eerst was het nog een guppie maar nu noemen we haar beeb. en nog ff wachten en we kunnen haar echte naam eindelijk gaan gebruiken..
"Ons Sophietje"... Want ze gaat toch geen Sophie genoemd worden en zo voorkom ik het uitspreken van de echte naam. Die houden we nl geheim...nou ja, tot na de bevalling, dan.
Wat een lieve naampjes allemaal, heb er eigenlijk nooit over nagedacht. Ik noem het eigenlijk gewoon kleine of kleintje. Ik herinner me nu wel van verhalen dat mijn moeder mij Kniertje noemde toen ze zwanger van mij was. Dit om mijn peetoom te etteren, die kon het niet uitstaan . Nou ik heb weer stof om ff over na te denken, want ik ben blijkbaar niet zo orrigineel
De achternaam van mijn man begint met een V. Ons kleintje heet dus Vruchtje V..... Het is inderdaad grappig dat mensen uit onze omgeving het over beginnen te nemen, onder de kerstboom lagen bijv. kadootjes voor Vruchtje V..... En zelf gebruik ik het onbewust ook heel vaak als ik over de beeb praat. Groetjes, Anakin.
Is bij ons ook zo, iedereen noemt onze kleine Pitje. Moeten we alleen uitkijken dat we het kindje straks wel bij de goede naam noemen, en geen Pitje blijven zeggen. Wij gebruiken het bewust om geen hij of zij te hoeven zeggen (Pitje is onzijdig), wij weten namelijk wat het wordt en onze families, vrienden en collega's luisteren erg goed of wij ons per ongeluk niet verspreken (we hebben het nog niet verteld). Bij ons lagen in de zak van Sinterklaas inderdaad een paar cadeautjes voor 'Pitje'. Die telde al echt mee, leuk hoor. Groetjes, Wendy