Haha grappig om te lezen hoeveel verschillende woorden er zijn Wij zeggen: Vuilnisbak = Container Afstandsbediening = Dat ding Spa en dan de oranje = dat oranje spul Achterkant van t brood = kap Bosjes met stekels = stiekels (Mn man vindt dit raar) Schram = kras (Ook dit vindt mijn man raar ) Televisie = tv Computer = comp/pc Laptop = flaptop Nu weet ik ff niks meer.. P.S. Mira ik zie dat wij voor een aantal dingen het zelfde zeggen
kleptop=laptop fok=bril rattepikkies=kleine langwerpige gekleurde snoepjes knipper=afstandsbediening kaklap=volle luier pruttelbekkie=als onze zoon heeft gespuugd schootbappen=boodschappen sulo=container bakkie bets=kopje koffie Henk=Olivier (onze zoon) Geen idee waarom we hem zo noemen!!! stekker=teckel Datr was het!!!
Hier ook een boel gekke woorden maar kan er ook niet echt opkomen. Wiepswaps = zo'n plafond ventilator Deurmat = mexicano ( zo'n snack vd frietboer) Hordsik = yogidrink
Dit soort taal wordt "thuistaal" genoemd. Dus woorden die binnen het gezin worden gebruikt en anderen niet kennen. De vuilnisbak buiten noem ik: zwarte/groene bak laptop heet leppie hagelslag heet muisjes ontbijtkoek: bruine koek kofferbak : achterbak bedtijd: bedjestijd en vast nog meer, maar ja, dat kan ik nu niet bedenken.
Mijn vriend en zijn broer hebben ook een leuke benaming voor hun werkkleding. Dat noemen hun werkendaags? En de "goede" kleding noemen ze de zondag!
wahaha wij "knippen" ook, maar de afstandsbediening noemen we de zapper. dus wij knippen met de zapper
Kroepoek = KP (omdat als wij nassy met kroepoek gingen eten mijn dochterje meteen jaaaaa lekker zei, nassy at ze niet alleen Kroepoek, dus zeiden wij van KP gaan wij eten.... niet dat mijn dochtertje toen wel ging eten hoor)
Gemorken is zeeuws, dat zeggen wij ook En Schuumen zeggen mijn ouders als de hond bedelt (en dat noemen mijn man en ik dan weer bietsen )
whahaha dat moet je een keer doen als hij vraagt of jij de koffie in wil schudden Zo zei mijn opa, laat de deur maar los (open), en ik liet hem los, en de deur viel dicht. Riep opa boos, IK ZEI TOCH, LAAT MAAR LOS! En ik JA, IK LIET TOCH LOS??
afstandsbediening - klots control het eten is lekker - het is goed binnen te houden ergens geen zin in hebben - iets niet zoeken auto - wagen speen - tuut