Vorig weekend zijn we samen met mijn ouders op weekend geweest. Ze weten niet dat we proberen zwanger te worden, maar toch kwam het onderwerp op een bepaald moment op hoe we ze later gaan noemen. Mijn schoonouders zijn oma en opa van de kinderen van mijn schoonbroer en onze kinderen zullen hen dan ook 'oma en opa' noemen. Dus moeten we voor mijn ouders iets anders verzinnen. Bomma en bompa of iets in die aard vinden ze veel te oud klinken. Hoe noemen jullie de grootouders? Groetjes, Ilse
hey, wij noemen de opa's en oma's met hun naam er bij, opa jan en oma san en opa steef en oma wilma... zo doen wij het ook bij onze opa's en oma's... groetjes bianca
opie en omie worden mijn ouders genoemd en oma en opa (voornaam) mijn schoonouders en de ouders van me ex noemen ze oma en opa met (achternaam)
Ik noemde vroeger alle oma's en opa's, oma en opa. Nooit echte namen of andere benamingen voor oma en opa.
iris heeft: opa en oma........en pake en beppe......heel handig.... maar ze heeft ook oma pier, oma kaas, en pake jaarsma, dat zijn de overgrootouders... ik heb/had; opa en omi en oma
Mijn ouders worden later in het Ned opa en oma genoemd. Mijn schoonmoeder zal in het Spaans oma worden genoemd. Dit vanwege het feit dat me vriend Chilleens is. Groetjes Chanel.
ik zei altijd tegen mijn ene opa en oma pake en beppe en mijn andere oma andere beppe. bij onze kinderen worden mijn ouders pake en beppe en mijn schoonmoeder gewoon oma. liefs san.
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom dit moet??? Ik had vroeger gewoon 2 oma's en twee opa's. En als we onderscheid wilden maken, dan zeiden we kleine opa en oma, en grote opa en oma. Die term hadden we zelf verzonnen, maar spraken we eigenlijk nooit uit in het bijzijn van de opa's en de oma's. Was meer voor ons eigen gemak...(" Naar welke opa en oma gaan we?" " Kleine" ). Ik heb neefjes en nichtjes die 'mijn' grote opa en oma, opa-en-oma plaatsnaam noemden. Niks mis mee toch, we weten dat het over dezelfde personen gaat... In het geval van mijn eigen kindje, zal hij/zij mijn schoonouders in het Turks opa en oma noemen, mijn man is van Turkse afkomst. Maar als dat niet het geval zou zijn, zou mijn kindje gewoon 2 opa's en 2 oma's hebben. Mijn schoonouders heben idd ook al kleinkinderen, mijn ouders nog niet. Ik weet zeker dat het ze diep van binnen wel wat zou doen, wanneer ik aan zou geven: "tja mijn schoonouders zijn al opa en oma, dus voor jullie verzinnen we wat anders..."
Ilse & Leo hebben een opa & oma, een pake & beppe en een groot-opa. Dat is de opa van mijn man. Groetjes van Kiki
Mijn moeder is mammie. Mijn vader is pépé. (Zij zijn Belgisch). Mijn oma is oma (vandaar mijn moeder geen oma). Mijn andere oma is marraine (zo noem ik haar zelf ook). Mijn schoonvader is opa. Mijn schoonmoeder is jammer genoeg overleden, maar staat in haar babyboek als "oma Eva".
De kinderen noemen de oma van papa's kant Oma Duckie, en van hun moeders kant Oma Pino. ( De 1 heeft een kat die Duckie heet, en de andere een vogel die ,jawel, Pino heet ). Kinderen zijn creatief. Angelina
hmm ik had altijd opa en oma en oma en tjja.... dan ga je dus naar 'opaen oma" of naar "oma" nooit echt een probleem geweest geen idee hoe ik dat zelf ga doen.. denk dat het gewoon hetzelfde word en dat mijn opa en oma.. gewoon opa en oma blijven
wij zeggen gewoon opa en oma en als ze niet weten wie we bedoelen gebruiken we de achternamen erbij, maar niet in het bijzijn van de opa en oma.
Wij hadden gewoon 2 sets Opa en Oma, en om aan te duiden welke opa en oma zeiden we de achternaam erbij.
mmm, nog niet zo gemakkelijk. Omie en opie vind ik wel leuk. Zowel bij mijn man als bij mij werden de grootouders anders genoemd, is wel handig als je aan het praten bent over hen. Zijn van België en er zijn hier veel namen (mémé en pépé, moemoe en vava, moeke en vake, mit en pit,...) maar mijn ouders vinden ze of te oud klinken of ze lijken te veel op mama en papa! En ze willen een eigen naam! Nog tijd genoeg om over te denken trouwens hoor, ben nog niet eens zwanger (of heel pril ?). Er zal wel eens iets uit de bus komen. Hoewel, zou het toch graag weten tegen dat we aankondigen dat we zwanger zijn. Tips zijn nog steeds welkom
Mijn moeder schreeuwde altijd om het hardst dat ze nooit oma genoemd wilde worden. Toen mijn neefje (1.5) voor het eerst oma zei, liep ze de hele dag als hij er was ga je met oma mee ofzo? Mijn ouders vonden zich voor ze oma en opa werden ook te jong om opa en oma te zijn. Nu heeft mijn neefje 2 opa's en 3 oma's. Aangezien wij mijn ouders eigenlijk altijd bij hun voornaam noemen en mijn neefje niet achterlijk is, noemt hij ze (als ze in zijn ogen niet luisteren) mat (Mart) en koie (corrie). Kinderen vormen zich zelf wel in een naam voor de opa's en oma's lijkt mij.
Onze kinderen noemen hun opa's en oma's; pake (voornaam) en beppe (voornaam).We zijn fries vandaar pake en beppe. Ook onze opa's en oma's noemen ze zo of met hun achternaam.
Mijn ouders worden gewoon opa en oma genoemd straks. En de moeder van mn vriend ook gewoon oma, de stiefvader van mn vriend ook opa. En zijn vader wordt ook opa genoemd, alleen zn stiefmoeder zullen we bij voornaam noemen... Mijn ene oma zullen we omi noemen ( is ze nu al, mn zusje is vorig jaar bevallen ) dus dat is makkelijk... Snap niet zo goed waarom een kind niet meerdere opa's en oma's kan hebben, waarom moet iedereen anders genoemd worden?