Hoe noem je elkaar na een geregistreerd partnerschap?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vagans, 5 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38

bij de notaris kun je geen GP tekenen, wel een samenlevingscontract.

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

GP moet altijd met een ambtenaar van de burgerlijke stand.

Wij hebben gp voorwaarden bij de notaris op laten stellen. Maar dit los van elkaar.

3. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    #163 wondertjenr3, 11 sep 2014
    Laatst bewerkt: 11 sep 2014
    Wij zijn ook van plan dit te doen en noem hem dan gewoon mijn man hoor.
    Het is nl eigenlijk ongeveer hetzelfde.. en vind mijn vriend sowieso vreselijk klinken.
    En als ik zijn achternaam draag dan is het ook gewoon mijn man, klaar :)

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Met onze wettelijke samenwoonst moest mijn man onze kindjes alsnog erkennen voor de geboorte. Waarschijnlijk is dat het verschil tussen NL en België.

5. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Heb dat nu al haha. Mijn vriend en ik zijn dit jaar 12 jaar samen al best lang eigenlijk maar niet getrouwd. Ik vind vriend zo raar klinken voor ons omdat we al zolang samen zijn klinkt als een verliefd stelletje. Ik zeg dan soms gewoon partner. Man zeg ik niet want dan denken ze inderdaad dat we getrouwd zijn haha!

6. Logan

Logan Niet meer actief

Prima. Ik vind, nogmaals, dat je elkaar moet noemen hoe je wilt. Qua rechten heb je hetzelfde als een huwelijk, maar qua gevoel voor mij niet. Ik zou mijn man niet mijn man noemen als we niet getrouwd waren, daarin mag ik vinden wat ik wil niet waar?
    Iedereen gaat hier lekker tegen me in, maar ik geef net als ieder ander gewoon mijn mening. Dat ik dan uitgemaakt word zeikerd (niet door jou;) en als eigenwijs e.d vind ik behoorlijk flauw.

7. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Ik vind je absoluut geen zeikerd hoor Logan, alleen heb je een aantal pagina's terug wel gezegd dat het "gewoon niet zo is" en dat je pas man en vrouw bent na een huwelijk. Ik vermoed dat Tupp daar op doelt.
    Het niveau is hier niet meer zo hoog dat je een goede discussie kunt voeren zonder iets naar je kop geslingerd te krijgen. ;)

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

De regelgeving spreekt jouw mening tegen, ik denk ook dat tupp daarop doelt. Ik vind je ook geen zeikerd, als het gevoelsmatig zo is, maar een GP maakt je net zo man en vrouw als een huwelijk.

9. Minerva

Minerva Niet meer actief

Jawel. De vader moet de ongeboren vrucht erkennen, maar hoeft geen gezag en voogdij aan te vragen via de rechtbank.
    Zie: https://www.jurofoon.nl/nieuws/6390-5-verschillen-tussen-huwelijk-en-geregistreerd-partnerschap
    maarrr... als ik dan hier lees: Wat is erkenning van een kind? | Erkenning kind | Rijksoverheid.nl
    dan denk ik dat de wet- en regelgeving het afgelopen jaar veranderd is, want toen ik zwanger was en wij een gp hadden, moest mijn man nog wel de ongeboren vrucht erkennen. Dat stond toen ook nog zo op deze website (die ik zelfs nog uitgeprint mee heb genomen naar het gemeentehuis voor als ze niet goed op ge hoogte waren ;) ). Inmiddels veranderd dus, denk ik :)

10. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Per 1 april is deze wetgeving veranderd ;) Ik heb voor jan sjaak aan het gemeentehuis gestaan voor een erkenning. Hele afdeling publieke zaken was van slag want het was allemaal nog onduidelijk haha.

11. Minerva

Minerva Niet meer actief

Whaha, dat verklaart een boel! Wij hebben het ergens in april 2013 gedaan namelijk :D Dan heb je dus helemaal gelijk!

Deel Deze Pagina