We zijn al bijna 22 jaar getrouwd en ik benoem hem toch echt als mijn man. Hij zegt ook mijn vrouw. Ik vind het wel iets hebben.
Wij zijn getrouwd, dus richting onbekende mensen noem ik hem mijn man. Ik probeer wel vaak zijn naam uiteindelijk te benoemen zodat ik kan stoppen met dat ge-mijn-man haha. Wij zijn verloofd en vrij snel getrouwd toen we 26 waren. Ik ging toen weer een studie doen en vond het tegenover hen wel heel raar om mijn man te zeggen, voelde me ineens zo oud. Toen hakkelde ik vaak over mijn woorden tussen mijn vriend/mijn man en zijn naam haha.
Mijn man (we hebben alleen een samenlevingscontract haha maar na zoveel jaren vind ik t wel best) Naar hem: dushi sinds we samen op vakantie zijn geweest naar Curaçao 7 jaar geleden. Naar kind: papa
Wij hebben het zelfs bij de notaris zo geregeld dat die zei: waarom trouwen jullie niet, dan heb je hetzelfde geregeld maar een stuk goedkoper .
Man, bij onbekenden, voornaam bij bekenden. Tegen de kinderen papa, tegen hem zelf liefie. Als ik zijn voornaam zeg betekend dat meestal dat er iets dringends is (iemand is gevallen en bloedt oid)
Ligt er een beetje aan wat de setting is. Maar wij zijn niet getrouwd en wonen niet samen. Dus het wisselt tussen een beetje tussen, gewoon zn voornaam, vriend, partner, man en soms speels met een knipoog vriendje.
Gewoon vriend. Hebben een GP, zijn 14 jaar samen en hebben een kind en heb de term man niet nodig om te weten wat voor band wij hebben. Tegen hemzelf schat en tegen anderen zn naam. Tegen dochter papa.
Wij zijn geregistreerd partners. Ik noem hem sinds een jaar meestal mijn man, of gewoon z'n voornaam.
'Hey jij daar!' of 'Joehoe!' Over 't algemeen als man, ookal zijn we (nog) niet getrouwd Ik wil wel graag, maar mag er niet meer over zeuren
Bij bekenden zeg ik gewoon z'n naam, bij onbekenden zeg ik m'n vriend. Thuis noemen we elkaar voornamelijk bij naam en in een gekke bui noem ik hem nog wel eens snoepsiepoepsie . Wij hebben een samenlevingscontract.
Hier eigenlijk hetzelfde, we zijn dit jaar 22 jaar samen maar zijn niet getrouwd. Ik noem hem ook steeds vaker mijn man.