Wij zeggen fiep, omdat iedereen hier in het dorp dat doet (Noord-Limburg). Zijn knuffel heet hondje, maar ja, dat is het dan ook Wij hebben die extra geen naam gegeven, maar hij is hem zelf ook zo gaan noemen. Siem zegt zelf overigens voor zijn speen piepie, maar dat is zijn manier van fiepie zeggen. Nu zeg ik dus ook wel eens piepie. Trouwens, als wij het over zijn speen willen hebben, maar niet willen dat hij weet waar we het over hebben (omdat hij dan nog wel eens METEEN zijn speen wil ) zeggen wij: mondstuk. Bijv.: waar is zijn mondstuk? Speen begrijpt hij namelijk wel direct... Doet iemand anders dat ook?
Speen is hier speen en de favo knuffel van de oudste heet Tata, heeft ie zelf bedacht. Het is een tijger en wij noemden hem altijd Tijger, maar zoon maakte daar dus Tata van.
we noemen de speen gewoon speen, tenzij we niet willen dat hij weet waar we het over hebben. dan noemen we het een lor of een fiep, met dank aan mijn moeders familie uit het zuiden zijn konijnen heten nijnenijn, zo heeft hij ze zelf genoemd. maar ook, als we niet willen dat hij weet waar we het over hebben, hebben we het over zijn hummen haha
ik weet ook dat veel mensen dat woord gebruiken voor een speen, maar ik vind tut ook zo een gek woord. Ik zeg altijd speen
Speen Ik hoor andere mensen wel eens zeggen "tutje " of doppie maar ,we noemen de dingen gewoon bij de juiste naam .
speen is gewoon speen, hij heeft een tutknuffel, die noemen we hippo en hij heeft een tutpopje en die heet peppa.
Wij hebben volgens mij een nieuwe taal gemaakt. Alles heet hier dein op het eind,..tutedein, spenedein, tukkedeinen (=slapen), poppedein (= Evy), papadein en mamadein. Ik weet het, we zijn erg,.. Mijn broer zei al,..pas op straks denkt ze dat ze poppedein heet ipv Evy. Oja mijn ouders noemen het noeknoek of zoiets, want dat hadden ze in Amerika bij mijn neef gehoord en 3 weken gebruikt. Is er niet meer uit te krijgen.