Hoe noem je elkaar na een geregistreerd partnerschap?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vagans, 5 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

Bedankt voor alle antwoorden. Ben benieuwd wat ze morgen op t gemeentehuis zelf zeggen. Hier is het op maandag om 09:00 gratis

2. Logan

Logan Niet meer actief

Wat je gevoel zegt is natuurlijk prima, maar officieel is het niet zo :).

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Je kunt geregistreerd partnerschap volgens mij op 2 manieren doen.
    Bij de notaris. Dan is hij niet jou wettige echtgenoot
    Of bij de gemeente. En dan volgens mij wel.

Ik zou het voor de zekerheid even vragen. Ook betreft jou achternaam ..

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.335
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Waarom niet trouwen? Omdat ik niet geloof in "tot de dood ons scheidt" en dat soort dingen.
    GP vind ik daarom een goede vervanging, omdat met kind en huis en bijna 8 jaar samen dat toch iets meer heeft dan niks.
    Daarbij ga ik echt niet zoveel geld uitgeven aan een jurk die je 1 x aan hebt en een feestje. Onder het mom van "onze liefde voor elkaar delen met de buitenwereld". Ik vind dat echt een hoop gekweel en zonde van het geld. En ook geen garantie voor een lang en gelukkig leven.
    Die liefde voor elkaar zien de mensen zo ook wel bij ons.
    En ik ben dan zeker niet minder omdat ik "maar" een GP heb. Ik laat mensen in hun waarde die wel willen trouwen, ik verwacht hetzelfde terug. Niet iedereen is hetzelfde gelukkig. :)

5. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL

Wat een flauwekul, stelletje zeikerds. Echt.

Ik heb geen zin om hier een hele welles nietes show van te maken maar ik kan me er echt kwaad om maken dat er mensen zijn die zeggen dat ik mijn man niet mijn man mag noemen.
    Wordt je dan echt zo vervelend als je trouwt? Laten we dat dan vooral niet doen :D

Edit: eens met wat Liekje hierboven schrijft

6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Maar hij is een man en hij is van jou dus dan is het toch jouw man?

Je bent officieel zijn echtgenote als je getrouwd bent of geregistreerd partnerschap hebt. ;)

7. Logan

Logan Niet meer actief

Ik ben geen zeikerd. Ik vind dat je na een geregistreerd partnerschap elkaars geregistreerd partner bent. Als je man en vrouw wil zijn kun je toch gewoon (gratis!) trouwen?
    En nogmaals wat ik zei, wat je gevoel zegt is prima maar het is gewoon niet zo. Ik zeg toch niet dat je elkaar absoluut geen man en vrouw mag noemen? Het is niet zo, je bent man en vrouw na een huwelijk.

8. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Dat ben je wel in mijn ogen.

De beweegredenen om voor een GP te kiezen en niet voor een huwelijk ga ik je niet uitleggen, die doen er niet toe.
    Of je nu een GP hebt of getrouwd bent, je bent elkaars echtgenoten. Daar kunnen jullie lang en breed iets anders van vinden maar dat is zo (Edit: zei ook de ambtenaar van de Burgerlijke Stand). Nóg belangrijker, dat is hoe wij het voelen.

9. Logan

Logan Niet meer actief

Vind jij mij lekker een zeikerd joh, i don't care. Ik zeg zelfs nog dat je elkaar mag noemen hoe je wil, hoe kan ik dan een zeikerd zijn? :D

10. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik ga m'n energie niet aan je gezeur verspillen. Succes ermee.

11. Logan

Logan Niet meer actief

Doei!:D

12. adi

adi Niet meer actief

allemaal leuk en aardig, maar jij BENT voor de wet getrouwd als je GP hebt.
    Maar zoals ik het lees wilden jullie dat eigenlijk niet??

13. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    "Wat veel mensen niet weten is dat een geregistreerd partnerschap in feite neerkomt op een verkapt huwelijk. Het geregistreerd partnerschap is gelijkwaardig aan het huwelijk"

Aldus verschillende juridische sites... Geregistreerd partnerschap is dus bijna hetzelfde. Je hebt dezelfde rechten en plichten als in een huwelijk (onderhoudsplicht, erfrecht etc.) Zijn er kinderen in het spel, moet je ook scheiden voor een rechter en je kunt ervoor kiezen de naam van je man aan te nemen.

Dus hier zijn we gewoon man en vrouw met GP ;) Wij hebben ook GP moeten doen met getuigen. Verder hebben we het officiële ja-woord, ringen en trouwboekje gedaan. Ik draag mijn man z'n achternaam, dus hij is gewoon nu mijn man.

14. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Mijn verloofde noem ik vaak 'mijn verloofde' of 'mon fiancé'.
    Na ons trouwen wordt dat 'mon mari'.

Het kan mij trouwens geen bal schelen hoe je elkaar noemt.
    Mijn zwager en zijn vrouw zijn niet getrouwd, officieel dus vriendje en vriendinnetje, maar die noemen elkaar na 12 jaar relatie ook gewoon 'mon mari' en 'ma femme'.

15. Islah

Islah Niet meer actief

Duur hoeft het niet te zijn. Het trouwen en alles wat erbij kwam kijken kostte voor ons nog geen 300 euro (gratis op stadhuis, gehuurde jurk en klein etentje thuis bij mijn schoonouders).

16. Moli

Moli Niet meer actief

wij ook ;) (GP)

17. Vagans

Vagans Niet meer actief

Nou gp gehad. Moesten ook staan en hand geven en ja zeggen en je bent officieel man en vrouw

18. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Van harte gefeliciteerd :D

19. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Gefeliciteerd :)

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

Dankjewel!

Ik wist echt niet dat je moest staan en elkaar de rechter hand moest geven en ja zeggen haha. Ambtenaar zelf had een spijkerbroek met scheuren aan wij waren redelijk netjes.

Daarna koffie met gebak gaan eten samen met de getuigen en vanaaf lekker uit eten met zn 3tjes.

Deel Deze Pagina