Mijn man en mijn moeder waren collega's vroeger en kennen elkaar langer dan mijn man en ik, dus hij noemt mijn ouders bij hun voornaam. Ik noem mijn schoonvader ook bij zijn voornaam.
Ik noem ze pa en ma omdat zodat graag willen. Toch voelt het niet helemaal fijn im dat te zeggen. Gelukkig noem ik mijn ouders Heit&Mem (fries) dus daar zit al mn gevoel bij. Dat maakt het iets makkelijker om pa en ma te zeggen.
Ik ontwijk het al 7 jaar om ze te roepen. Zij zouden graag willen dat ik pa en ma zeg,maar dat vind ik zo ouderwets. Mijn schoonmoeder zegt dan wel eens tegen me: je vader is aan het wandelen. Als het een x echt nodig is, dan zal ik proberen om de voornaam te zeggen. Maar weet nu al dat het ongemakkelijk gaat worden haha.
Bij hun voornaam... hoewel ik mijn schoonmoeder nog wel eens moeders noem... zijn opa en oma noem ik opa en oma... ze willen niet dat ik ze meneer en mevrouw noem, en ik wil ze niet bij de voornaam noemen... voelt zo respectloos...
Als we in gesprek zijn of ik wil wat vragen bij naam. Maar als het iets betreft waar mijn zoontje bij is dan opa en oma... Bijvoorbeeld: kijk es opa wat Siem doet....
tegen mijn vriend je ouders tegen hunnie gewoon bij voornaam en ons zoonje oma+voornaam en op+voornaam
Mijn schoonouders zijn uit elkaar en hebben beide een nieuwe partner.... Dus voor schoonvader zeggen we Pa en voornaam vriendin. En bij schoonmoeder is het Ma(mmes) en naam van vriend
manlief noemt mijn ouders gewoon bij hun namen. Ik noem zijn moeder gewoon altijd Oma, omdat meestal mijn kinderen er ook bij zijn, en als ze niet luistert roep ik haar naam
Ik noem mijn ouders bij hun 'neppe' voornaam. Ze hebben beide door hun eigen kinderen een andere voornaam gekregen al heeeel wat jaren geleden en zo noemt iedereen ze nog! Ml dus ook en de kids noemen ze dus ook opa en oma en dan die naam. Ml noemt mijn moeder soms schoonmoeders.. maar meestal bij haar voornaam
Ik noem mijn schoonouders bij voornaam of als ik met mijn dochtertje erover praat opa en oma. Mijn ouders noem ik mam en pap en mijn Man noemt ze bij hun voornaam