Gewoon bij hun voornaam. Het zijn mijn mama en papa toch niet ook. Mijn man noemt mijn ouders ook gewoon bij hun voornaam.
mijn schoonouders noem ik bij de voornaam , mijn ouders zijn papa en mama. maar ook noem ik ze allen weleens opa of oma. mijn man noemt zijn ouders opa en oma (maar ook bij naam) en mijn ouders noemt hij ook bij de naam al wil hij het weleens met mij over zijn trouwma ( mijn moeder )hebben. zijn manier van humor
Ik noem mijn schoonmoeder "Mẹ" , wat mama betekend in Vietnamees Haar bij de voornaam noemen 'mag' niet ivm respect en hierargie en zo. Rare Aziaten Mijn vriend noemt mijn ouders gewoon bij de voornaam.
Ik noem ze bij hun voornaam. Ik heb maar 1 papa en mama! Man noemt mijn ouders ook bij voornaam. Soms heel flauw weleens schoonpa of schoonma, maar dat dan omdat ze anders niet reageren omsat ze te druk zijn. Zijn grootouders noem ik opa en oma. Na het wegvallen van mijn opa en oma vind ik het wel fijn om ze zo te noemen.
Hier spreek ik ze ook niet aan met voornaam, willen ze niet. Ook staan ze er op (vooral schoonmoeder) dat ik ze in de beleefdheidsvorm aanspreek ('vous' in het frans oftewel 'U' in het nederlands). Normaal gezien wanneer je iemand goed kent en je ze aanspreekt in de 'U' vorm zeggen ze dan: je mag 'jij' zeggen hoor, maar hier na meer dan 2 jaar nog altijd niet. Dus vertik ik het om hem aan te spreken... Mevrouw of meneer vertik ik ook...
Dit. Sm is (volgens mij, schaam) ergens halverwege de 60 dus ik vind het aanpreken met de voornaam niet per se netjes, maar ik ga dr echt geen mam noemen of zo.
ik noem mijn schoonouders bij hun voornaam. mijn man die heeft in de afgelopen 6jaar pas 1x mijn vader bij zijn naam geroepen, verder praat ie gewoon tegen ze als ze elkaar aankijken en is de naam dus overbodig. (hij is geen prater ) naar elkaar toe als we het over onze ouders hebben dan is het wel pa en ma van beide kanten. als mijn vader dus langs komt dan zegt hij ook gerust 'pa komt zo langs' of iets in die zin
Mijn man noemt mijn ouders bij hun voornaam. Bij mijn schoonouders probeer ik het aanspreken een beetje te vermijden. Ze worden door hun kinderen met 'u' aangesproken dus dan vind ik voornaam gebruiken een beetje ongepast. Met pa en ma aanspreken doe ik ook niet, ik heb maar 1 stel ouders en dat zijn mijn eigen. En zo goed is mijn band met m'n schoonouders nou ook weer niet.... Ik probeer dus vaak ervoor te zorgen dat ze merken dat ik ze aanspreek zodat ik wat dat betreft geen keuze hoef te maken
Ik noem mijn schoonmoeder bij haar voornaam, mijn schoonvader is helaas overleden. Mijn man noemt mijn moeder ook bij haar voornaam. Ik noem man zijn oma wel oma. Maar dat doet eigenlijk iedereen die haar kent, zelfs onze vrienden zeggen gewoon oma tegen haar.
Voornamen. Schoonouders spreek ik aan met voornamen en u. Mijn man spreekt mijn ouders aan met voornamen en jij.