Hoe noem jij jouw schoonouders?

Discussie in 'De lounge' gestart door AmberS, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

voornaam. Ik heb immers maar 1 papa en mama.

2. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Gewoon bij hun voornaam. Het zijn mijn mama en papa toch niet ook.
    Mijn man noemt mijn ouders ook gewoon bij hun voornaam.

3. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Mijn schoonouders pa en ma en mijn ouders gewoon papa en mama

4. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    mijn schoonouders noem ik bij de voornaam , mijn ouders zijn papa en mama. maar ook noem ik ze allen weleens opa of oma. mijn man noemt zijn ouders opa en oma (maar ook bij naam) en mijn ouders noemt hij ook bij de naam al wil hij het weleens met mij over zijn trouwma
    ( mijn moeder )hebben. zijn manier van humor

5. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Gewoon bij de voornaam of soms opa/oma. Andersom ook.

6. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik noem mijn schoonmoeder "Mẹ" , wat mama betekend in Vietnamees
    Haar bij de voornaam noemen 'mag' niet ivm respect en hierargie en zo. Rare Aziaten :p

Mijn vriend noemt mijn ouders gewoon bij de voornaam.

7. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ze noemen jou soms ook opa/oma?

.. flauw, I know :p

8. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik noem ze bij hun voornaam. Ik heb maar 1 papa en mama!
    Man noemt mijn ouders ook bij voornaam. Soms heel flauw weleens schoonpa of schoonma, maar dat dan omdat ze anders niet reageren omsat ze te druk zijn.
    Zijn grootouders noem ik opa en oma. Na het wegvallen van mijn opa en oma vind ik het wel fijn om ze zo te noemen.

9. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Hier spreek ik ze ook niet aan met voornaam, willen ze niet. Ook staan ze er op (vooral schoonmoeder) dat ik ze in de beleefdheidsvorm aanspreek ('vous' in het frans oftewel 'U' in het nederlands). Normaal gezien wanneer je iemand goed kent en je ze aanspreekt in de 'U' vorm zeggen ze dan: je mag 'jij' zeggen hoor, maar hier na meer dan 2 jaar nog altijd niet. Dus vertik ik het om hem aan te spreken... Mevrouw of meneer vertik ik ook...

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Dit.

Sm is (volgens mij, schaam) ergens halverwege de 60 dus ik vind het aanpreken met de voornaam niet per se netjes, maar ik ga dr echt geen mam noemen of zo.

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik noem mijn schoonouders bij hun voornaam. mijn man die heeft in de afgelopen 6jaar pas 1x mijn vader bij zijn naam geroepen, verder praat ie gewoon tegen ze als ze elkaar aankijken en is de naam dus overbodig. (hij is geen prater :p)
    naar elkaar toe als we het over onze ouders hebben dan is het wel pa en ma van beide kanten. als mijn vader dus langs komt dan zegt hij ook gerust 'pa komt zo langs' of iets in die zin

12. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Schoonmoeder heb ik geen contact mee maar mijn schoonvader noem ik gewoon bij zijn voornaam.

13. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Allebei mama en papa.

14. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Precies :D

15. Fransa

Fransa Niet meer actief

Mijn man noemt mijn ouders bij hun voornaam. Bij mijn schoonouders probeer ik het aanspreken een beetje te vermijden. Ze worden door hun kinderen met 'u' aangesproken dus dan vind ik voornaam gebruiken een beetje ongepast. Met pa en ma aanspreken doe ik ook niet, ik heb maar 1 stel ouders en dat zijn mijn eigen. En zo goed is mijn band met m'n schoonouders nou ook weer niet.... Ik probeer dus vaak ervoor te zorgen dat ze merken dat ik ze aanspreek zodat ik wat dat betreft geen keuze hoef te maken ;)

16. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Ik noem mijn schoonmoeder bij haar voornaam, mijn schoonvader is helaas overleden.
    Mijn man noemt mijn moeder ook bij haar voornaam.
    Ik noem man zijn oma wel oma.
    Maar dat doet eigenlijk iedereen die haar kent, zelfs onze vrienden zeggen gewoon oma tegen haar. :D

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bij de voornaam of pap en mam.

18. Username

Username Niet meer actief

Voornamen. Schoonouders spreek ik aan met voornamen en u. Mijn man spreekt mijn ouders aan met voornamen en jij.

Deel Deze Pagina