Hoe noemen jullie/je kind je eigen opa en oma?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maja82, 12 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    heel simpel, sophie en thijs hebben een "pake en beppe" een "pake pillem (willem)" en een "oma". pake pillem en oma zijn de ouders van mn vriend, zij zijn gescheiden al heel lang.

2. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Hier ook omi en opi. Vind het zelf niet zo, maar m'n oma wilde het graag. Ach ja, 't is al leuk dat ze het nog mee kunnen maken. Dus ik stap wel over dat omi en opi heen.
    Mijn exman heeft zelf nog een overgrootoma. Ze woont alleen in het buitenland. De kids hebben haar nog nooit gezien, dus er nooit over nagdacht hoe we haar zouden noemen...

3. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Superoma vind ik geweldig! Mijn oma is pas overleden, ze was bijna 95, mijn dochter zeiden net als ik: oma Riek, dus gewoon haar voornaam!
    Ook de oma en opa van hun vader noemden ze hetzelfde als hij de noemden opa/oma +plaatsnaam waar ze woonden.

4. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

11 feb 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Mijn kleintje is nog te klein.... maar de kleintjes van mijn neven en nichten zeggen:

opa opa en oma oma...

theoretisch natuurlijk niet juist.. maar wel duidelijk wie bedoeld wordt

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Zo 'heet' de oma van mijn vriend ook. Mijn opa heeft zichzelf 'opa plus' genoemd voor zijn achterkleinkinderen..

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik noemde mijn overgrootmoeder "omoe". Maar dat wilde we voor mijn eigen oma niet doen omdat mijn opa er ook nog is en hij dan volgens die logica "opoe" zou worden. :D Nu hebben we afgesproken dat zij omi en opi worden.

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hier alleen de oma van mijn man nog in leven en haar noemen we opoe :D

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn oma's worden 'oude oma' genoemd! (Ze zijn ook stokoud... bijna 92 en 95!)

9. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

mijn zoon heeft 1 overgrootopa & 3 overgrootoma's
    en we benoemen ze: opaatje & omaatje, omdat ze stokoud en al aardig gekrompen zijn.:D

Deel Deze Pagina