Nee dan is het wel gewoon echt huwelijk. Hebben u en uw partner nu een geregistreerd partnerschap? En wilt u samen een huwelijk sluiten? Dan kunt u uw geregistreerd partnerschap laten omzetten in een huwelijk. De ambtenaar van de burgerlijke stand maakt een nieuwe akte. Hierdoor eindigt uw geregistreerd partnerschap en begint uw huwelijk. U bent na de omzetting officieel getrouwd.
Noem hem mijn man. Ook op een gratis maandag gedaan. Hebben ja tegen elkaar gezegd en heb zijn achternaam. Heb begrepen dat over een tijd geregistreerd partner er ook af gaat omdat er nu geen verschil meer is tussen dit of een huwelijk. Maar hoe of wat weet ik verder ook niet
Wij noemden elkaar man en vrouw. Toen ik zwanger was omgezet naar een huwelijk, dat kan idd gewoon. Dan komt er bij je geregistreerd partnerschap een link naar het huwelijksdocument. Sinds vorig jaar is het volgens mij hetzelfde, want bij een geregistreerd partnerschap is je kind nu ook automatisch erkend. Dus ik zou ook het verschil niet meer weten ertussen..
Oh. Nou gelukkig maar. Ik heb het een tijdje geleden eens gehoord maar het fijne weet ik er ook niet van.
Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan, maar waarom zou je niet mijn "man" / "vrouw" kunnen zeggen? "mijn" duid op.... ik ben samen met... En je partner is toch een "man" / "vrouw"? Bij geregistreerd partnerschap zou (taaltechnisch) de aanduiding "mijn echtgenoot" niet kloppen, maar de aanduiding "mijn man / vrouw" daar is toch niets mis mee?
Maar vriend klinkt dan weer zo kinderlijk? En partner zo afstandelijk.. Je moet doen waar je jezelf fijn bij voelt. Ik heb officieel zijn achternaam maar als ik bel zeg ik altijd nog mijn meisjesnaam, na een jaar nog niet aan gewend 😁
Bijna tien jaar samen, en zes jaar wettelijk samenwonend. Ik noem hem 'mijn lief'. Ik vind het best prettig dat dit minder serieus klinkt Bij 'nieuwe' mensen noem ik het gewoon mijn man. Hij is per slot van rekening de vader van mijn kind.
Zo hebben wij het ook gedaan. Voor ons was het perfect Wij wilden eerst ook voor een geregistreerd partnerschap gaan, maar hebben ons tijdens het gesprek in het gemeentehuis nog bedacht
Met geregistreerd partnerschap ben je voor de wet gewoon getrouwd. Voor gelovigen is er dus puur een onderscheid, omdat je voor de kerk niet getrouwd bent. Het is dus afhankelijk van hoe je in het leven staat. Als je überhaupt alleen voor de wet zou trouwen, ben je dat al als je geregistreerd partnerschap aangaat. Dan ben je man en vrouw. Met gewoon samenwonen heb je in mijn ogen een vriend/partner.
Ik snap het voordeel van geregistreerd partnerschap ten opzichte van het huwelijk niet. Als je net als ik geen zin hebt in de poppenkast die bij t huwelijk komt kijken dan trouw je toch heel klein op maandagochtend? Of zie ik het verkeerd?
Wij noemen elkaar na 10 jaar gewoon man en vrouw en geen vriend of vriendin. We zijn niet getrouwd en hebben geen geregistreerd partnerschap. Vind het echt bullshit om elkaar pas man en vrouw te noemen als je getrouwd ben. Ik ben gewoon een vrouw en van hem en hij is een man en van mij. Dus mijn MAN en zijn VROUW.
ik zeg mijn man, mijn man zegt nog steeds liefkozend mijn meisje. Partner zei ik al, en wij hebben tijdens ons geregistreerd partnerschap elkaar ook het ja-woord gegeven. Ik zie geen verschil
Ik verschil nog. De ene x zeg ik mijn vriend en de andere x mijn man . Dat laatste meer bij officiële dingen. Trouwen willen we ook nog, dan zal ik vriend niet meer gebruiken.