Hier is het meestal 'maammm......' Geen voornamen, dat vind ik echt respectloos. Heeft hij wel een keer geroepen, maar daar ben ik niet zo van gediend. Blijkbaar ben ik ouderwetser dan ik dacht. Wel gewoon jij en je. U is voor vreemden, al moet ik eerlijk zeggen dat ik het bijna nooit hoor.
Noem mijn ouders ook gewoon mam en pap en de kindjes opa/oma en jij maar dit willen ze. ( zijn 48 en 56 dus misschien drm ) Groot ouders wel u en vreemde oude mensen .
Komtie dan hoor; Eerst bij mijn voornaam en dan de afgekorte versie, zoals mijn moeder mij noemt. nu... Papa (heeft een lange tijd moeite gehad met de M uitspreken, dus beide papa. Mama (eindelijk!) En SCHAT! (zo noemen mijn man en ik elkaar en hij vond dat hij dat ook wel even kon doen. Zo weet hij dat één van de twee altijd reageert.)
Onze zoon kan nog niet praten. Naja mamamama is het op het moment. Ik ben opgegroeid met papa en mama en je. Mijn man met papa en mama en u. Hij wil daarom ook onze zoon opvoeden met U en ik heb daar zo gruwelijke hekel aan. We houden beiden onze poot stijf. Heb hem al gezegd dat ik het meeste tijd met onze zoon doorbreng gniffel gniffel.
Mama of mammie en jij/je Tegen álle andere volwassenen zegt ze u, dus zowel de opa's/oma's en andere familie, als juffen en ouders van vriendinnetjes etc.
Die van mij noemt mij Hema (he ma) ziet tie af van mij want ik noem mn moeder ook altijd hema. En papa gewoon papa of ouwe maar dit is altijd als er niemand bij is. Als er visite is is het gewoon papa en mama. Hij heeft wel een tijdje een vriendinnetje gehad waarbij het thuis verplicht was tegen iedereen u te zeggen zelfs dat meisje tegen dr ouders. En hij begon ook tegen ons met u werd dus nogal verwarrend. Maar hij begrijpt nu en inmiddels al een paar jaar: tegen vreemde mensen zeggen we u tegen oudere zeggen we u tegen andere ouders zeggen we u mits ze zelf aangeven van niet en tegen ons is het uit ten boze
Mama / Mammieeee / Mamat en Papa / en wel eens Pikkie omdat n vriend van m dat altijd tegen man zegt, heeft ze opgevangen haha
Zoon noemt ons papa/mama en soms ook schat Vriend en ik zeggen dat vaak, zoon neemt dat nu over... En gewoon jij/je hier.
Tegen mij mem, memmie, mam, mama, memma of pop Tegen mijn vriend pap, papa, heit, heitie of ome voornaam
Mama, mam en heeeeel af en toe in een diva bui: mammie. Ik krijg altijd de kriebels van : mem... Over het algemeen bedoelt iemand tiet wanneer ze mem zeggen.