Hoe noem je elkaar na een geregistreerd partnerschap?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vagans, 5 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Hier ook man en vrouw, ik heb ook zijn achternaam..
    T is op een paar kleine puntjes t zelfde als trouwen

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zeg partner; dan maar koud en kil (al deel ik die mening niet; over dat het koud en kil is - ik vind het een normaal woord, als 'man/vrouw' -> maar dan nog niet getrouwd).

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Voor mij hoort man-vrouw bij een huwelijk en klinkt het vreemd als ongehuwde elkaar zo noemen, maar ik snap ook dat vriend(in) niet goed meer voelt als je al jaren samen bent en misschien ook een gezin hebt. Dus gewoon wat voor jullie goed voelt.

4. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Hier ook GP (zonder ja-woord) en hij is gewoon mijn man.
    Het is niet alsof we pas vriendje en vriendinnetje zijn en daarbij gaat het om een 30+ persoon. Gewoon een man dus!

Handig he, dat je niet meer hoeft te erkennen. Wij hebben een GP sinds 2011 dus we dachten dat die regel voor ons misschien niet opging, maar is dus met terugwerkende kracht aangepast.

5. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    bij geregistreerd partnerschap hebben wij ook gewoon het ja woord gegeven en ringen uitgewisselt

het is qua rechten en plichten het zelfde alleen in het buitenland word het niet altijd erkent

6. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Met een GP ben je overigens WEL gehuwd voor de burgerlijke stand! Het heeft alleen een andere naam dan trouwen.

7. Waar je je zelf het lekkerst bij voelt en volgens mij is dat bij jou 'man', omdat de andere twee opties afvallen ;)

Ik heb het overigens al heel lang over m'n 'man', terwijl we pas volgende maand gaan trouwen. Mijn man :)D) heeft het nog wel eens over z'n 'verloofde', maar zegt ook vaak 'vrouw'. Wij vinden 'vriend' en 'vriendin' ook te puberaal klinken en 'partner' veel te afstandelijk..

8. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Net wat me goed uitkomt, ik heb het eigenlijk altijd over mijn vriend maar als ik naar een bedrijf bel zeg ik wel vaak mijn man/partner.
    Soms zeggen we voor de grap wel tegen elkaar partner omdat we het allebei nogal een rare benaming vinden;)

9. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ik heb ja gezegd, hij heeft ja gezegd, alle getuigen hebben moeten tekenen.
    Ik heb zijn achternaam en draag zijn ring. Hij is mijn man.

10. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier sinds dinsdag geregistreerd partner, voor de wet ben je gehuwd.
    En moet zeggen voor mij voelt dat ook gewoon zo.
    Wij hebben gekozen voor man - vrouw, hebben ja gezegd en ook voor ringen gekozen. Ook heb ik zijn achternaam aangenomen. Vind 'vriend' daar dus niet echt bij passen. :D

Maar je moet kiezen waar je je goed bij voelt.

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

Er zijn wel duidelijk belangrijke verschillen.

https://www.jurofoon.nl/nieuws/6390-5-verschillen-tussen-huwelijk-en-geregistreerd-partnerschap?gclid=CLjMjpjoycACFSX4wgod4ZkAfA

Zelfs met betrekking tot de kinderen dus zou dit alles toch goed uitzoeken , je bent zelfs als vader nog verplicht het kind te erkennen bij geregistreerd partnerschap en bij een huwelijk niet.

Huwelijk en geregistreerd partnerschap is dus wel degelijk niet hetzelfde.

Wij hebben dat eind vorig jaar allemaal uitgezocht en besloten welke we wilde doen, omdat we graag kinderen wilden hebben wij voor het huwelijk gekozen.

12. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Klopt, maar het gevoel kan wel hetzelfde zijn he ;)

Wat ik overigens niet snap is dat sommige mensen het ineens altijd over hun man hebben, terwijl daarvoor de naam nog gewoon werd gebruikt.
    Dus bv.
    Ik ga met 'naam' naar de dierentuin.
    En dat is dan nu: Ik ga met mijn man/mijn vrouw naar de dierentuin.
    Terwijl ik gewoon de naam van die man/vrouw weet, dus waarom dan zo?

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik ben getrouwd maar noem mijn man Frank gewoon bij zijn naam ;)
    Ga niet ineens tegen bekenden zeggen dat ik met mijn man naar de stad ga of zo haha, zeg gewoon, ga met Frank naar de stad. Vind dat anders zo vreemd klinken haha.

14. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.155
    3.036
    113
    Nederland
    Wij gaan in november gp doen en de vrouw van de gemeente zei dat je eigenlijk dan gewoon getrouwd bent.
    Wij moeten ook getuigen meenemen.
    Maar ik zeg dan gewoon nog dat het mijn vriend is

15. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Hij is een man en hij hoort bij jou, dus lekker man zeggen als jij dat wilt! :p
    Je geeft immers ook het jawoord aan elkaar voor de burgerlijke stand. En ja, misschien zijn er wat kleine verschillend maar dat betekend niet dat jij hem geen man mag noemen. Muggenzifterij vind ik dat.

Lekker doen waar jij je goed bij voelt!

16. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland

Ik kom zoveel vrouwen tegen die dit doen haha! Snap ook niet waarom ze hun 'man' dan niet gewoon bij voornaam noemen. :D

17. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Wij hebben ook een geregistreerd partnerschap, maar noem hem m'n vriend... Als we gaan trouwen wordt t m'n man :D

18. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    artikel klopt niet meer! sinds 1 1 april j.l. zijn er wat dingen veranderd zo hoef je je kind ook niet meer te erkennen dat gebeurd nu automatisch met gps

19. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Maar erkennen is ook zo gebeurd hoor.. ;)

20. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Je partner of vriend.

Je man is het wanneer jullie zijn getrouwd.

Mijn persoonlijke mening, als je hem je man wilt noemen moet je gaan trouwen en niet een GP aangaan.
    Maar ieder is vrij om daarin te doen wat ie wil.

Deel Deze Pagina