Hoe noemen jullie "de speen"?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door TessNL, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleurrebel

Fleurrebel Niet meer actief

speen = teut en knuffeldoekje = kokkel.

ik vind tut of tutje een naar woord, weet niet waarom.

2. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

3. maartje1983

maartje1983 Actief lid

29 apr 2007
    184
    0
    0
    Ik noem de speen, speentje.

4. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Speentje of tuttel

5. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    we hebben de speen aan een doekje dus we noemen hem happie flappie

6. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Hier is het haar meme, heeft ze zelf verzonnen met een jaar! Geen idee hoe ze er aan komt maar het woordje speen is sinds die tijd 'meme'!

7. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Hier ook een brabantse en mijn familie zegt ook altijd fiep, maar ik meestal tutje.
    En als ik het hier op het forum gebruik zeg ik gewoon speen.(zijn er geen verwarringen)

8. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Goh, wat leuk zeg, wij noemen de speen ook altijd fiep, omdat iedereen in onze vriendenkring dat altijd al deed. Geen idee dat dat uit het brabants zou komen, wij wonen in de buurt van Maastricht in een dorp. Het is hier dus fiep of fiepie, tut hoor ik ook weleens maar dat vind ik zelf niks.

9. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Wij zeggen weer "fup" haha, die ben ik nog niet tegengekomen!

10. mieperdepiep

mieperdepiep Actief lid

26 aug 2008
    160
    0
    16
    Hoofd Financiele Administratie
    Zuid Holland
    Ik noem zelf de speen altijd "tulk"omdat mijn ouders dat vroeger bij mij ook deden. Grappig eigenlijk nu ik eraan denk :D

11. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier is de speen meestal ook tut en als ze er zelf om vraagt, vraagt ze om tuttie.
    De kroel, heet kroel, maar dat is in haar geval een spookje.

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij noemen het gewoon een speentje, ik vind tutje ook een heeeeel raar woord :D

13. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik zeg zelf fop/foppie of gewoon speen/speentje. Mijn ex-schoonfamilie zegt allemaal tutje, maar ik heb een ongelofelijke hekel aan dat woord.

14. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    wij zeggen idd ook fup, had het ook nog niet gezien hier

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij noemen het eigenlijk gewoon een speentje.
    Maar heel soms ook fiep.

Ow wacht ook nog de knuffel, tja alle knuffels een andere naam ;) maar gewoon naar wat het is, is het een beer dan heet ie beer, is het een schaap dan heet ie schaap.

Wel hebben ze spuuglapjes die ze mee in bed nemen/krijgen en die noemen we altijd lappiedoekies/lappiedoekjes. Zo noemt mijn vriend ze steeds en ik ben het over gaan nemen, vrees dat de kleintjes het ook zo gaan noemen als ze het kunnen uitspreken ;)!

16. doron

doron Actief lid

11 aug 2008
    100
    0
    0
    Trainings actrice
    Goes
    Mijn broertje had een zwaar spraakgebrek ontwikkeld omdat hij niet kon horen en de speen hielp ook niet echt ;) dus die noemde zijn speen Tupper dat ben ik ook gaan doen ging eigenlijk vanzelf dus bij ons is het waar is je Tuppertje??
    Mijn man is iers en thuis spreken we engels dus we zeggen ook wel vaak Dummie.

17. Mamma1984

Mamma1984 Niet meer actief

Wij noemen de de speen "gewoon" speentje of tutje. Wij hebben er geen aparte naam voor.

18. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Hier heet de speen "jeetje"! En je vraagt je meteen af waarom, dat snap ik.. Dat komt door onze oudste. Toen ze wat kleiner was begon ze ineens Jeetje te roepen. En wij dachten dat iemand op het kdv dat steeds riep en zij dat na zei. Maar dat was niet zo. Na weken kwamen we er achter dat ze met jeetje, speentje bedoelde en dat ik eigenlijk zo gebleven! Dus Dean heeft hier geen speentje maar wel een jeetje ;)

19. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier nog een geboren Brabantse, dus wij noemen 't ook een fiep. Alleen Milan heeft nooit een fiep gewild, dus wij gebruiken dat woord ook niet zo veel.

20. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    als nederlander gewoon speen.
    maar belgen zeggen fiep..

Deel Deze Pagina