor verwarring met het welbekende huisdier? Ik weet niet of kinderen dat verschil al kunnen maken, 1 woord voor 2 heeeel verschillende dingen... Ben trouwens ook benieuwd naar het antwoord op de vraag die hierboven mij werd gesteld... (Wij noemen het trouwens plasser, voor beide geslachten.)