Een beetje een rare omschrijving van het topic misschien, maar ik bedoel het precies zoals ik het zeg. Of eerder, hoe noem je je ongeboren kindje? Ik hoor om me heen heel veel leuke uiteenlopende 'koosnaampjes' die mensen hebben voor hun eigen nog ongeboren kindje. Meestal niet een naam die je een kind ook echt geeft als hij of zij geboren is, maar een naam die je je buik geeft tijdens je zwangerschap... Ik ben er benieuwd naar, hoe noemen jullie je buik/ongeboren kindje? Ik bijt het spits af, die van ons noemen we al de hele zwangerschap: 'Sjaakie'
hahaha, die is idd leuk, als ik samen met mn vriend ben, dan zeggen we gewoon de echte naam, en als er anderen bijzijn, dan hebben we het gewoon over '' de Baby"
Wij hebben de naam die we gaan geven nog niet genoemd eerlijk gezegd ! Oh jawel, mijn vriend heeft hem 1x in combinatie met zijn achternaam uitgeroepen, maar dat was het ook ! Verder heet ons kind nu al bijna 34 weken 'Sjaakie', ook als het een meisje was geweest
Ik kan me herinneren dat hier eerder ook een topic over was, maar toen was ik nog niet zwanger, dus toen heb ik ook niks gepost. Ik heb het altijd over bibi of de beeb.
bij ons hadden we (toen we nog niet wisten wat het werd) over henkie of marietje, nu zijn we over gegaan naar de baby. Groetjes nicol
Selaam wij zeggen gewoon "bebek"dat baby betekend. En we zeggen ook over onze zoon of je zoon. Want het is een jongen vandaar.
Helemaal gelijk hoor, doen wij ook... maar je zou zeggen dat je dan ipv helemaal te veranderen over zou gaan op een van de twee koosnaampjes die jullie toch al noemden
Wij zeggen meestal de jongensnaam. Of en toe de meisjesnaam. We weten niet wat het word, maar denken dus een jongen... Op kaarten schrijf ik: Ruud, Niki & Inimini-muis Als er andere mensen bij zijn zeggen we gewoon ons kindje of ons babytje Liefs Niki
Joris noemde ik Valentijn, Elske: E.J. (haar initialen op z'n Engels uitgesproken) en Benten: Floepertje, omdat hij steeds wegfloepte als we naar het hartje wilden luisteren en ik om die reden zelfs met 18 weken een spoedecho heb gehad. Maar zodra we de echte namen wisten noemden we ze ook al snel bij de naam.