Rare vraag misschien, maar ik wilde dit laatst bijna doen en toen wist ik niet zeker of het raar was of een belediging. Wellicht dat iemand het hier weet? Ik woon in de buurt bij veel islamitische winkels. De winkeliers of (met name) de mensen die binnenkomen begroeten me wel eens met salam aleikum (als ik het goed spel). Nu kun je dan volgens mij antwoorden met aleikum salam als ik het goed heb. Maar is dat raar als ik dat doe, als niet-moslim/marrokkaanse? Ik wil natuurlijk niemand beledigen of zoiets. Ik vind het wel leuk om af en toe zoiets multiculti te doen. Dus wie helpt me uit de verwarring?
Ik ben van islamitische komaf en ik vind dat helemaal niet raar! Salaam alikoum betekend vrede zij met u & je antwoordt met wa - alikoum - salaam wat precies hetzelfde betekend Het betekend alleen maar iets goeds, en ik vind het juist super dat je ook interesse toont in onze gewoontes. Probeer het eenmaal, krijg je rare blikken terug, dan zeg je het niet meer..
Ik ben ook moslima maar ik zeg echt nooit salam aleikum als ik ergens kom. Ik kort het altijd af naar salam Shame on me
Verkeerde been uit bed gestapt misschien? Je qoute MoedervanSafia. Die een netjes antwoord geeft en je doet dit. Shame on me ? In het andere topic net zo!
Uuuhhh wat bedoel jij precies?? Ben jij van de zwangerschapspolitie of ben jij een juf of zo? Ik snap jouw reactie niet zo Leg eens uit waarom jij vijandig reageert en waarom JIJ bent beledigd?
Ben helemaal niet beledigd. Het valt mij gewoon op dat je zo vel reageert en daar op reageerde ik. Dit stukje is ook al zo vel!
Overigens praten MoedervanSafia en ik heel vaak met elkaar in topics en quoten we elkaar vaker als je het zo graag wilt weten. Wijs jij mensen vaker terecht als je iets niet of verkeerd begrijpt?
Oh, oeps, nooit bij stil gestaan dat blanda's dat niet mogen. Het spijt me zeer - ik begroet iedereen die mij op die wijze begroet zo terug sinds 2004 Als je niet wilt dat ik je terug begroet op die manier, had je maar hoi moeten zeggen, hahahahaha.
Het is 'fel reageren' overigens maar ik ga niet met je discussiƫren omdat jij iets verkeerd begrijpt en mij daarom terecht gaat wijzen.
Echt ik lees dit topic. De eerste paar reacties snapte ik op en daarna ben ik het spoor volledig bijster geraakt.... Gezeik weer altijd Bleh! .
nou idd volgens mij zitten er een paar inlegkruizen scheef bij sommige. ik zou gewoon zeggen... hey jonguh hoewist nou? ( geintje)
Ik zeg het ook altijd terug. Kom uit een multiculturele wijk. @MoederVanSafia: dankjewel voor het stukje "depressie" op je blog!
Ik lees het nog eens terug maar kan hier echt niks raars, aanvallend of beledigend uithalen... misschien weet Penseel niet wat "shame on me" betekend? OT, ik zou inderdaad teruggroeten met dezelfde groet. In Oostenrijk zei iedereen Gruss Got tegen ons dus zeiden we dat ook terug, terwijl ik helemaal niet in God geloof hihi